AOPA crewcard privileges

Alfabouncer

New member
In de Pilots & Planes van Juni 2012 jl. las ik een boeiend verslag van een tripje naar Abu Dhabi. Hierin werd kort even aangestipt dat men in Corfu 25% korting had gekregen op een hotelovernachting, na het tonen van de AOPA crewcard.

Na het behalen van m’n PPL ontvang ik als lid van AOPA elk jaar braaf zo’n crewcard. Ik heb echter nooit de indruk gehad dat ik ergens interessante kortingen kon bedingen met zo’n kaart, en heb dus uberhaupt nog nooit de moete genomen om iets met deze pas te doen.

Online ‘best rate’ reserveringen of mijn ANWB lidmaatschapkaart geven vaak ook al tarieven met korting. Ik denk dan bv. aan (USA) hotelboekingen en Hertz autohuur. Tijdens vliegvakanties heb ik nog nooit het idee gehad om op luchthavens of bij hotels korting of privileges te bedingen door met deze AOPA crewcard te gaan zwaaien.

:confused: Ik vraag mij dan ook af of mijn AOPA crewcard in NL of ergens anders in de wereld wel interessante kortingen of voorkeursbehandelingen oplevert. Heeft iemand positieve ervaringen?
 
Ik heb er ook nog nooit wat aan gehad om eerlijk te zijn. Misschien zouden ze een kortingskaart voor landingsgeld kunnen regelen? Bijv. Gratis landing bij 50 liter peut op ehmz?
 
Ik kan mij herinneren van heel lang geleden (toen je nog gele stencil blaadjes kreeg toegestuurd i.p.v. een glossy magazine) dat je eenmaal per jaar een boekje kreeg met adressen waar je allemaal korting kon krijgen. Was best veel.
 
In Griekenland zowel op Corfu als op Kavala flink korting gekregen op de afhandeling op basis van de Crew card. Daar is een AOPA deal dat als je de vlucht 24 uur vantevoren aanmeld je iets van 27 euro voor de handling betaald i.p.v. iets van 80 euro.
 
Ik misbruik m'n AOPA crewcard in combinatie met m'n brevet wel eens om op drukke luchthavens in de crewline aan te sluiten bij de paspoort controle. Werkt prima :)
Tja, misschien moet een werkeloze piloot met zijn 'Appie-Hein-vakkenvullen-crew-card' dat dan ook maar eens uitproberen, of Teun de Bouwvakker met zijn Gamma 'crew' card... :)
 
Op vertoon van je AOPA crewkaart wordt tanken op Jersey NOG goedkoper.. nog eens 5% eraf, na het toepassen van de no-taxes policy.
Verder kortingen in airport hotels.
In Zuid Europa is het een handig middel om je profilering als piloot kracht bij te zetten. Een soortement uniform met strepen helpt ook.
 
Back
Top