AOG in AYT

Oorspronkelijk gepost door 76-er
@ Suppie: dat verhaal over slots is een Broodje Aap, MP komt zo ongeveer om in de slots. Het ligt veel simpeler: de Martinairpassagevloot vliegt op de hele zomer 24/7, wanneer er dan wat stuk gaat (en dat gebeurt nogal 'ns) haal je de ontstane vertraging nevernooit meer in. En dan wordt er ingehuurd om het dominoeffect te stoppen. Vaak geziene gasten zijn Air Plus, Titan en Trans, om er maar een paar te noemen, en dus ook TFL. Als ik Stevie was zou ik me toch wel aardig zorgen gaan maken, al die overcapaciteit tijdens de bouwvak. Het valt me de laatste tijd op dat er altijd wel é©® Arke 767 op een buffer staat. Maar ach, wat maakt het uit, de Duitsers betalen toch wel, TUI is tenminste geen DASA. Alhoewel, ik geloof dat Jí²Ší·¥n Schremmp weer een baantje zoekt...



Niet om het 1 of ander...als MP een 757 of 747 inhuurt vliegen ze gewoon onder MP vluchtnummer....nu huren ze een TFL kist en vliegen ze ineens onder TFL nummer zodat TFL ook de landings gelden moeten dokken etc....denk je nu echt dat TFL hier op zit te wachten?? Het is duidelijk dat dit met rechten te maken heeft gehad
 
Het kan natuurlijk ook zijn dat die vlucht sowiezo door TFL gedaan zou worden (voor eigen pax) en dat de MP pax daar nog "makkelijk" bij konden (de surprice). Dan houdt TFL gewoon z'n eigen vluchtnummer.
 
Oorspronkelijk gepost door J.R.
Het kan natuurlijk ook zijn dat die vlucht sowiezo door TFL gedaan zou worden (voor eigen pax) en dat de MP pax daar nog "makkelijk" bij konden (de surprice). Dan houdt TFL gewoon z'n eigen vluchtnummer.


keep on dreaming....vlucht was geheel extra...TFL vluchtnummer maar geheel afgehandeld door MP...een beetje duister allemaal:rt:
 
@Suppie

Het is wat ze noemen een full charter. Heeft niets met landingsrechten te maken. MP zal fuel ook zelf betalen, omdat ze gehedged hebben, hoewel fuel voor Arkefly nu ook gewoon uit de groep komt. Betwijfel dus of fuel MP goedkoper is. Lijkt me trouwens wel een bak als alle pax van TC zijn. Vervoerd in een kist in HXL colors....:grijns:
 
Je hebt wel een levendige fantasie Suppie, dat moet ik je nageven. MP huurt in de zomer zowat dagelijks capaciteit in. Soms ongepland, als er wat stuk staat, maar men heeft er ook een handje van om veel meer capaciteit te verkopen dan er in huis is. Zo vliegt er eigenlijk wel iedere dag een 73 van Trans voor MP. De ene keer gaat dat onder HV nummer, de andere keer onder MP nummer. Waarom? Geen idee. Maar dat het met vergunningen heeft te maken lijkt me sterk.
 
Ik sluit dit onderwerp met de wijze woorden....ieder zijn eigen vak...ofwel ieder weet van zijn eigen vak het meest
want anders wordt dit een eindeloze discussie:rt:
 
Back
Top