AOG in AYT

76-er

Active member
zonet op luchtvaartnieuws.nl:

Uren vertraging toestel Arkefly in Turkije door technisch defect

09-08-2005

DRIEBERGEN - Een Boeing 767-300ER van Arkefly heeft een flinke vertraging opgelopen door een defecte afsluitklep. Het toestel zou gisteravond (8 augustus) vanuit de Turkse vakantiebestemming Antalya naar Schiphol vliegen, maar tijdens het taxiën werd het technisch defect vastgesteld. De aankomst van vlucht TFL0232 staat nu met veertien uur vertraging gepland om 16.35 uur vanmiddag.

Passagiers ter plekke klagen over het lange wachten op uitleg van Arkefly. Ook zouden slechts passagiers met kinderen in hotels zijn ondergebracht, terwijl de overige passagiers noodgedwongen op de luchthaven van Antalya moesten blijven. Woordvoerster Simone van den Berk van TUI Nederland spreekt dat tegen. “De passagiers zijn wel goed opgevangen, door een supervisor van het afhandelingsbedrijf dat voor Arkefly werkt.”

Volgens de woordvoerster zijn de passagiers gedeeltelijk in hotels ondergebracht, terwijl anderen er voor kozen op de luchthaven te blijven. Ze kon niet zeggen waarom ze er voor kozen op de luchthaven te blijven. “Zij hebben tegoedbonnen voor eten en drinken aangeboden gekregen”, aldus de woordvoerster. Passagiers klaagden dat ze voor het ontbijt slechts terechtkonden bij de Burger King op de luchthaven.



onkwoot.

Hoe kan het toch dat AH/HXL/TFL altijd weer het nieuws haalt met dit soort routine incidentjes en wanneer zoiets bij HV/MP gebeurt je er nooit wat van hoort?
 
Re: AOG in AYT

Oorspronkelijk gepost door 76-er
zonet op luchtvaartnieuws.nl:

Hoe kan het toch dat AH/HXL/TFL altijd weer het nieuws haalt met dit soort routine incidentjes en wanneer zoiets bij HV/MP gebeurt je er nooit wat van hoort?


uhm iets te maken met link luchtvaartnieuws-Telegraaf?
 
Hoe kan het toch dat AH/HXL/TFL altijd weer het nieuws haalt met dit soort routine incidentjes en wanneer zoiets bij HV/MP gebeurt je er nooit wat van hoort?

Daar sla je de spijker op zijn kop. Beats me als je het mij vraagt.
Zou het dan echt alleen maar komen omdat de dochter van Burlage ooit is afgewezen om als CA bij HLN aan de slag te gaan?:grijns:
 
Zelfs het AD doet op de voorpagina mee vanochtend. Natuurlijk inclusief welles-nietes spelletje tussen de pax en TUI.
 
76-er

Ach ja, blijkbaar is er geen belangrijker nieuws in de wereld. Ik kijk nergens meer van op. Voor de Telegraaf is de spermadonorshow bij Talpa blijkbaar groot nieuws.....:stapelge:

Dan lees ik toch liever het artikel in het AD.

Het wordt met de dag gekker.

flyingviking
 
... en toch is het ook gewoon logisch dat dit soort excessen vaker bij AH/HXL/Arke voorkomen dan bij KLM, HV of zo. Indien je veel kisten hebt valt er makkelijker te regelen dat er een lege kist overgevlogen wordt om de paxen op te halen. Als er een HV-kist op een Grieks eiland onverhoopt kapot zou gaan, zijn er altijd een stuk of tien kisten op naburige eilanden die paxen kunnen komen oppikken.
Ik zag gisteren inderdaad een Arke 767 op de buffer in AYT staan. Indien 'wij' (HV) in AYT kapot zouden gaan zouden er paxen met een HV-kist op de gate naast ons meegegaan zijn. En er zouden die dag nóg drie vluchten van ons komen...

Hoeveel kisten heeft Arke? 3? 4? Eén onderweg naar CUR, één in onderhoud en je houdt dus al niks over om gestrande paxen van een kapotte kist in AYT op te halen. Het logistieke lot van een kleinere maatschappij (en dit bedoel ik niet afzeikerig).
 
En daarbij hebben de andere 2, HV en MAC geen capaciteit meer over om wat gestrande pax mee te nemen.
 
Het artikel gaat niet zozeer over het feit dat een toestel van ArkeFly 14 uur vertraging heeft, maar met de wijze waarop de passagiers opgevangen zijn. Misschien heeft ArkeFly de pech gehad dat hun afhandelaar op Antalya niet zo goed gehandeld heeft als mogelijk was.
Andere clubs hebben ook vertragingen in het drukke hoogseizoen, maar als de informatievoorziening naar en de opvang van passagiers goed geregeld is, hoor je er niets van.
Dat is namelijk niet spectaculair genoeg voor de heren journalisten. Daarbij zijn het mijns inziens de passagiers die de pers inlichten en daar kun je dan ook nog net pech mee hebben.
 
Surprice

Surprice

van de SPL site:

Transfer of Martinair flights to Turkey on Friday 12 August and Saturday 13 August

Passengers for Martinair flight MP183 to Antalya on Friday 12 August have been transferred to ArkeFly flight TFL217 and can check-in at ArkeFly (Departure 3).The original departure time 14:00 hours remains unchanged.

Passengers for Martinair flight MP117 to Bodrum on Saturday 13 August have been transferred to ArkeFly flight TFL945 and can check-in at ArkeFly (Departure 3).The original departure time 05.15 hours remains unchanged.
 
Dat heet gebruik maken van andermans diensten indien de eigen capaciteit niet voldoende is. Dit heeft zich al vaker voorgedaan dit zomer seizoen en heeft dus niets te maken met het topic.

Ook niet echt een surprise dus.
 
.

.

neeh heeft te maken met landingsrechten...schijnt dat MP te weinig landings rechten heeft ofzo....MP heeft kisten van TFL ingehuurd maar vanwege landingsrechten wordt er onder TFL nummer gevlogen:rt:
 
Re: .

Re: .

Oorspronkelijk gepost door suppie
neeh heeft te maken met landingsrechten...schijnt dat MP te weinig landings rechten heeft ofzo....MP heeft kisten van TFL ingehuurd maar vanwege landingsrechten wordt er onder TFL nummer gevlogen:rt:

had mp niet wat Onur slotjes over kunnen nemen :D
 
@ Suppie: dat verhaal over slots is een Broodje Aap, MP komt zo ongeveer om in de slots. Het ligt veel simpeler: de Martinairpassagevloot vliegt op de hele zomer 24/7, wanneer er dan wat stuk gaat (en dat gebeurt nogal 'ns) haal je de ontstane vertraging nevernooit meer in. En dan wordt er ingehuurd om het dominoeffect te stoppen. Vaak geziene gasten zijn Air Plus, Titan en Trans, om er maar een paar te noemen, en dus ook TFL. Als ik Stevie was zou ik me toch wel aardig zorgen gaan maken, al die overcapaciteit tijdens de bouwvak. Het valt me de laatste tijd op dat er altijd wel één Arke 767 op een buffer staat. Maar ach, wat maakt het uit, de Duitsers betalen toch wel, TUI is tenminste geen DASA. Alhoewel, ik geloof dat Jürgen Schremmp weer een baantje zoekt...

Maar om even terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp: Frenkiep maakt wat dat betreft een paar goede opmerkingen. Eigenlijk is het raar dat TUI z'n zaakjes daar op de grond in AYT niet goed voor elkaar heeft. Van de ultieme Vertikale Integrator mag je toch verwachten dat er een heel draaiboek klaar ligt voor dit soort calamiteiten. Er zijn tenslotte TUI-hostessen op het veld, TUI-bussen voor vervoer, en TUI-hotels voor onderdak.
 
@ 76er; Het meest interessante van het geheel is inderdaad dat TFL zoveel capaciteit over heeft. Ik geloof dat het al zo vaak is besproken dat je in de zomer tjok en tjok vol moet zitten en bovendien 100% bezetting. Dat het minder gaat in de schoudermaanden is jammer maar niet funest. Dat TUI z'n zaakjes op de buitenstations niet op orde heeft is gewoon belachelijk.
 
een incident

een incident

Het betreft hier alleen maar een incident te AYT. Dat men dan de mobiel gebruikt of de krant belt om dit weer in geuren en kleuren te verwoorden, zegt iets over desbetreffende krant. E.e.a. is hierboven al uitvoerig aan de orde gekomen.
 
Dat TFL overcapaciteit zou hebben was na het afhaken van TC te verwachten. Toen TC met hangende pootjes naar MP ging heeft MP ongeveer bij ILFC op de knieën gelegen om de MCV van TFL los te krijgen. Hier heeft TFL/TUI dan weer een stokje voor gestoken.

Overigens wordt er behoorlijk ACMI gevlogen met de MCV. Wat meer opbrengt. Ook voor deze extra vluchten van MP wordt Full charter tarief betaald. Daar maakt MP in ieder geval geen winst mee:D
 
Back
Top