Anglo American Aviation

Thermal

New member
Ok dan nog een keer. Graag jullie medewerking aub

Ook ik ben van plan ....blabla......Amerika .......blabla .....PPL .....blablabla.....maar wel JAA.......

Anyway, ik wil graag naar Anlgo American Aviation (www.flyaaa.com) in San Diego aangezien JAA gecertificeerd zijn en ze daar minder last van hurricanes hebben dan in Naples :grijns:

Iemand evaring met deze school??
Huisvesting
Theorie
Kosten
etc
etc

en nee....de zoekfunctie leverde maar 1 thread op die niet alle benodigde info gaf.

Vingers???

Alvast bedankt ;)

T
 
Er zijn er hier een paar die hun PPL bij AAA gedaan hebben.

Ja dat idee had ik al, kan ze alleen niet vinden via de search functie. Vandaar deze post. Heb ook al wat op PPRune rond zitten kijken maar kan door de piloten het bos effe niet meer zien. ;)
 
yo,

Ik heb m'n PPL in maart gehaald, was zeer tevreden over deze club

Huisvesting prima, op ong 10 min fietsen van de school,(fiets krijg je mits deze er zijn van de school, koop er anders zelf 1tje geld krijg je terug.) dichtbij supermarkt en grote shoppingmall enzo.

Toen ik er zat waren er bijna allemaal relaxte instructeurs, je krijgt er in principe eentje toe gewezen. Ik had geluk, met mijn instructeur, gaf top instructie en was daarnaast ook top, paar avonden goed doorgezakt en oa naar mexico geweest.:biertje:

De theorie is het handigst lijkt mij om thuis al geleerd te hebben, Als je daar bent en je moet nog beginnen met de theorie wordt het wel heel erg druk. Maar het kan. Ik had alles in NL al geleerd en daar zeg maar herhaald en alle examens in 1 keer gehaald. Je kunt daar zeg maar aangegeven wanneer en ik welk vak je examen wilt doen. Wel eerst Airlaw halen dacht ik voor je solo mag.

Vliegtuigen opzich prima, wordt veel meegevlogen, dus soms ook redelijk wat in maintenance. Vlieg schema was wat chaoties, werd veel op de planning veranderd, maar als er zelf op hamert dat je dan en dan wil vliegen moet het goed komen. Ze vliegen met c-152, piper warrior, c-172 voor de twin hebben ze een beech duchess

Betalen is er ook geen probleem, je hebt een soort pre paid rekening en daar, wordt iedere keer dat je vliegt de kosten van af gehaald en zodra deze ong op nul staat vragen ze je weer bij te storten. Maar je krijgt netjes een uitdraai van wat en wanneer er allemaal af gehaald is.

Als je nog meer inhoudelijke dingen wilt weten stuur me dan een PM.

Ik heb er een super tijd gehad zowel voor het vliegen als alles er omheen, maar dat ligt ook een beetje aan jezelf.

Ik heb trouwens niet vanaf het begin m'n PPL daar gedaan had al redelijk wat uren, heb daar eigenlijk alleen het nav stuk gedaan, en wat uren opgebouwt.

Oja er zitten redelijk wat gasten uit India, apart volk zeker wat procedures betreft!;)

groeten,

Rex
 
Rex said:
Ik heb trouwens niet vanaf het begin m'n PPL daar gedaan had al redelijk wat uren, heb daar eigenlijk alleen het nav stuk gedaan, en wat uren opgebouwt.

Voor zover ik weet is het PPL dat je haalt via AAA een UK PPL. Zijn de uren die je in Nederland hebt opgebouwd geldig voor een UK PPL?
 
Tja ik zou er in maart dit jaar heen gegaan zijn, ware het niet dat een voorhoofdsholte onsteking mij tegen heeft gehouden. Tot aan het moment dat ik niet ging had ik goed contact met ze, waren altijd bereid om advies te geven etc.
Echter na mijn keurige afmelding NOOIT een bericht terug gehad, ook niet of ik op een later tijdstip nog eens wilde komen.. Dat vond ik persoonlijk heel jammer

Mijn gevlogen uren tot dan toe (JAR RPL uren wel te verstaan) zouden MEETELLEN .... had er 35 opgebouwd. Dus meenemen die hap.

Denk wel dat je van alle JAA scholen in de US daar het beste terecht kan, beter weer, mooiere omgeving..

Succes

KatanaHammer
 
Voor zover ik weet is het PPL dat je haalt via AAA een UK PPL. Zijn de uren die je in Nederland hebt opgebouwd geldig voor een UK PPL?


ja was geen probleem, gewoon logboek meenemen. Uren zijn gewoon JAA.

Ik ging gewoon verder waar ik gebleven was, eerst effe 2 uurtjes stalls enzo en wat circuits. dus was geen probleem.

En gewoon een JAA PPL alleen uitgeven door de UK.

gr,

Rex
 
Echter na mijn keurige afmelding NOOIT een bericht terug gehad, ook niet of ik op een later tijdstip nog eens wilde komen.. Dat vond ik persoonlijk heel jammer

ja da´s wel jammer. Maar op zich maakt elk bedrijf zich daar schuldig aan. Als ze geen geld meer aan je kunnen verdienen ben je niet meer belangrijk.

Nu heb ik ook wel eens gehood dat je naar dit soort scholen ook wat zweefvlieg uren mee kan nemen. Is dit echt zo??? Lijkt me zo sterk.

Motoruren heb ik niet maar zweefuren des te meer
 
Zweefvlieg uren tellen WEL voor je FAA PPL.
Het heeft alleen niet zoveel zin.
Voor je CPL wel,van de 250 uur hoeft maar 100 uur of een motor kist te zijn, dat geeft dus ruimte voor een hoop korting.
 
Hey Gents,

Ik ben in Maart /April dit jaar in San diego geweest.
Was zeker een goede ervaring die ik voor geen goud heb willen missen.
Veel leuke dingen gezien en gedaan.

Er zijn zeker wil wat aandachts puntjes bij deze vliegschool om niet te vergeten.
- Wat maintenance betreft van de kisten, daar moet je niet te veel van verwachten. Komt dagelijks voor dat er een kist grounded is. altans zo was het wel toen ik er 6 weken zat. Heb zelf ook nog eens 6uur AOG gestaan vlak bij de grens van Mexico en ben toen snachts terug gevlogen(SUPER ERVARING kan ik je vertellen!!!)
- sceduling van de kiste, zeker goed in de gaten houden. sommige indiers zijn niet te beroerd om jou plaats in te nemen zonder enig overleg!!! Kom je krap te zitten kwa tijd zijn ze bij AAA zeker niet beroerd om ff wat plaats te maken in het scedule. Niemand wil dat jij terug naar NL vertrekt zonder brevet als het niet nodig is. Uiteraard heb je alles zelf in de hand!....
- Theorie! Erg belangrijk punt. Doe zeker wat studie hier in NL!!! of zo zou ik het doen als ik nog eens die kant op zou vertrekken...Doe +- 3 tot 4 examsne in de UK. Results Kan je gewoon meenemen en heb je zeker tijd over om leuke dingen te gaan doen. Kwa tijd heb ik me daar vlink op verkeken. dus weining tijd gehad om echt leuke dingen te doen. Maar mocht de pret zeker niet drukken.
- Nog een belangrijk punt, houd de wel bekende puntjes goed op de wel bekende I!!!..neem kwa planning zelf de touwtjes in handen!!!!...

Kan nog meer vertellen, maar wil je echt meer weten moet je gewoon ff een PM sturen met je vragen, dan kan ik deze zo voor je beantwoorden en heb ook nog wat fotos van de Appartmenst,swimmingpool, omgeving en de kisten..

En als je gaat doe ff de groeten aan 'big tits' Cary :eek: van het restaurant op Gillispie...Kan je niet missen:p: ....

For now,
cheers and regards:biertje:
 
Back
Top