Amsterdam Airlines

Ja, maar er zijn vast wel een hoop airworkers die hier aan het solliciteren zijn, want het is meer dan ze nu verdienen en beter kwaliteit vliegen. En dat is wat zij op zoek naar zijn.

Er is een reden dat ik 13, 14 jaar geleden nooit naar de airlines ben toegegaan. De weg toen der tijd was via de regionaals voor minder dan $1000 per maand voor het eerste jaar en dan iets beter het jaar daarna enzovoort. Ken een paar die dat hebben gedaan, 2 zijn net Captain geworden bij een top 5 Airline in USA. Heeft hun dus dikke tien jaar gekost om daar te komen, zal waarschijnlijk jaartje of 15 tot 20 duren om schuld af te betalen. Enigste wat ik nog beetje over heb is een gedeelte van mijn mortgage. Jezelf diep in de schuld werken om voor iets moois te hopen is niet wat ik wilde doen. En ja ik stond in de weekenden ook gewoon vliegtuigen te fuelen om een zakcentje bij te verdienen, tussen de 32 en 36 uur per weekend. Als je wilt werken dan kom je er wel, en soms gaat dat via een niet altijd luie weg. Meeste piloten hier, is mij opgevallen, denken dat ze te goed zijn voor bepaald werk.
Dat is erg jammer, want zij zullen het gewoon niet halen, op de 2 of 3 met een hoop geluk en rijke ouders. Dus niet zo zeuren en aan het werk:naund:
 
Ja, maar ..blah blah .. Dus niet zo zeuren en aan het werk:naund:


Ik ken er velen die er, net als ik hard voor hebben moeten knokken. Sommigen misschien iets harder, met extra baantjes e.d. Maar dat wil nog niet zeggen dat je alles maar moet nemen wat er te nemen valt, op vlieggebied dan he ;). Ik kan je verzekeren dat je zodra je bij deze vliegclub zit je blijft inleveren. Een goed voorbeeld is Denim Air, waar de heren eigenaren vandaan komen, waarbij er elk jaar verteld werd dat het slecht ging en er nog harder aan getrokken moest worden. % salaris inleveren enzo, terwijl er aan het andere eind de zakken gevuld werden. Kijk eens goed naar de arbeidsvoorwaarden. Welke hoor ik een hoop mensen denken en inderdaad.

Ik kan me heel goed voorstellen dat als je net van de vliegschool afkomt dat je hier wel zou willen werken om je uurtjes te maken, op een bus, nog beter. En ik geef niemand ongelijk. Had ik ook gedaan. Maar ajb mensen met ervaring, co/ capt. denk na. Is toch om te huilen. En het is dankzij hun (hi-timers, niet de low-timers)dat er bedrijven blijven bestaan, in goede tijden als deze, met zulke condities. Als we hier niet op reageren zullen ze wel moeten reageren en betere condities stellen, toch?

Of zie ik het verkeerd en moet ik niet zeuren en maar gewoon naar Adam Airlines gaan, en een bijbaantje zoeken om rond te kunnen komen (schuld, pensioen, studie kinderen, aow'tje die over 20 jaar niets meer waard is, pensioengat)?

C.
 
Kan me goed voorstellen dat Low timers hier solliciteren en wilen werken om ervaring op te doen, maar zolang er geen ervaren mensen gaan vliegen komt dit bedrijf toch niet van de grond. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat IVW dit toestaat, een bedrijf met alleen maar lowtimers achter de knuppel.
 
Of zie ik het verkeerd en moet ik niet zeuren en maar gewoon naar Adam Airlines gaan, en een bijbaantje zoeken om rond te kunnen komen (schuld, pensioen, studie kinderen, aow'tje die over 20 jaar niets meer waard is, pensioengat)?

C.
Het is beter te solliciteren met een vergelijkbare baan. Het is beter om een baan te hebben en probeert niet zwaarder in de schuld te komen om je droom baan te vinden (en voor sommigen, proberen te kopen). En wat betreft hopen op geld van de regering als je met pensioen gaat is misschien wel de grootste fout die je kunt maken.

Ik zat vroeger ook te dromen over de perfecte baan, maar een paar maanden in USA ben ik echt wel gaan inzien dat het harde werk en soms meer dan een baan soms gewoon moest. Dingen zijn bij mij soms ook niet ideaal gegaan. Bijna al mijn spullen bij elkaar geraapt en was al zo goed als ingeschreven bij de Hogere Zeevaart School. Want ik was niet van plan om verder in de schuld te gaan om, wat ik doen dacht, de perfecte baan en situatie. Je kan gewoon niet blijven doorgaan met meer geld uitgeven dan wat je maakt. Want terzijnertijd komt dat geld van je familie en vrienden want de bank is niet gek, en zeker niet op dit ogenblik en waarschijnlijk voor de komende jaren.
 
Ik zat vroeger ook te dromen over de perfecte baan, maar een paar maanden in USA ben ik echt wel gaan inzien dat het harde werk en soms meer dan een baan soms gewoon moest. Dingen zijn bij mij soms ook niet ideaal gegaan. Bijna al mijn spullen bij elkaar geraapt en was al zo goed als ingeschreven bij de Hogere Zeevaart School. Want ik was niet van plan om verder in de schuld te gaan om, wat ik doen dacht, de perfecte baan en situatie. Je kan gewoon niet blijven doorgaan met meer geld uitgeven dan wat je maakt. Want terzijnertijd komt dat geld van je familie en vrienden want de bank is niet gek, en zeker niet op dit ogenblik en waarschijnlijk voor de komende jaren.

Nou dit is nu precies waar Chupito het over heeft.
Als je, wanneer je binnen komt je eigen TR moet betalen en daarboven op dit salaris krijgt. Plus je studieschuld nog hebt staan, kom je gewoon te kort aan het einde van de maand..... Of je moet gewoon lekker bij paps en mams thuis op de bank willen zitten.
 
Gezien de mensen die hier achter zitten,wat ze
in hun vorige posities (niet) bereikt hebben en hun
niet markt conforme arbeidvoorwaarden zou ik
aanraden hier toch heel erg goed over na te denken
voordat je hier mee in zee gaat.

Groeten.
 
AL DAT RISICO MAG BELOOND WORDEN

AL DAT RISICO MAG BELOOND WORDEN

Er is een reden dat ik 13, 14 jaar geleden nooit naar de airlines ben toegegaan. De weg toen der tijd was via de regionaals voor minder dan $1000 per maand voor het eerste jaar en dan iets beter het jaar daarna enzovoort. Ken een paar die dat hebben gedaan, 2 zijn net Captain geworden bij een top 5 Airline in USA. Heeft hun dus dikke tien jaar gekost om daar te komen, zal waarschijnlijk jaartje of 15 tot 20 duren om schuld af te betalen. Enigste wat ik nog beetje over heb is een gedeelte van mijn mortgage. Jezelf diep in de schuld werken om voor iets moois te hopen is niet wat ik wilde doen. En ja ik stond in de weekenden ook gewoon vliegtuigen te fuelen om een zakcentje bij te verdienen, tussen de 32 en 36 uur per weekend. Als je wilt werken dan kom je er wel, en soms gaat dat via een niet altijd luie weg. Meeste piloten hier, is mij opgevallen, denken dat ze te goed zijn voor bepaald werk.
Dat is erg jammer, want zij zullen het gewoon niet halen, op de 2 of 3 met een hoop geluk en rijke ouders. Dus niet zo zeuren en aan het werk:naund:


Jetcap, ik begrijp erg goed dat je het erg zwaar hebt gehad om te komen waar je nu bent. Althans, ik hoop van harte dat het nu beter gaat en je geen rare dingen ernaast hoeft te doen. Zoals al eerder vermeld ken ik de verhalen van lotgenoten uit diezelfde periode (12 jaar geleden??). Niets meer dan respect voor jullie.

Maar wat ik probeer duidelijk te maken is dat we nu, ten eerste niet in de U.S. zijn waar het net ff anders is dan hier. Aanname policy, uren eisen e.d. Ten tweede heeft de luchtvaart in het algemeen een pilotentekort die volgens mij nog nooit zo groot is geweest. Ik ben van mening dat we, ondanks de hoge olieprijs, na al die jaren hard buffelen nu, met ervaring in de broekzak, best hogere eisen mogen stellen als verkeersvlieger. En afgezien van het feit dat ik in een beter restaurant wil eten met mijn meisje, vind ik werkelijk dat we het verdienen. Kijk eens wat we doen: We hebben tijdens onze opleiding een enorm fincieel risico gelopen, waarvan ik na 10 jaar nog niet eens op de helft ben. Daarnaast elk jaar medische keuring, kan mis gaan. 4 keer per jaar in de sim, waarbij je baan eigenlijk ook elke keer op de tocht ligt: Je kan een slechte dag hebben en een mafkees van een examinator die je carriere (upgrade mogelijkheden e.d.) kan verzieken. En wat dacht je als het een keer mis gaat. WIJ ZIJN VERANTWOORDELIJK en er wordt gelijk een zondebok gezocht, die meer dan eens bij de vliegers gevonden wordt. Ondanks dat er muizen in vliegtuigen huishouden die je niet uitgenodigd had en noem maar op, je kent de voorbeelden vast ook wel. Dus er is zelfs een kleine kans dat je gewoon de bak in draait. Je staat er dan alleen voor, denk maar niet dat je backup krijgt van je club. AL DAT RISICO MAG BELOOND WORDEN, vind ik dan. Ik hoop dat ik genoeg mensen kan overtuigen om dit soort aanbiedingen af te slaan. Ik gun het de bazen niet, die zo respectloos zijn en doen. Want dat is het gewoon. Dit zijn mensen die willen profiteren van onze passie.

C.
 
Last edited:
Chupito heeft gelijk

Chupito heeft gelijk

De betreffende heren die aan het roer staan van Amsterdam Airlines zijn vooral bezig hun eigen zakken te vullen.
Wij vliegers zijn misschien wel veel te goedgelovig. Met mooie blahblah:blabla: verhalen, A320's, zonnige bestemmingen en electronic flightbags wordt je binnengelokt, vervolgens laten ze je een wurgcontract te tekenen.

Ik zeg het tegen iedereen op dit bulletinboard en spreek uit ervaring!!!


KIJK UIT MET DE BAZEN VAN DEZE AIRLINE
 
Wel vliegers, geen vliegtuigen. Alhoewel daar nu wel ineens heel erg snel verandering in lijkt te komen.
 
Inderdaad belachelijke voorwaarden. Ik dacht toen ik er van hoorde: leuk, even een briefje sturen... je weet maar nooit.
Uiteindelijk vriendelijk bedankt.
Zo'n baan neem je enkel en alleen aan als het je eerste is. (lowtimers)
Of als je thuis een doodzieke partner/kind hebt en je wilt perse in NL zijn. (hightimers)

Uiteindelijk is het natuurlijk vraag en aanbod en zijn we als beroepsgroep zelf verantwoordelijk als ze mensen weten te vinden (hightimers heb ik het over dan). Je zou toch denken dat in de huidige markt een ervaren A320 capt/FO zichzelf wel wat meer waard vindt.
 
Amsterdam Airlines vanaf Maastricht Aachen Airport naar Turkije

28-04-2008

MAASTRICHT - De nieuwe Nederlandse chartermaatschappij Amsterdam Airlines voert vanaf eind juni vluchten uit vanaf Maastricht Aachen Airport. Dat is maandag (28 april) aangekondigd op de Zuid-Limburgse luchthaven. In samenwerking met touroperator Turjet vliegt Amsterdam Airlines vijf keer per week vanaf MAA naar in totaal drie Turkse bestemmingen.

Het gaat hierbij om Ankara (twee keer per week), Antalya (twee keer per week) en Kayseri (één keer per week). De dagen waarop Amsterdam Airlines vanaf MAA vliegt zijn maandag, woensdag en zondag. De vluchten worden uitgevoerd met een Airbus A320, voorzien van 180 stoelen.

(later meer)
 
Maar wat ik probeer duidelijk te maken is dat we nu, ten eerste niet in de U.S. zijn waar het net ff anders is dan hier. Aanname policy, uren eisen e.d. Ten tweede heeft de luchtvaart in het algemeen een pilotentekort die volgens mij nog nooit zo groot is geweest. Ik ben van mening dat we, ondanks de hoge olieprijs, na al die jaren hard buffelen nu, met ervaring in de broekzak, best hogere eisen mogen stellen als verkeersvlieger.
Je mag inderdaad ook best wel hogere eisen stellen en er is inderdaad een tekort.
Er zijn nog maar weinig die piloot willen/ kunnen worden, vanwege voornamelijk de kosten en het werk. "Autopilot in lieu of Second-in-Command" word hier al erg veel gebruikt, zal wel worden uitgebreid als dit zo door gaat. Heb je ineens helft van de piloten nodig:eek:



En afgezien van het feit dat ik in een beter restaurant wil eten met mijn meisje, vind ik werkelijk dat we het verdienen. Kijk eens wat we doen: We hebben tijdens onze opleiding een enorm fincieel risico gelopen, waarvan ik na 10 jaar nog niet eens op de helft ben. Daarnaast elk jaar medische keuring, kan mis gaan. 4 keer per jaar in de sim, waarbij je baan eigenlijk ook elke keer op de tocht ligt: Je kan een slechte dag hebben en een mafkees van een examinator die je carriere (upgrade mogelijkheden e.d.) kan verzieken. En wat dacht je als het een keer mis gaat. WIJ ZIJN VERANTWOORDELIJK en er wordt gelijk een zondebok gezocht, die meer dan eens bij de vliegers gevonden wordt. Ondanks dat er muizen in vliegtuigen huishouden die je niet uitgenodigd had en noem maar op, je kent de voorbeelden vast ook wel. Dus er is zelfs een kleine kans dat je gewoon de bak in draait. Je staat er dan alleen voor, denk maar niet dat je backup krijgt van je club. AL DAT RISICO MAG BELOOND WORDEN, vind ik dan. Ik hoop dat ik genoeg mensen kan overtuigen om dit soort aanbiedingen af te slaan. Ik gun het de bazen niet, die zo respectloos zijn en doen. Want dat is het gewoon. Dit zijn mensen die willen profiteren van onze passie.

C.
Is dat niet risico van het vak? Je weet van tevoren wat er van je verwacht word als piloot zijnde. Nu moet het geld om de airlines draaiende te houden ergens vandaan komen. Employees of passagiers, en als je te duur word zit je zonder passagiers en zonder inkomen, dus waar denk je dat het grootste gedeelte van het geld vandaan komt?
Trouwens ook een geweldige kans om voor de olie magnaten uit het Midden-Oosten een paar eigen airlines te beginnen, want zij hebben de hele wereld (aviation dan) in hun macht. Tot er een oplossing word gevonden voor olie en alle toepassingen van dien zitten wij gewoon af te wachten:(
 
Is dat niet risico van het vak? Je weet van tevoren wat er van je verwacht word als piloot zijnde. Nu moet het geld om de airlines draaiende te houden ergens vandaan komen. Employees of passagiers, en als je te duur word zit je zonder passagiers en zonder inkomen, dus waar denk je dat het grootste gedeelte van het geld vandaan komt?(

Dat was denk ik precies het punt. Daar mag dus best een goede financiele vergoeding voor betaald worden.

Een airline draaiend houden kost geld ... veel geld. En dat moet inderdaad ergens vandaan komen. Bron van inkomsten is passagiers en aan de andere kant de grote uitgaven.. brandstof op nummer één zo onderhand denk ik. Niet ver daar onder personeelskosten. Besparen op personeelskosten kan door de organisatie klein te houden en goed personeel aan te nemen. Maar, daar moet natuurlijk wel voor betaald worden.

Is geen rocket science en heb ik ook niet zelf bedacht! Kijk naar succesvolle low cost carriers als Easyjet en Ryanair. Daar betaald de passagier geen "drol" voor een ticket maar op de één of andere manier worden de dames en heren piloten daar ruim beter betaald dan bij deze club. En is het niet Amsterdam Airlines die mikt op een ander segment in de markt? Het luxere segment waar ongetwijfeld meer voor betaald wordt door de klanten? Jammer dat de condities voor het vliegend personeel beneden low cost niveau liggen.

Ik realiseer me heel goed dat salaris niet alles is. Er zullen zeker mensen zijn die graag bij deze club willen vliegen. Persé in Nederland willen vliegen, mensen met relatief weinig ervaring of om andere redenen welke ik niet direct kan bedenken.

Als ik zo kijk naar wat aangeboden wordt dan krijg ik geen warm gevoel. Met name het feit dat hier jaarcontracten aangeboden worden vind ik bijzonder vaag. Veel andere maatschappijen proberen (zelfs type-rated) vliegers een bond te geven zodat ze in ieder geval langer blijven dan 500 uur of een aantal maanden. Er worden bonussen gegeven na het beeindigen van een contract van een aantal jaren.

Bij Amsterdam Airlines maakt men zich daar kennelijk geen zorgen over. Er wordt daar wellicht zoveel op het salaris van de dames en heren vliegers bespaard, dat er wel wat geld over is om na een jaar weer een nieuwe groep mensen op te leiden.

Of weet het management van deze club nu al dat dit hele avontuur geen jaren gaat duren? :confused:
 
Last edited:
Back
Top