amsterdam airlines

Cb

New member
Heeft iemand iets gehoord van deze club? Ik las vorige week ergens iets en deed eens een google-tje maar kwam alleen dit tegen.
Maar verder heb ik niets meer gezien of gehoord.

Anybody?
 
Beetje vaag, maar wat is er niet wazig in de luchtvaart.
Ben benieuwd naar hun "assets"; wat voor vloot hebben/opereren ze, waar is dat gebouw op die computer gegenereerde fotoo van die AAA enz.
 
He is dat niet mijn oude vriend B10,
Gaat hij straks ook a320 naar Afghanistan sturen, als hij AA ook aan de grond heeft zitten?
CU
 
Op Luchtzak.be wordt gemeld dat Jaap Rosen Jacobson eigenaar en chairman is, Matthijs Boertien (ex Netherlines, Martinair en Denim) de CEO.

Men zou al snel beginnen, met 320's.
 
'Amsterdam Airlines wil zowel vakantieganger als luxereiziger trekken'

18-01-2008

SCHIPHOL - De nieuwe luchtvaartmaatschappij Amsterdam Airlines gaat nog dit jaar van start vanaf Schiphol. Het bedrijf mikt zowel op de vakantiemarkt als op de sector voor luxevervoer en wil aanvankelijk met drie á vier Airbus A320’s van start. Dat meldt Arnold Burlage in de Telegraaf. Drijvende kracht achter de onderneming is Matthijs Boertien, oprichter van Denim Air.

Boertien meldt in de krant dat Amsterdam Airlines om te beginnen gaat vliegen naar oliebestemmingen in het Midden-Oosten. De maatschappij wil zich op luxevervoer richten door een volledig uitgeruste First en Business Class aan te bieden. Ook stelt Amsterdam Airlines haar vliegtuigen beschikbaar aan derden, zoals touroperators.



"Drijvende kracht achter de onderneming is Matthijs Boertien, oprichter van Denim Air".................:grijns::dozey:
 
Ik las het net op luchtvaartnieuws.

Ben benieuwd wat dit gaat worden. Het is op zich wel weer interessant al heb ik meer van die plannen gezien die uiteindelijk op niets uitdraaien. Maar je weet het nooit natuurlijk. Ik vraag me overigens af waar ze de vliegtuigen vandaan gaan halen. De maatschappij waar ik werk probeert al tijden een paar A320's of A321's te leasen tegen een beetje normale prijs maar dat schijnt niet echt mee te vallen.

In ieder geval leuk dat er weer iets gebeurd in NL op dit gebied. Misschien wel weer wat werk in Nederland voor Airbus mensen....
 
Drijvende kracht achter de onderneming is Matthijs Boertien, oprichter van Denim Air.
Oprichter??? Dan moeten ze Van Dale aanpassen denk ik! Zijn manier van "oprichten" kan je alleen maar doen met een bestaand mooi bedrijf met gemotiveerd personeel. :mad: :mad: :mad:

Groeten Supergrover...
 
Last edited:
AMSTERDAM AIRLINES

"we wiet the bad pilots away from the good ones"

"we blow you thru the friendly skies"

"complimentary coke aboard"

"when the captain turns on the red light - fasten seatbelt sign - you never know what kind of service to expect from your flight attendant. "

"cockpit is pilot access only, however if you are willing to bend over near the red light district at CAE Hoofddorp we will let you in for 35.000 Euro's"

"we will even provide you with 3 stripes! one for every 10 g's you just spend to buy yourself a life time mile high membership!"
 
Last edited:
The Myths of "Brand Loyalty" and "Luxury"

The Myths of "Brand Loyalty" and "Luxury"

The only thing people most people look at when they travel is the price.

They'll claim they are prepared to pay more - but the facts prove otherwise.

Research at DutchBird indicated only 15% of pax would choose DutchBird because of the better product. For the rest it was the cheapest flight.

This is simply not enough to ensure survival - Dutch market is purely price driven.
 
Amsterdam Airlines duikt in 'gat'

10 OKT 2007

De nieuwe luchtvaartmaatschappij Amsterdam Airlines moet in het 'gat' op de Nederlandse markt duiken. Dat is ontstaan door allerlei verschuivingen en monopolievorming, met name in Europa.

Eén van de initiatiefnemers zou Matthijs Boertien zijn. Hij was eerder directeur van Denim Air en daarvoor hoofd vliegdienst van Martinair. Hij was woensdag 10 oktober niet bereikbaar voor commentaar.

Nog onduidelijkheden
Niet bekend is waar Amsterdam Airlines zich precies op wil richten. Evenmin hoe de carrier gefinancierd gaat worden. Duidelijk is volgens analisten wel dat transavia.com in Nederland een te grote invloed gaat krijgen. Dit nu Martinair stopt met Europa-vluchten en ArkeFly in feite een touroperator is. Of de Air Berlin-LTU-Condor groep genoeg capaciteit heeft om hier een aantrekkelijk alternatief te bieden, wordt betwijfeld.

Toch wordt gesteld dat Amsterdam Airlines waarschijnlijk niet massaal met touroperators in zee zal gaan. 'Dat is een vak apart. Bovendien klaagt de reisbranche altijd over te weinig concurrentie, maar geeft men niet thuis als er iets concreet gesteund moet worden…', aldus kritische insiders.

Kans geïntegreerde concerns
Grote geïntegreerde reisconcerns lijken te profiteren van de situatie. Niet voor niks liet topman Manny Fontenla-Novoa van de Thomas Cook Group op het ANVR Reiscongres al doorschemeren dat hij net als TUI Travel zal ingrijpen 'waar en wanneer dat nodig is'.

Dat zou kunnen betekenen dat ook Thomas Cook met argusogen in de gaten houdt hoe de (Nederlandse) markt zich ontwikkelt. En niet zal aarzelen om eigen vliegtuigen te stationeren op luchthavens waar onvoldoende capaciteit en concurrentie is.


Reactie Joop ter Haar

En de Oad-groep? President-commissaris Joop ter Haar zei 8 oktober op het Schiphol-diner tegen Reisrevue zich nog geen grote zorgen te maken. 'Wel gaan we indringend praten met bestaande partijen als Martinair en de KLM-groep. We willen meerjarige garanties dat onze stoelen gewaarborgd zijn. Uiteraard tegen prijzen en voorwaarden die ons geen concurrentieachterstand geven. Aan eigen vliegtuigen denken we echter niet. Daar is geen noodzaak voor', meent Ter Haar.

Hij benadrukt ook nog eens dat Oad niet te koop is. 'We blijven een Nederlandse reisorganisatie.'

Rol luchtvaartcoryfeeën?
Voormalig airline-baas Carl Runge (onder meer Air Holland en Exel) zou nauw betrokken zijn bij nieuwe vliegplannen. Maar dat kan woensdag 10 oktober niet bevestigd worden.

Luchtvaartcoryfee Jan Heppener laat weten nog geen plannen te hebben. 'Ik doe het nu een paar maanden rustig aan, na mijn Dutchbird- en ArkeFly-periode. Daarna ga ik op zoek naar een passende andere baan', zo zegt hij.

Door Paul Eldering



Eerder in het nieuws:
TO's verwachten MP-concurrenten

Artikel komt van: http://www.reisrevue.nl/home/id1605-27606/amsterdam_airlines_duikt_in_gat.html
 
'Amsterdam Airlines wil zowel vakantieganger als luxereiziger trekken'

18-01-2008

SCHIPHOL - De nieuwe luchtvaartmaatschappij Amsterdam Airlines gaat nog dit jaar van start vanaf Schiphol. Het bedrijf mikt zowel op de vakantiemarkt als op de sector voor luxevervoer en wil aanvankelijk met drie á vier Airbus A320’s van start. Dat meldt Arnold Burlage in de Telegraaf. Drijvende kracht achter de onderneming is Matthijs Boertien, oprichter van Denim Air.

Boertien meldt in de krant dat Amsterdam Airlines om te beginnen gaat vliegen naar oliebestemmingen in het Midden-Oosten. De maatschappij wil zich op luxevervoer richten door een volledig uitgeruste First en Business Class aan te bieden. Ook stelt Amsterdam Airlines haar vliegtuigen beschikbaar aan derden, zoals touroperators.



"Drijvende kracht achter de onderneming is Matthijs Boertien, oprichter van Denim Air".................:grijns::dozey:

Zelfs de heer Butlage kan er een lettertje naast zitten -> R=L

Nou Mathijs... ...nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Succes
 
Back
Top