AMS

49015

New member
EasyJet belooft uitbreiding op Schiphol na afschaffing vliegtaks
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=29954
17-03-2009

LONDEN - Wanneer de Nederlandse regering de vliegbelasting afschaft, is de Britse prijsvechter bereid te investeren in extra vluchten. Dat heeft de directie van easyJet geschreven in een brief aan het Nederlandse kabinet, waarover de Telegraaf dinsdag (17 maart) bericht. De extra vluchten zouden op jaarbasis goed zijn voor één miljoen passagiers. Hierdoor zouden tweeduizend arbeidsplaatsen worden gecreëerd.


EasyJet zegt dat als gevolg van de invoering van de vliegtaks het aantal jaarlijkse passagiers op Schiphol te hebben zien dalen van 2,2 naar 1,9 miljoen.
etc.
etc.
(...)

Gaat het dan toch gebeuren? AMS? Tweeduizend arbeidsplaatsen extra? :grijns:
 
nulletje te veel. 200 man extra. Eerst Rome open en verder...

Nu 175 vliegtuigen.
110 Bestemmingen.
400+ city pairs
7500 personeel. 4000 cabine, 2000 flightdeck de rest handling, techies en kantoor.
737 eruit aan wie ze wil hebben maar deze zomer gewoon gebruiken
321 eruit eruit aan wie ze wil hebben maar deze zomer gebruiken
mix van 319/320 (70/30%)
1100 vluchten per dag.
Fuel hedge opgefucket
Dollar hedge brilliant, maar heft fuel fuck niet helemaal op.

en volgens de analisten 120M pond verlies over de eerste helft van het gebroken boekjaar met een verwachting van een lichte winst over het volle jaar.

Kortom, deze zomer wordt het weer ouderwets knallen, 100 uur per 4 weken en niemand die vakantie heeft van April to Oktober.

De Virgin boys komen niet (dank aan de VS CC) en er zal wel weer 200 flight deck te kort zijn.

De roster optemizer praat niet met de pairing optemizer dus het worden weer veel taxi's, veel hotels, veel disruptions (gokje, 9?) en een leuke zak geld. Ik ga voor de 75% part time...
 
Hoi,

Ik werk op de grond in AMS. Voor de winter 2009/2010 gaan de LTN en LPL om respectievelijk 0945lt en 1015lt(niet echt gunstig voor zakenreizigers toch?). Zouden ze de ruimte tussen 08:00 en 09:00 dan eindelijk gebruiken voor nieuwe bestemmingen.

grt
 
Wij hebben te horen gekregen dat er voor dit jaar gewerkt wordt aan een nieuwe basis in Rome en misschien Milaan Linate, als de slots vrijkomen. Verder alleen uitbreiding op bestaande bases met drie nieuwe A320 family kisten per maand tot het eind van het jaar.

Dus ja, nu de vliegtax eraf gaat en AMS zijn fees omlaag doet is de kans groot dat er weer meer verkeer richting AMS gaat. Het algemene idee is korte zakenbestemmingen aan de dagrand en dan de langere leisure vluchten ertussen. Hoe het precies ingevuld gaat worden kan jij waarschijnlijk beter inschatten dan ik als je al de slotaanvragen van winter 09/10 kunt bekijken.

3e vlucht daily naar MXP zou mij wel uitkomen...
 
AH was in de MXP crewroom en tipte het aan.

Reden is volgens hem dat LIN vooral geliefd is bij business travelers die speciefiek naar LIN willen omdat ze dan snel in het centrum van Milaan kunnen zijn. En die zijn bereid om meer te betalen voor een kaartje, ergo hogere yields.

Toen ik het hoorde heb ik maar eens mijn MXP contract er op nageslagen qua dual basing ellende. Maar gelukkig staat specifiek MXP gemeld, met dank aan de ANPAC die dit in een van de laatste revisies heeft laten opnemen.

Over VCE heb ik niets meer gehoord. Ook niet over AMS, BRU, etc.
 
Echt? hahaha geweldig, dat wordt een nummertje trekken dus....al had ik eigenlijk gedacht dat Katwijk en Luton wel leeg zou willen lopen.

Zal op staffnummer gaan... Ik verkoop mijn transfer per opbod op Ebay!:biertje:
 
Back
Top