AMS - TSF v.v.

Kaizen

New member
Hallo HV Airworkers,

Iemand van dit forum komende woensdag (26/8) HV5497 of zondag (30/8) HV5498 op de bok?

Ik zou dan graag, als CPL'er in opleiding, een babbeltje komen maken. Kijkje in de cockpit (tijdens de vlucht) of zelfs de jumpseat is zeker tegen company regulations? Onder het motto: een brutaal mens heeft de halve wereld.......................:) In het geval dat tijdens de vlucht niet mogelijk is, dan is een babbeltje voor of na de vlucht is een welkom alternatief.

Groet,

Kaizen
 
Officieel moet de cockpitdeur gedurende de hele vlucht nog steeds gesloten blijven... je kan dus zelf wel bedenken dat de vlieger van betreffende vlucht hier niet gaat reageren...
Beste kans heb je (eigen ervaring) als je het voor of tijdens de vlucht even aan de crew (cabin) vraagt. Ze laten je eigenlijk altijd na de vlucht wel even kijken. Ik zou er alleen niet op rekenen dat je tijdens de vlucht mee mag kijken.
Succes & fijne vakantie
 
Dit soort vragen horen niet op het forum thuis. Bij het instappen netjes voorstellen en daar je vraag stellen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Succes.

Groet, PH.
 
PH,

Zal me idd voor de vlucht wel voorstellen en de vraag aan de crew voorleggen.
Achteraf had ik me kunnen bedenken dat de desbetreffende vlieger hier niet zou reageren. My mistake.

Bedankt,

Kaizen.
 
Ik niet helaas..
Maar gewoon ff vragen aan de purser na de vlucht. Ben je vrijwel altijd welkom. Vertel ook ff dat je een opleiding doet, brengt het gesprek wat op gang...
 
Dit soort vragen horen niet op het forum thuis. Bij het instappen netjes voorstellen en daar je vraag stellen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Succes.

Groet, PH.

PH,

Zal me idd voor de vlucht wel voorstellen en de vraag aan de crew voorleggen.
Achteraf had ik me kunnen bedenken dat de desbetreffende vlieger hier niet zou reageren. My mistake.

Bedankt,

Kaizen.

Waarom zou zo'n vraag hier niet thuis horen? Is toch een legitieme vraag. Tuurlijk reageert de betreffende vlieger hier niet openlijk, maar er is ook nog zoiets als een P.M.
 
Waarom zou zo'n vraag hier niet thuis horen? Is toch een legitieme vraag. Tuurlijk reageert de betreffende vlieger hier niet openlijk, maar er is ook nog zoiets als een P.M.

Beste Conjo 6,

Legitiem is de vraag zeker, alleen niet op het forum omdat de vraagsteller hier anoniem is.
 
Jongens, relax. Als ik een van de vliegers was dan zou ik zeggen 'ja, kom gezellig kletsen op de grond'. Of als ik er geen zin in had, dan poste ik niets. Prima toch? Tijdens de vlucht mag je er bij ons (UK maatschappij) niet in. Maar als ik vantevoren weet dat een Airworker meevliegt dan kan ik tijd maken voor een babbeltje, dan kan ik zoeken naar oude kaarten die we niet meer gebruiken, dan gooi ik het overtollige weermapje niet weg etc. Leuk toch?

Hoe vaak heb ik vroeger niet met knikkende knietjes de cabin crew gevraagd of ik naar voren mocht? Dat hoort er gewoon bij. Het is hartstikke leuk. Ook voor de piloten, zeker als het iemand betreft die echt interesse heeft in de luchtvaart. Vragen, ook op Airwork, staat vrij. Laat de heren/dames voorin zelf beslissen hoe vaak die deur open gaat.
 
Hoe vaak heb ik vroeger niet met knikkende knietjes de cabin crew gevraagd of ik naar voren mocht?

Same here. Ik ben alleen van mening dat het beter is de persoon in levenden lijve te zien, even een babbeltje maken, eventueel zijn "credentials" zoals brevet, medical, vliegschoolpasje, etc. te checken voordat je hem achter je op de jumpseat zet.

Is het een vrouw, dan is het natuurlijk een heel ander verhaal. :kerst:
 
Back
Top