AMS basis voor EasyJet

Even een vraagje voor jullie EZY drivers....er zijn nog maar weinig piloten die Menzies oproepen voor de ETA en gate info...waarom???
 
Suppie,

London - Amsterdam is een korte drukke sector voor ons.
EasyJet heeft de regel dat wij niet in de descent nog van ATC mogen om bijv. de handling agent te roepen. Gemiddelde tijd op kruishoogte is 12 minuten tussen London en AMS. Ik geef toe dat als we vertraagd zijn dit zeer handig zou zijn voor Menzies om misschien iets sneller de boel klaar te kunnen maken voor een snellere turn-around. Als het goed is kunnen jullie wel onze off-block tijden zien van departure airfield.

Groeten

Bo:D
 
Daar kan ik het best in vinden, echter het nadeel van niet roepen is dat jullie vaak eerder op de grond staan dan de mvt van het vertrek station vermeld...normaal als jullie roepen met een eta en de gate vragen zien wij in het luchthaven systeem of de eta van zeg maar LTN klopt of niet...zoals je wel gemerkt hebt komt het regelmatig voor dat jullie voor een gate staan te wachten omdat het dockingsysteem niet aan staat...en dit is eigenlijk iets van de laatste paar maanden..daarvoor riep iedereen...zijn de procedures de laatste maanden aangescherpt?
 
Nee suppie de regels zijn niet veranderd inside easyJet. Maar we zijn wel erg safety minded en er is een grote drive vanuit de training department om alle potentiele gevaarlijke situaties besides a structural hull loss zo goed mogelijk te elimineren. Wat dus wil zeggen dat het heel makkelijk is wanneer de Pilot not Flying bezig is met Menzies te praten en op hetzelfde moment PF een call van de cabin crew ff vlug aanneemt dat potentieel ATC een belangrijke mededeling heeft die dan door ons beiden gemist wordt.
Het is me inderdaad opgevallen dat dit vaker voorkomt op AMS, dat je een mannetje ff de 737 Guidance aanzet bij de Gate. Ik zou liever zien dat easyJet Ops zich wat meer inzet met het up to date houden van ETA's maar goed....

Gegroet!
 
Trouwens, op de airbus hebben we ACARS, die de exacte off-block en airborne tijden automatisch door stuurt naar Mission Control in Luton, Easy Ops zou dus in iedere geval de Gatwick en Geneve vluchten beter moeten kunnen ETA-en.

By the way,...vandaag bekent gemaakt...Paris Orly wordt de volgende Airbus base. Vanaf 9 december zullen de 737 -ens vervangen gaan worden.


Groeten,

Bo :D
 
Heb gisteren in Luton nog een leuke roddel gehoord. In de belgische pers zou gestaan hebben dat Zaventem de landingsgelden gaat verlagen om het veld toegankelijker te maken voor maatschappijen als easyjet........ Brussel base komt ook in de buurt.

Gegroet
 
Hey Vervlogen....
ben deze week begonnen met de lijntraining, heb de eerste 2 vluchten gehad, bevalt me prima, maar dat zal je zelf ook wel zien in een paar maanden.
Laat ff weten wanneer je waar begint op welke kist.

Succes met de type...

LuB:rt:
 
LUB: start a.s. vrijdag met conversion course 737 met base Stansted. Weer terug naar het vertrouwde Dibden!

Grtz,

een blije Vervlogen
 
Ik hoor steeds meer geruchten dat de nieuwe airbussen na ORY naar the uk gaan. Misschien betekent dit dat vanaf nieuwe mainland basissen met 73 gaat worden gevlogen. Ben ik de enige die hier iets over heeft gehoord?
Kortom wie vliegt er binnenkort met de chief pilot om de geruchten effe op waarheidsgehalte te checken?

groeten
 
Gerucht niet waar
ALLE nieuwe basissen die geopend worden zullen Airbus worden zegt meneer de goede vriend Ops Manager,
laatste geruchten zijn Budapest, Barcelona, Nice en Amsterdam
(oh ja AMS al 6 jr grinzzz)
 
Back
Top