Amerika-traject

Max_D

New member
Eindelijk een topic waar iets verder over het hele Amerika gebeuren gepraat wordt!

Ik ben twee maanden terug afgewezen tijdens Fase 2 voor de KLS (te onvolwassen :mad: ) en wil het nu in Amerika gaan proberen. Ik zag dit al geruime tijd als een keus maar het was een beetje te vaag om dit echt te gaan doen. Nu zie ik dat je dus een studenten-VISA aan kan vragen. Mijn enige vraag die me dan nog rest is: Wat als je dan de selectie van DIE opleidingen ook niet haalt? Je helemaal op Amerika ingesteld, alles geregeld tot behuizing aan toe, en dan wordt je niet aangenomen. Kan je ook iets regelen dat je van te voren een selectie doorloopt voordat je ook maar ergens permanent aan vast zit? Of zitten ze daar zo ruim in de plaatsen dat je eigenlijk genoeg hebt aan een middelbaar school diploma en dat ze het verder wel geloven?
 
Max-D,

In Amerika ga je gewoon naar de school van je keuze, je betaald voor de opleiding en je kan beginnen. Let wel, er zijn 2 soorten scholen de part 141 en part 61 scholen. Alleen de part 141 kan visa voor je aanvragen cq verstrekken!!!

Easy737

Je hoeft hiervoor geen 18 jaar te zijn, als je maar 18 bent ten tijde van je praktij CPL examen!!
 
Wow dus ze laten elke kluns gewoon in een vliegtuig stappen, als ie maar middelbare school heeft gedaan? Dat biedt perspectieven voor mij :D. Dan snap ik inderdaad niet waarom niet bijna iedereen daar heen gaat,de helft van het geld en geen gezeur over selecties. Ik ga mij de komende tijd eens even lekker verdiepen in Amerikaanse scholen!
 
Max_D said:
Wow dus ze laten elke kluns gewoon in een vliegtuig stappen, als ie maar middelbare school heeft gedaan? Dat biedt perspectieven voor mij :D. Dan snap ik inderdaad niet waarom niet bijna iedereen daar heen gaat,de helft van het geld en geen gezeur over selecties. Ik ga mij de komende tijd eens even lekker verdiepen in Amerikaanse scholen!

Je hebt helemaal gelijk waarom zou je selecties moeten doen voor een vliegschool, dit is toch de grootste onzin.

Ik zou ook veel liever een heeeel groot bedrag investeren in een vliegopleiding waar je geen selectie voor hebt te hoeven doen. Om er dan vervolgens achter te komen bij de sollicitaties en selecties van de luchtvaart maatschappijen dat je toch niet zo geschikt bent als je zelf dacht en uiteindelijk met een schuld blijft zitten.

Natuurlijk een selectie voor een vliegschool is nooit waterdicht (het blijft een momentopname) maar het geeft in ieder geval een indicatie.

Geef mij daarom maar een vliegschool met selecties en de hele rataplan (en een baangarantie ;) ).
 
Ik zie hier twee mensen die aan een aandoening lijden waar veel mensen op dit board aan lijden en da's een gebrek aan humor.
 
Max_D said:
Ik zie hier twee mensen die aan een aandoening lijden waar veel mensen op dit board aan lijden en da's een gebrek aan humor.

Of misschien hebben ze wel betere humor :D ;)
 
Jumbo said:
Of misschien hebben ze wel betere humor :D ;)

Diep man, diep.

Nee maar ik heb genoeg lopen lezen etc. om te weten dat je echt niet even snel je brevet gaat scoren. Toen bij de KLS was ik echt verbaasd over wat voor conclusies ze trokken (nog NOOIT "onvolwassen" betiteld, zelfs door mensen die ik niet eens mag) en wat daarna in het rapport dat ik thuisgestuurd kreeg stond: "Te impulsief". Verder niets over te onvolwassen, alleen te impulsief.

Nou ja, dat hele KLS-gebeuren laat ik achter me, nog genoeg andere kansen. Ik heb toch altijd al in Amerika willen wonen/studeren dus dit ziet er optimaal uit :). Maandag's maar eens even een telefoontje/bezoekje richting de Amerikaanse ambassade en een mailtje naar enkele vliegopleidingen. Nog bepaalde aanraders?
 
Beste Max D ,

Voorwat betreft de aanraders in Amerika, je kan naar Delta Connection gaan en naar PanAm academy, daar geven ze JAA opleidingen, de laatste is dezelfde als waar de KLS leerlingen naar toe gaan.

Daar hebben ze nieuwe kisten met Airco :) wel lekker in Florida als je er in de zomer bent:)

De bovengenoemde scholen zijn van het kaliber KLS/NLS/EPST voor wat ik er van weet.

Verder heb je zoals eerder genoemd Napels Air Center en EFT (European Flight Training) deze schijnen wel goed te zijn maar niet met shiny nieuwe kisten en een redcarpet treatment :)

Last but not least kan je naar Orlando Flight Training gaan www.flyoft.com , dan doe je je ATPL in Bournemouth Engeland en het vliegen gebeurt voor het grootste deel in de USA. Echter zou ik de laatste optie niet aanraden voor een Proffesionele vliegopleiding. Ik heb er zelf m'n PPL gehaald, en het is een beetje een peppie en kokkie school. Prima om je PPL te halen en ik moet zeggen, je krijgt waar je voor betaald maar dat is het dan ook, je moet het daar echt HELEMAAL ZELF DOEN! ALLES!

Maar ja, daar word je een vent van:)

Ik zou zeggen succes met de beslissing en alles wat daarna komt!

Groeten

:radar: André :radar:
 
Nee ik voel me wel te goed om redcarpet treatment te krijgen hoor :). Dat wordt dan even een mailtje sturen/brief schrijven over hoe dat zit met de financieringen, want da's wel iets moeilijker denk ik.
 
Selecties zijn er om o.a. de toekomstige student te beschermen buddy..

Edoch, als jij 100k op de tafel gooit, laat bijna elke opleiding op de aardbol je beginnen aan een opleiding.. (ken iemand die niet door de selecties van de NLS kwam, wel mocht beginnen, mits ie tekende dat dat NLS niet zou hoeven zorg te dragen voor zijn nazorg etc...)

Ik wil je niet ontmoedigen, maar als jij maandag naar het Consulaat in Amsterdam (daar moet je zijn) voor een US visa gaat, zul je nieteens binnenkomen.. Lang verhaal kort, er zijn een hoop dingen anders geworden na 9/11..

Ik ga Dinsdag weer terug naar de US, en weet nu al dat ze me daar weer (letterlijk en figuurlijk) gaan uitkleden.. Het is niet meer wat het was..

Zorg eerst dat je toegelaten bent bij een school in de US, die school zal je dan helpen met visa etc.

Ik ben (was) ook een beetje zoals jij, ik dacht ook als een school mij gaat afkeuren (wat niet gebeurd is) ga ik het lekker ergens anders proberen.. Dat is opzich ook wel goed, maar probeer wel bij jezelf na tegaan waarom de KLS je afgekeurd heeft (en daar allicht leering uit te trekken..)

All the best.
FD
 
Goede post FD, zo zie ik het zelf ook.....
Soms is het bullshit maar je kent jezelf het best. Maar meestal zit er wel iets waarheid in wat er bij selecties over je gezegd wordt.
Succes anyway Max_D
 
Ik heb op eens wat rondgekeken, en het Airline Pilot Programme van European Flight Training (http://www.flyeft.com) klinkt wel heel erg aantrekkelijk!
Ook op airwork en pprune heb ik tot nu toe alleen maar positieve verhalen gelezen.
Heeft iemand ervaringen met deze school als Nederlander? En dan met het oog op financiering bijvoorbeeld?
 
Goedkoper ??

One word for ya max: " Tuition " Ik zal als ik jou was dat maar even na kijken.. Kan de opleiding toch een stuk duurder maken dan je denkt.

Cheers.
G.
 
Preferred education to A-Level, International Baccalaureate, Abitur, or equivalent standard, ideally grade C (3) or higher average. Minimum requirement is education to UK GCSE standard or equivalent.

kan iemand dit uitleggen wat verwachten ze precies Havo >>??? natuur of WIS


:rt:
 
heeft iemand als Nederlander ervaring met European Flight Training in Amerika ?

greeting

pf:rt:
 
pilot freak said:
Preferred education to A-Level, International Baccalaureate, Abitur, or equivalent standard, ideally grade C (3) or higher average. Minimum requirement is education to UK GCSE standard or equivalent.

kan iemand dit uitleggen wat verwachten ze precies Havo >>??? natuur of WIS


:rt:

hmm ik weet dat het duitse "Abitur" gelijk staat aan het Nederlandse 6 VWO eindexamen...
 
Effe tussendoor. FLYINGDUTCHMAN.
Stoere foto. Ik heb hem in het echt zien hangen bij FLightsafety op Le Bourget.
 
Back
Top