Na een vraag van een collega, vraag ik me af; onder welke voorwaarden kun je je alternate fuel tijdens de vlucht van A naar B (dus niet naar alternate C) gebruiken?
Ik dacht zelf:
- als de resterende vluchtduur 6 uur of minder is
- er twee verschillende banen beschikbaar zijn: als er van die banen 1 geblokkeerd is, kan de andere nog gebruikt worden. Daarnaast op die 2 banen zijn er verschillende naderingen met verschillende bakens etc beschikbaar
- ceiling van 2000 ft of 500 ft circling, wat er hoger is
- zicht van minimaal 5000 vanaf een uur voor tot een uur na ETA
Maar heb ik zo alle voorwaarden genoemd?
Bedankt
Ik dacht zelf:
- als de resterende vluchtduur 6 uur of minder is
- er twee verschillende banen beschikbaar zijn: als er van die banen 1 geblokkeerd is, kan de andere nog gebruikt worden. Daarnaast op die 2 banen zijn er verschillende naderingen met verschillende bakens etc beschikbaar
- ceiling van 2000 ft of 500 ft circling, wat er hoger is
- zicht van minimaal 5000 vanaf een uur voor tot een uur na ETA
Maar heb ik zo alle voorwaarden genoemd?
Bedankt