Als extra ams???

echo charlie

New member
Hoi allen,

Aangezien ik deze post al 2 keer heb gedaan in het forum van denimair maar elke keer weer verdwijnt daarom hier de vraag. Hier in Spanje vliegen we vaak mee als extra, dus zonder ticktet. Direct naar het toestel toe en daar vragen aan de cpt als hij je meeneemt. Super systeem. Ik zou graag willen weten voornamelijk van de denimair vliegers als hun ook als extra vanjuit ams gaan en welke weg te volgen.

Gegroet,

Theo
 
ik vlieg ook altijd van ams terug naar mn base als extra crew....
uniform aan>> via crewcenter naar binnen!!!
vooral vriendelijk blijven kijken bij de security....
ik laat mn cockpitpermission zien bij de gate en instappen maar!!!
that's it
 
En die posts zijn ook niet voor niets verwijderd toen.
Het lijkt me niet verstandig constant te vertellen hoe je zonder ticket bij de gate kan komen.
 
ik zie het probleem niet zo>> maar goed!!!
misschien heb je gelijk en moet diana het topic maar verwijderen!!!

greetz
 
Last edited:
Plus dat de vraag volgens mij al 2x beantwoord is.
Ik geef de vraagsteller nog de gelegenheid de reacties te lezen, daarna verwijder ik de thread.
 
Hoi Diana,

Helaas ben ik veel onderweg en heb ik niet wekelijks de tijd om mijn email te lezen. Daarom nog niet het antwoord gehoord. Barcaly, hartelijk bedankt voor het antwoord. Ja voor de rest, zoals jullie allemaal weten wordt het systeem als extra veelvuldig gebruikt in spanje en in amerika wat ik weet. Om als extra te gaan heb je natuurlijk de gebruikelijke airline passen, brevetten en af en toe dus ook uniform nodig, dus onmogelijk als je niet werkzaam bent in een airline. Ik zie dus ook geen probleem in met dit topic.

Gegroet,

Theo
 
ik zie ook geen problemen, heb het laatst ook nog eens gedaan bij alitalia op de jump naar Brussel.
Uiteindelijk heb je wel alle passen en licenties nodig en inderdaad dat uniform had ik ook maar aangetrokken.
 
Ik snap het probleem niet waarom het niet gezien mag worden.
In Spanje is het een gebruik, hier niet!
Waarom?
Het zou waanzinnig zijn als je ook mee zou kunnen jumpen vanaf AMS naar bijv. FRA.
Als de Spanjaarden het kunnen, waarom zouden we niet zoiets voor onszelf proberen te bevechten?
 
@superpilut
E.e.a. ligt verzekerings technisch nogal gevoelig. Zonder geldig ticket zijn deze passagiers nier verzekerd. Voor mijn werkgever vlieg ik elke week naar Spanje en wij krijgen op de diverse Spaanse velden regelmatig het verzoek van mensen die op vertoon van hun pas mee willen liften. Niet alleen van vliegend personeel maar ook van grondpersoneel. Helaas wordt deze mensen de toegang aan boord geweigerd. Spaanse maatschappijen hebben zelf wel onderling een regeling...
 
Bij ons aan boord is hiervoor een z.g. ticketboekje, wat door de gezagvoerder ingevuld word en zodoende als verzekeringspolis fungeert. (boekje is ook van de verzekeringsmaatschappij).
Voor vertrek belt de gezagvoerder even het ticketnummer tezamen met de gegevens van de badge van de betreffende persoon naar OPS door voor de dekking.

GF.
 
Inderdaad! Ben vorig jaar nog gejumpseat met de blauwe vogel vanuit AMS.
Gewoon in burgerkloffie. Natuurlijk wel badge, license enzo ge-checked door de pic. Maar dat zou je zelf ook doen.

Smoes dat er een kist op je staat te wachten met een geloofwaardig verhaal doet het ook altijd wel.

GF.
 
Last edited:
en precies zoals het hoort. cursus moeilijk doen allemaal vind ik het.
 
Back
Top