Alien Flight Rule

Eric Schouten

New member
Ik had dit al gemeld in een andere thread. For your information..

Zeer recentelijk is een nieuwe regeling (Alien Flight Rule) ingegaan in de VS waardoor je als non-US citizin niet zomaar Flight Training mag ontvangen van een instructeur.

Voordat je een trainingsvlucht bij een vliegschool wilt maken *waarbij je logbook wordt afgetekend* moet de vliegschool eerst een foto van je maken, je laatste 5 jaar aan adresgegevens en meer opgeven (visum info etc.) aan een nieuwe veiligheidsagency. Een paar dagen later krijg je approval (of niet) en kan je met een vliegles van start gaan.

Let hier dus op!...

Meer info:
http://www.aopa.org/whatsnew/newsitems/2004/041020tsa_notice.pdf

Ik heb het document snel doorgelezen, en de regels zijn wat soepeler als je al in het bezit bent van een FAA of JAA certificate.. in ieder geval tot 19 december 2004.
 
Ik zal je vertellen. In m'n vrije tijd zit ik nog wel eens bij mn oude vliegschool hier, om wat les te geven en/of te helpen met andere dingen, en vorige week kregen we een heel bizar mailtje uit het midden-oosten..

Een man wilde 8 GPS units bestellen (de duurste die er zijn) en alle kaarten van class B airports van de US hebben.. Hij gaf een x aantal credit card nummers, de prijs maakte niks uit en hij moest ze asap hebben..

Nog voordat we een antwoord teruggestuurd hadden kregen we een telefoontje van de TSA en een mailtje van de CIA (hoe bedoel je, big brother is watching us?) dat we er niet op mochten reageren, en dat het IP afkomsig was van weer een ander land (Pakistan)

Op z'n minst toch wel een beetje bizar niet? ik ben het er mee eens dat het stront vervelend is from time to time (met name de TSA af en toe!) maar ben toch wel blij dat ze overal bovenop zitten moet ik zeggen..

Regards,
FD
 
Back
Top