Algemeine Hochschulreife, Abitur, Etc. vraagje..

plane driver

New member
Goeiedag collega´s,

Ik heb een vraag omtrent opleidingen. Zou LH Cargo weer de deur open gooien zou ik graag willen wisselen, heb alleen 1 probleempje: Geen VWO!
Nu heb ik gehoord dat een collega zijn vliegopleiding heeft kunnen gelijkstellen/waarderen/accrediteren/beschrijven alszijnde Hbo opleiding.
Heeft iemand hierover meer info?
Heb zelf al contact opgenomen met Nuffic, IBG, IDW en min. van onderwijs, maar zij kunnen mij niet echt verder helpen.
Graag PM.
Bij voorbaat dank!
 
Hi B,

Alles goed?

Vliegopleiding = HBO is volgens mij alleen mogelijk bij de NLS opleiding aangezien die staat genoteerd als HBO.

Je kan wel propedeuse HBO doen, das dan genoeg voor gelijkstelling !!

gr
C
 
Volgens mij heeft het ook te maken in welke periode je je vliegopleiding gedaan hebt. Voor hoever ik weet werden alle vliegopleidingen tot eind jaren 90 gelijkgesteld als een HBO opleiding. Op een gegeven moment is die erkenning weggevallen en konden alleen opleidingen die aan bepaalde richtlijnen wilden voldoen die erkenning nog krijgen. Dat was toen enkel nog de NLS.
 
Sja, die HBO erkenning... Ik ben daar jaren geleden ook achteraan gegaan ivm een studieschuld, die kwijtgescholden zou worden indien ik alsnog een HBO opleiding zou afronden (vliegopleiding?). Als je vliegschool geen HBO erkenning heeft (zoals de meesten) kun je het vergeten. De school dient dat zelf aan te vragen en het wordt niet met terugwerkende kracht toegekend is mij toen verteld. Dus tenzij je NLS gedaan hebt, maak je weinig kans ben ik bang.:(

Kan je je VWO niet doen? Hebben andere collega's ook gedaan...
 
Hallo,

is er iemand die ook daadwerkelijk zijn NLS diploma gebruikt heeft om deze Hogeschool gelijkstelling in Duitsland te krijgen ?
Ik heb namelijk ook op de NLS gezeten in de periode dat het nog een hogeschool was maar heb verder nergens een diploma waar dat op staat.

Mijn vraag is dus niet of het in principe wel of niet zou moeten kunnen maar of iemand het ook daadwerkelijk zwart op wit heeft.

Tschussi,
 
Ik heb ook nog een vraagje.

Ik wil als ik eenmaal bezig ben als piloot minimaal mn P halen bij HBO rechten. Dit zou gelijk moeten zijn aan VWO. Daarme zou ik toch kunnen solliciteren bij LH of GWI? Zover ik weet mocht dat, alleen wat is het nu? Rechten is totaal niet gerelateerd aan het vak piloot. Hoe wordt hiernaar gekeken? Of moet ik dan nog VWO Wis en NAtuurkunde hebben?

Gr.

V1
 
Maakt volgens mij niet uit of je Rechten hebt gedaan of Geschiedenis, het gaat er enkel om dat je die gelijkstelling hebt.
 
Danke für die deutliche erklärung slim. ;). Das wort dem weg welche ich folgen soll.



Tschüss
 
Iedereen zegt wel dat de NLS een HBO status had en ik heb de opleiding
ook gevolgd in de tijd dat het nog een HBO status "zou hebben" maar
kan dit echter nergens op mijn diploma of waar dan ook vinden.

Daarom heb ik afgelopen week de NLS gebeld en ze hebben mij medegedeeld
dat het zinnetje "certified by the minister of education, culture and science,,,, op je
NLS diploma de HBO status zou moeten aangeven.

Is er iemand hier, die met dit diploma een soort van HBO gelijkstelling in Duitsland verkregen heeft?

Of is er iemand die met alleen een propedeuse een gelijkstelling heeft verkregen waarmee hij naar Lufthansa Mainline of Germanwings kon gaan (zonder vwo gedaan te hebben) ?

Graag reactie van mensen die het ook daadwerkelijk hebben verkregen en geen
reacties met het zou moeten werken !!

Happy landings !
 
Sorry, daar ben ik er niet 1 van, maar wellicht dat de IB Groep (als ze nog zo heten) je meer kan vertellen over die HBO status van de NLS. Ik heb destijds veelvoudig contact met ze gehad m.b.t. een studieschuld (conlusie: IB Groep sucks big time, maar goed). Ze konden precies zien welke instellingen een HBO erkenning hadden en welke niet...

Succes.
 
Dus als ik het volgende lees, moet ik opmaken dat je P hebben niet genoeg is bij LH main Cargo en GWI, want je moet Uni Hebben of Technische Hogeschool???

Für die LH Passage, LH Cargo und Germanwings: Allgemeine oder fachgeb. Hochschulreife (Fachhochschulreife reicht nicht aus) bron , https://www.lufthansa-pilot.de/81.html .

Denk ik na mn Havo Mn P te halen om te mogen solliciteren bij LH, is het weer niet genoeg.
 
Last edited:
moet ik opmaken dat je P hebben niet genoeg is bij LH main Cargo en GWI

Ik word hier zo moe van he....

Voor de laatste keer:

Heb je VWO of HBO P (ongeacht welke vakken of richting) dan kun je naar LH passage/cargo en GWI.

Heb je dat niet ga je lekker naar de cityline.

Succes.
 
En voor de ultieme bevestiging even bellen met de instantie die verantwoordelijk is voor het gelijkstellen van Nederlandse diploma's naar Duits. Ik weet zo niet uit m'n hoofd hoe die instantie heet, meende dat die in Düsseldorf zitten. Anders ff flink googlen....
 
Ik heb dus Anabin bekekenen Nuffic.nl en gesproken met een organisatie in Bonn gesproken. Ben even de naam kwijt. Nuffic moet ik nog bellen. Maar die in Bonn kon mij niet precies vertellen wat nu gelijk aan Fachgebundene hochschulreife staat in NL. Zoals al eerder heb ik dus gedacht dat Propedeuse gelijk hieraan moet zijn, maar het is nog niet echt heel duidelijk.
Zelf wil ik namelijk heel graag Flight Crew Academy doen in Frankfurt am Main, Intercockpit of Lufthansa Flight Academy. Intercockpit vind Fachhochschulreife genoeg, daar zij bemiddelen in zowel CLH alswel andere maatschappijen buiten de LH group.

Flight Crew en LH Flight Academy eisen echter minimaal Abi, Fachgebundene oder Allgemeine Hochschulreife.

Ik ga dus ook mijn onderzoek verder doen. Ik zal ook de scholen zelf benaderen en vragen hoe en wat. Maar als ik iets meer weet laat ik het meteen weten. Dan is dit probleem ook uit de wereld, want ook ik heb de droom net als velen om bij LH ooit terecht te komen.

Mvg,

V1
 
Sowieso eerst LH schule in Bremen proberen voor je überhaupt wat anders probeert....

Dat is ook wel mijn bedoeling ja, maar dan moet ik wel weten wat nu precies Fachgebundene Hochschullreife moet zijn. Want via geen enkele instantie kom ik erachter. Wil namelijk na mn havo nog jaartje HBO rechten doen voor mn propedeuse. Maar dat wil ik uiteraard alleen doen als dat ook gezien wordt als fachgebundene hochschullreife. Die Duutsers zijn ook totaal niet duidelijk hierin. De één zegt dat het wel genoeg is die P en de ander twijfelt. Ik wordt er moe van.
 
Back
Top