Alcohol tester

Immortal

Active member
Ik wil graag een alcohol tester hier bestellen:

http://www.eaa.org/autofuel/autogas/test_kit.asp

Heeft iemand hier ervaringen mee? Daarnaast vroeg ik mij af of ik deze ook in Europa kan kopen zodat er wat minder verzendkosten in rekening gebracht worden.

Ik kan mij vaag herinneren dat er ooit een topic over geweest is, maar ik kan hem niet terug vinden.

Alvast dank!
 
Een alcoholtester, voor als je niet helemaal zeker weet of je nuchter bent bij het aanmelden?

Die dingen zijn bij heel veel websites te koop.
 
Heren, Ik denk dat Immortal heel goed snapt dat je niet moet drinken als je gaat vliegen (of autorijden).

het gaat hier om het testen van Alcohol in de FUEL. Vooral belangrijk als je niet op AVGAS vliegt.
 
Ik wil graag een alcohol tester hier bestellen:

http://www.eaa.org/autofuel/autogas/test_kit.asp

Heeft iemand hier ervaringen mee? Daarnaast vroeg ik mij af of ik deze ook in Europa kan kopen zodat er wat minder verzendkosten in rekening gebracht worden.

Ik kan mij vaag herinneren dat er ooit een topic over geweest is, maar ik kan hem niet terug vinden.

Alvast dank!

Ja werkt prima! Peter Mundy (Pilotshopt) op EHLE heeft hem ook. ter informatie: Ik heb de meeste grote merken aangeschreven en in Nederland is BP 98 en Q8 98 Alcohol vrij.
 
Een alcoholtester, voor als je niet helemaal zeker weet of je nuchter bent bij het aanmelden?

Die dingen zijn bij heel veel websites te koop.

Als die ook werkt om het percentage ethanol in autobrandstof te meten, dan zijn die dingen erg handig! :biertje:

@ scsirob
Bedankt voor de link!

@ Dutchexperiment
Bedankt voor de tip, ik zal Peter eens een belletje geven. Toevallig ook in Turkije, Griekenland en Italie de grote merken aangeschreven?
 
Als die ook werkt om het percentage ethanol in autobrandstof te meten, dan zijn die dingen erg handig! :biertje:

@ scsirob
Bedankt voor de link!

@ Dutchexperiment
Bedankt voor de tip, ik zal Peter eens een belletje geven. Toevallig ook in Turkije, Griekenland en Italie de grote merken aangeschreven?

:):) Nee, daar kom ik niet met mijn experimental ! Als ik daar wil vliegen dan huur ik, wat trouwens in Turkije een belevenis is aangezien je een militair mee krijgt (net na 9-11 heb ik daar eens een kist gehuurd)

Maar voor de UK is er de Bossy kaart en daar staat de velden op met Mogas, die is er pas sinds dit jaar, erg goed!
 
fueltester.jpg


Dit is de tester. :biertje:

Bedankt voor de tips allemaal. Uiteindelijk kreeg ik via PM de tip dat hij in Nederland te koop is bij Vliegwerk Holland.

Voor diegene die willen weten hoe het werkt:

Je vult de buis met water tot het eerste streepje. Daarna bijvullen met brandstof tot het bovenste streepje. Dop erop en goed schudden. Even laten bezinken en je kan per % aflezen hoeveel alcohol erin zit.
 
Back
Top