AJFC van EPST

frenzel

New member
Ik wil graag de Airline Jet Foundation Course (AJFC) bij EPST doen. Heeft er iemand ervaring mee met deze cursus?? Zoja wat zijn je bevindingen??

Merci alvast,

Frenzel
 
Als ik jouw was zou ik daar geen geld heenbrengen. Geen garantie op een baan. Probeer eerst CTC eens. <http://www.ctcaviation.com/>.
Als je de selectie loopt voor de ATP scheme heb je gegarandeerd een baan. Vraag maar naar Mrs. Ward als je ze belt.
De eerste 3 ronden zijn gratis, daarna betaal je voor een zeer uitgebreide MCC cusus die tevens de laatste selectie ronde is.

Succes.
 
Ik heb zelf niet de AJFC bij EPST gedaan, een vriendin van mij wel. Zij was er erg over te spreken, en had in weinig tijd mede via EPST een baan gekregen.

Dit gezegd hebbende, ben ik zelf voorlopig niet van plan om geld aan een AJFC (niet specifiek die van EPST, maar elke) uit te geven, ik probeer het eerst zonder.
 
Ik zou ook voorzichtig zijn EPST heeft mischien een goede naam maar jaren geleden was er nog een parallel programma waarna je via EPST naar ATP/CTC kon. Er zijn toen ook een aantal mensen goed terecht gekomen maar een aantal ook geen interview gehad. <IMHO> Ik zou heel voorzichtig zijn om geld te steken in iets wat geen garantie op een baan biedt via EPST.
 
Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Ik heb zelf wel de AJFC gedaan, en ben niet een abinitio van EPST. De hele cursus geeft je een heel goed idee en gevoel wat een lijnpiloot precies te wachten staat. Tijdens deze cursus wordt je bij gebracht hoe een typerating er bij een airline uit ziet en wat je hierin zoal kunt verwachten.
Espt heeft hele goede contacten met vooral UK airlines. Het is niet voor niets dat EPST hun studenten die klaar zijn, of soms nog niet eens hun IR hebben, al geplaatst hebben.
Ik ben van mening en het levende bewijs dat Epst erg goed zorg draagt voor haar studenten en erg veel ervaring en contact heeft om snel mensen te plaatsen.
 
De AJFC/EPST kan je inderdaad enorm helpen, vooral als je lange tijd of nooit een jet sim hebt gevlogen. Gradings worden aanzienlijk makkelijker. Maar de tijden trekken aan dus de kans dat het zelf met veel inzet lukt wordt groter. Probeer anders CTC inderdaad, is alleen wel duurder. Maar wel meer kans.
 
Ik heb een paar jaar geleden de AJFC gedaan. De cursus zit goed in elkaar. Prima voorbereiding op een type rating.
Qua ondersteuning naar maatschappijen toe heb ik echter nooit iets aan hun gehad. Verwacht dus op dat gebied niet al teveel.
Baangarantie is er in beginsel alleen voor de eigen leerlingen!
CTC is wat dat betreft idd een beter alternatief maar w.s. ook zwaarder qua selectie en idd duurder.
Succes.
 
Back
Top