AIS Vliegopleiding Lelystad

concorde

New member
Hallo,

Heeft er iemand ervaring met AIS Vliegopleidingen in Lelystad? Het lijkt me wel een goede school. Je sluit de opleiding ook af met een typerating op een B1900 en heb je een stagejaar van 200 uur op een turbine vliegtuig. Weet iemand of dit een aanrader is?

Alvast bedankt,

Concorde
 
Bij welke maatschappij wil je het liefste vliegen Concorde?

Want als dat bijv KLM is dan zou ik zeker de Kls doen. Die turbine uren zijn zeker handig op die beech maar wat kost dat.....

Greetz
 
De luchtvaartmaatschapijen waar jij straks als F/O met je Beech 1900 typerating tenminste een kleine kans hebt zijn op de vingers van een hand te tellen.
Tenzij je baangarantie hebt, heb je niks aan die rating.
Een jaar doen over het vliegen van 200 uur is wel erg lang.
 
Op de site van AIS Vliegopleidingen staat "Doordat al in het opleidingstraject van AIS Vliegopleidingen een turbine rating is opgenomen is het stage programma kosteloos." De opleiding is in modules en kost in totaal € 98.000,= inclusief de typerating Beechcraft 1900.

Concorde
 
Het stage traject is bedoeld om werkervaring op te doen in alle facetten van een luchtvaart bedrijf.

Zal me dus niets verbazen dat je dan in ruil voor 200 uur beech ook nog eens op de operations en of andere afdelingen bij dit bedrijf fulltime moet gaan werken. Goed informeren zou ik zeggen!

Cheers!
 
Wat ik begrepen heb gaan ze in september beginnen met de eerste Ab-into trainingen waarnaar het chartergedeelte medio 2006 gaat beginnen.
 
Hallo allemaal,

Ik ben reeds een aantal maanden de Flight Instructor cursus aan het volgen bij AIS vliegopleidingen en dat bevalt me erg goed (betrouwbaar en professionele aanpak, bovendien ben je relatief goedkoop uit!). Het is een school die de laatste tijd enorm aan het uitbreiden is. Die Beech 1900 gaat er binnenkort komen als de eerste leerlingen eraan toe zijn om er op te gaan vliegen. Geen verkeerd traject lijkt mij, aangezien je daarmee met aanzienlijk meer (meermotorige turboprop) uren van de opleiding af zal komen en dus wel een streepje voor moet hebben op vele anderen.

Tot horens!!
 
Ik heb mijn PPL bij AIS gehaald, ben daar nu ook bezig voor mijn ATPL (modulair ivm. "normale" baan overdag).

Prima school, no nonsense aanpak.
 
'k Kwam er vorige week pas achter dat deze site bestond en vond toen deze opmerkingen over AIS waar ik graag even op wilde reageren.... vandaar.....
 
piper28 said:
Opeens allemaal berichten van leerlingen van AIS? Waar komen die vandaan....

2 reacties op een specifieke vraag naar ervaringen met AIS lijkt mij toch vrij normaal.

Als je dan ook nog graag wilt weten waar die vandaan komen dan vraag je dat toch gewoon even aan de mensen zelf??
 
Aangezien dit een board is met (relatief) anonieme deelnemers, worden met name nieuwe deelnemers met aandacht bekeken. Als een topic over een vliegopleiding (vliegopleiding = commercieel = blij met gratis positieve aandacht = mogelijk nieuwe klanten) dat stil lag sinds juli, vervolgens in oktober binnen een paar dagen wordt geactiveerd met positieve berichten van twee nieuw geregistreerde deelnemers, dan kan daar even kritisch naar worden gekeken.

Zoek er niet teveel achter en voel je niet aangevallen. Piper28 is een en ander opgevallen en vraagt zich iets af. Dat hij dat niet persoonlijk doet is inherent aan een discussieforum.

Wat mij betreft: Griffioen heeft deze site ontdekt, reageert op een oud topic over zijn vliegopleiding, topic is weer actief, wordt weer gelezen door een andere AIS-er, die registreert zich als Joep en reageert ook.

Voor allebei geldt: welkom op dit board.
 
Slambam! said:
Zal me dus niets verbazen dat je dan in ruil voor 200 uur beech ook nog eens op de operations en of andere afdelingen bij dit bedrijf fulltime moet gaan werken. Goed informeren zou ik zeggen!

Cheers!


Maakt toch niet uit, zal goed staan op je CV! :D
 
ja zeker nog een nieuwe leerling

ja zeker nog een nieuwe leerling

Ik ben begonnen met de opleiding tot vlieginstructeur.
leuke school met goede instructeurs.
Goede begeleiding.
Zij hebben ook een vloot dat goed op elkaar is afgestemd.
TB-9 TB-10 en voor de twin opleiding een beech 76.
Die beech heeft de zelfde motoren als de tb-10 dus dat werkt erg prettig.
De school beschikt ook over een eigen onderhouds team dus erg handig als je ergens niet zeker van bent of je kunt vertrekken.
Problemen kunnen dan op zekere hoogte snel worden opgelost waardoor kisten nooit lang uit bedrijf zijn.
Ik zou daar zeker een keer gaan kijken want ik heb het er erg naar mijn zin.
 
Hoelang duurt de opleiding tot instructeur?? Ik heb een aantal vliegscholen geprobeert en deze vertelde me dat ik zeker moest rekenen op 3 tot 4 maanden.......
 
tijds duur FI opleiding.

tijds duur FI opleiding.

3 a 4 maanden dat klopt wel als je overdag niet hoeft te werken.
Ik zelf ben langer bezig omdat ik het naast mijn werk doe.
Dus 4 maanden is zeker niet overdreven.

groeten lampie
 
Back
Top