AIS of ACT???

ben ik het mee eens. denk dat als je echte airliner ervaring hebt je niet zo snel als instructeur zal gaan werken. airliner verdiend namelijk zoals bijna iedereen weet behoorlijk meer als instructeur. ik moet zeggen dat wij niet alleen mensen hebben op school die niet airliner ervaring hebben. we hebben bijvoorbeeld net een instructeur erbij die militaire ervaring heeft, mig, F15, F16, b737, b747 en nog heel wat meer vliegtuigen. er zijn nog meer instructeurs die ervaring op doen op bedrijfs vliegtuigen en dergelijke.

dus ja onervaren instructeurs klopt dus eigenlijk niet. ja we hebben wat mensen die net van school komen maar ik kan je verzekeren dat die mensen die nog onervaren zijn en les geven. net zo goed les geven als de ervaren mensen. het is niet zo dat zomaar de eerste beste lope boer aangenomen word om les te geven. ze worden nauwkeurig geselecteerd en weten goed waar ze het over hebben.
 
Last edited:
Ben ik het mee eens. Ik denk dat als je echte airliner ervaring hebt je niet zo snel als instructeur zal gaan werken. Bij een airliner verdien je namelijk zoals bijna iedereen wel weet behoorlijk meer dan instructeur.
Ik moet zeggen dat wij niet alleen mensen hebben op school die geen airliner ervaring hebben. We hebben bijvoorbeeld net een instructeur erbij die militaire ervaring heeft, Mig, F15, F16, b737, b747 en nog heel wat meer vliegtuigen. Er zijn nog meer instructeurs die ervaring op doen op bedrijfs vliegtuigen en dergelijke.

Dus ja, onervaren instructeurs klopt dus eigenlijk niet. Ja, we hebben wat mensen die net van school komen, maar ik kan je verzekeren dat die mensen die nog onervaren zijn en les geven net zo goed les geven als de ervaren mensen. Het is niet zo dat zomaar de eerste beste lompe boer aangenomen wordt om les te geven. Ze worden nauwkeurig geselecteerd en weten goed waar ze het over hebben.

met vriendelijke groet,
Jack Wijnhout

Ik heb je post even voorzien van hoofdletters, komma`s en goedlopende zinnen zodat de rest van Nederland hem ook kan lezen!

gr San

p.s. Wat zijn bedrijfs vliegtuigen eigenlijk?
 
Pointstalker:we hebben bijvoorbeeld net een instructeur erbij die militaire ervaring heeft, mig, F15, F16, b737, b747 en nog heel wat meer vliegtuigen

Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat iemand met deze ervaring, en dan vooral met de combinatie van de kisten die hij gevlogen heeft, instructeur is bij AIS.

Als je namelijk Mig hebt gevlogen EN F15 EN F16, dan ben je wel een held binnen welke luchtmacht dan ook! Kans is dan groot dat je wapeninstructeur bent en ook nog eens de testpilot school hebt gedaan en dus testpilot bent (zeg maar een soort van GOD ). Tja, en dan hoef je niet meer les te gaan geven op een TB9 of een TB20. Dan zijn er ineens heel wat andere banen die interesanter zijn en ook veeeeeeeeeeel meer verdienen.

En dan zeg ik echt NIETS negatiefs over AIS en de kwaliteit van de school, want dat zal echt wel in de hand zijn. Anders had IVW de vergunning wel ingetrokken als het een zootje was. Ben er een poosje geleden nog eens binnengeweest om even met iemand te praten en het zag er proffesioneel uit en de mensen met wie ik sprak gedroegen zich navenant.


Groeten

:radar: André :radar:
 
gaat niet alleen om het geld en de grote van een kist. soms moet je ook doen wat je leuk vind :p
maar hiermee wijken we wel heel erg af van het onderwerp ;)
 
Last edited:
@ Koning lucht

Hoe kom jij er bij dat wij geen instructeurs met airline ervaring hebben ?
 
Last edited:
@ Spinner & Pointstalker:

Ik heb het volgende van de website gehaald:

"In samenwerking met diverse luchtvaartmaatschappijen, waar AIS Flight Academy crewtraining voor verzorgt, is er een stageprogramma ontwikkeld. Na je opleiding bestaat de mogelijkheid om zo extra ervaring op te doen."

Lees in dit forum dat er een mogelijkheid is om op de jetstream te vliegen wanneer de opleiding is afgerond? Ben benieuwd waar studenten nog meer geplaatst worden voor een stageplek en op welke kist ze dan terecht komen.

Ik hoop dat jullie mij en de rest op dit forum een antwoord op kunnen geven!!:biertje:
 
Spinner; hier vandaan:

wat klu vlieger zij over de leeraren ervaring heeft die redelijk gelijk in. het is waar dat bijna alle leraren weinig ervaring hebben in het gebied van airliners. maar wat die wel erbij vergeet te zeggen is dat de mensen die les geven voornamelijk van de school zelf komen en nauwkeurig geselecteerd worden door Arend en Martin van der Meer (eigenaren van de school als ik het zo mag noemen). als je duidelijk motivatie en voortgang toont in hoge cijfers goede vlieg prestaties en dergelijke bestaat er een kans dat je misschien als instructeur of piloot of ais airlines aan het werk kan. zoals velen weten is er op het moment door de economische crisis weinig werk te vinden in lucht vaart land om het zo maar even te noemen. dus elke manieren dat je extra uren kan maken is mooi mee genomen. zo bouw je ervaring op waar airliners naar kijken.
 
ik denk dat er een mis opvatting van dat bericht is. er zijn inderdaad wat leraren op school die nog niet op een echte airliner gezeten hebben. dat wil niet zeggen dat "ALLE" instructeurs geen airliner ervaring hebben. tevens ben ik ook van mening dat zonder airliner ervaring je behoorlijk goed les kan geven. als airliner ben je op begevig moment gewend aan je flight computer en ben je niet echt meer gewend om zo klein kistje te besturen waar niet alles automatisch gaan. de leraren die net van school af komen zitten nog goed in de sop's en natuurlijk in de theorie. na verloop van jaren op een airliner zijn er een hoop waar de theorie een beetje of behoorlijk weg zakt. dit omdat ze een groot deel van die informatie toch niet of nauwelijks meer gebruiken. veel dingen zijn vernieuwd of heb je op die kist helemaal niet nodig. als jij jaren airliner gevlogen hebt bijvoorbeeld op de evenaar kan ik me voorstellen dat bij die mensen de theorie van het grid noord best wel lekker weg kan zakken. wat ook slecht is maar het gebeurd. er gebeuren zat ongelukken nog steeds waar door human factors aan te pas kwamen. 70% van de ongelukken is door een fout van een piloot. waar ook weer een leuk percentage van weggezakte kennis in zit.

nou is mijn vraag wat is verstandiger: iemand die de kist goed kent en goed in zijn theorie en sop's zit, of iemand die jaren airliner gezeten hebt op 74 en waar de helft van het VFR vliegen er bij ingeschoten is.
 
Last edited:
Pointstalker,

Je hebt helemaal gelijk, het formaat van een kist en het geld dat je verdient is zeker niet het belangrijkste. Dat klopt.

Maar het ging mij er meer om dat de man MIG en F16 gevlogen heeft, dat is in luchtmacht kringen zeeeeeeer heftig als je dat gedaan hebt. Dan hoor je tot een heel klein kringetje mensen. Dat is wat ik wil zeggen.

En ik moet zeggen dat wanneer jullie van zo iemand les krijgen, dan zou ik maar heel goed opletten. Niet alleen op wat de man te vertellen heeft maar vooral ook kijken naar zijn instelling en zijn manier van werken. Want als je ook maar 50% van de attitude van een fighterpilot kan meekrijgen dan ben je al een hele pief in de burgerluchtvaart!

Fighter Pilots zijn WINNERS, bij uitstek, anders kom je er namelijk niet in die wereld!

Groeten

:radar: André :radar:
 
1.EPST
2.KLS
3.NLS
.
.
.
.
.
100. USA route zelf doen
..
.
.
.
10 000 Broker als EFTO en ATC

Niet helemaal mee eens Andre.
USA route zelf doen zou op plaats 3 staan op mijn lijstje.
Zero- hero FAA en daarna JAA conversie voor 80-85K Euro.
Zie dat maar eens op een andere manier te doen.
 
imo apita,

Ik inmiddels ook Imo, helemaal in de huidige tijd.

En het mooie is dat met de belasting aftrek en de mogelijkheid dat je je baan er naast kan doen het nog goedkoper word.

Trouwens, ik zou ook gaan kijken naar een opleiding als Intercockpit en RWL in Moenchen Gladbach. Zijn ook echt wel goeie scholen. En ook met "connecties"

Groeten

:radar: Andre :radar:
 
nou is mijn vraag wat is verstandiger: iemand die de kist goed kent en goed in zijn theorie en sop's zit, of iemand die jaren airliner gezeten hebt op 74 en waar de helft van het VFR vliegen er bij ingeschoten is.

Nou is mijn vraag: hoeveel onzin kan iemand in één post uitkramen? Je klinkt als een 14-jarige en je post zit vol taal- en spelfouten. En hoe kom je (met 22 uur!) aan deze wijsheid:

vergeet niet dat het moeilijker is om zo klein kistje te besturen dan zo 74

Misschien is het beter als je je onthoudt van commentaar totdat je wat ervaring hebt opgedaan.

Groet, PH.
 
vergeet niet dat het moeilijker is om zo klein kistje te besturen dan zo 74

met vriendelijke groet,
Jack Wijnhout

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
sorry kon niet laten.
maar die onzin word je zeker door die goeie instructeurs verteld die zelf nog nooit verder zijn gekomen dan een cessna of TB-10.

HAHAHAHAHAHHA :grijns:

Hoop niet dat dit het gemiddelde niveau is bij AIS.
 
Papa Hotel en Altimeter,

Dit vind ik af en toe wel jammer aan dit forum dat mensen die openheid van zaken geven betreffende zijn of haar vliegschool gelijk op de man afgeslacht moeten worden door even te zeggen dat ze "niks" zijn omdat ze nog maar zo weinig ervaring hebben.

Reageer inhoudelijk, niet kinderachtig.
 
sorry Immortal.

maar als iemand glashard gaat zitten verkondigen dat een piston gebakje moeilijker vliegen is dan een grote bak. sorry maar dan heb je het niet begrepen.

Vind het knap dat je met 20 uur tt zon uitspraak durft te doen.
 
Dan kan je nog wel inhoudelijk reageren. Natuurlijk is een grote kist veel complexer dan een bromvliegje, maar het gaat gewoon op de manier waarop iemand keihard uitgelachen wordt. Dat is nergens voor nodig.
 
Last edited:
mijn excuses. ik zeg het verkeerd. wat mij is opgevallen is wanneer je een ervaren 74 piloot een op kleinere vliegtuigen gerelateerde vraag stelt. je vaak de opmerking terug krijgt denk je dat nog hoef te weten. ik toets dat in op men flight computer en dan doet die dat. die kisten zijn gemaakt om de work load zo veel mogelijk van de piloot af te halen. terwijl als je zo klein vliegtuigje vliegt al die dingen wel moet doen. ik bedoel niet te zeggen dat het een eitje is om een 74 te vliegen. in tegendeel. je hebt natuurlijk veel meer dingen die je daar op in de gaten moet houden. maar je bent meer observator geworden. je controleert alle tellertjes.

ik kan het fout hebben hoor. maar nogmaals ik bedoel niet te zeggen dat het makkelijker is om een 74 te vliegen dan tb-10 maar dat je heel anders leert vliegen op een 74 dan op een tb-10.

nogmaals naar mijn mening kan een afgestudeerde leerling ook gewoon goed les geven. hij of zij is ook af gestudeerd heeft ook al der brevetten gehaald. en heeft dus aan een examinator laten zien (die veel meer uren heeft) dat hij of zij geschikt is om les te kunnen geven.

wat ik dus eigenlijk wou zeggen is dat die leraren niet perse slechte leraren zijn. sterker nog ik vind dat de meeste het behoorlijk goed doen!
 
Last edited:
Spinner; hier vandaan:

Even een paar getallen. Ik denk dat dat meer helpt dan zomaar iets te roepen zonder onderbouwening

instructeurs AIS: 6 instructeurs welke werkzaam zijn of waren als vlieger bij KLM
4 instructeurs met airline ervaring buiten KLM.
totaal 76.000 ;) uur airline ervaring. Ik nodig je uit om bij ons op de school te komen kijken. Graag volgende keer eerst even denken en dan roepen. Je maakt jezelf hiermee ongeloofwaardig.
 
Back
Top