AIRWORK BBQ zomertour; SCHAFFEN-DIEST

JulietWiskey

New member
15-16 augustus;

FLY INN en RIDE INN op vliegveld Schaffen Diest, Belgie. Bevestigde deelnemers zijn Nazgul Airliners, PH-RAH en JulietWiskey. voor info; http://flyin.dac.be/

Ikzelf ben hier nog nooit geweest maar het schijnt heeeeel gezellig te zijn; deelnemers krijgen zelfs drankbonnen; s avonds grote BBQ op het veld (+/- 200-400 bezoekende vliegtuigen) en feest! Geen landing fees en flying till sunset...!
Kamperen toegestaan bij de kist. Verwacht; Skyraider, Stampes, Heel veel Piper Cups, Tiger Moth etc etc.

Kommentaar collega;

“Diest is in een woord GEWELDIG!!!! Ik kom er al zo’n 20 jaar (op een enkel jaartje na dat ik niet in de gelegenheid was) en ondanks dat het niet meer zo wild is als een aantal jaren geleden, blijft het naar mijn idee de allerleukste fly inn in de buurt van Nederland. Ik weet natuurlijk niet of jij er al eens bent geweest, maar Schaffen Diest is echte Belgische gezelligheid. Bij goed weer zo’n 250 bezoekende vliegtuigen, waar je gewoon tussendoor kunt lopen zonder dat je wordt weggestuurd. Verder ’s avonds een gezellige BBQ en voor de eventuele overnachters, je kunt gewoon je tentje opzetten onder de vleugel van je vliegtuig zodat je na een gezellig avondje zo je tent in kunt rollen. Echt super leuke sfeer!!! “” Ik ben in elk geval (als ik vrij krijgt) van de partij, evenals op Texel, want dat is natuurlijk het gezelligste vliegveld van Nederland!! “

Dus, ga mee!

JulietWiskey:airforce:
 
Misschien wel aardig om onze aankomsttijden te zo te plannen dat we bij elkaar geparkeerd komen te staan?

Dit evenement is een unicum qua het welkom dat je krijgt. Een lunchpakket. Drankbonnen. Geen landingsgeld. Een speciaal georganiseerde tour die ook gratis is.

De gratis tour die elk jaar wordt georganiseerd voor de deelnemers is leerzaam en leuk. Bussen staan klaar voor de rit naar Diest. Professionele gidsen begeleiden de tour in drie talen. Elk jaar is de route weer een beetje anders, elk jaar leer je weer nieuwe interessante dingen over de oude vestingstad met zijn rijke historie en prachtige begijnenhof. En dat de stad een bijzondere relatie heeft met het huis van Oranje wist ik ook niet. En dat allemaal voor noppes, niet te geloven gewoon. Geef die mensen een dikke fooi!

De twee dames die elk jaar de toiletten proper houden verdienen ook een pluim. Het is onwaarschijnlijk netjes voor normale begrippen, laat staan vergeleken met de smeerboel die je tijdens andere festiviteiten aantreft.
 
Tja, ook ik moet het er helemaal mee eens zijn. Schaffen-Diest is echt geweldig. Een must voor de vrienden van de historische kleine luchtvaart en het Bourgondische leven. Tentje mee en gáán. Ik ga mijn kistje alvast reserveren . . .
 
Back
Top