Aircraft order BA

kermit

New member
LONDEN - British Airways heeft de langverwachte plannen voor de vernieuwing van de langeafstandsvloot bekendgemaakt. De keuze van de Britse carrier is gevallen op zowel de Airbus A380 als de Boeing 787 Dreamliner. Van de A380 bestelt BA er twaalf, terwijl 24 Dreamliners aan de vloot worden toegevoegd. De toestellen worden tussen 2010 en 2014 afgeleverd. :)
 
.....en binnen een maand meer duidelijkheid over de rest van de order....777-300ER / meer 787's of A350XWB!

Kermit, pakken jullie even een delay deze kant op aub...ik zit net aan mijn lunch hier in prima weertje op Bermuda :) Zie je straks!

mzzl
 
BA_A3803.jpg


ba_787.jpg


:yeehaa:
 
Dacht dat ze zeiden ongeveer 18 maanden voordat de rest bekend is...

maaruh 787's vanaf 2010 hebben ze toch maar mooi gedaan met zo'n late order...

Loopt dus lekker door... 4-8 777's vanaf 2009, 787's vanaf 2010 en 6 A380 in 2012/2013 en dan 6 in 2012/2013
 
....volgens een zeer vriendelijke First Class passagier die voor Boeing werkt had BA al sinds medio 2006 34 productie plaatsen voor de 787 gereserveerd,
dit zou dus betekenen dat er misschien nog 10 bij komen...

Happy days...
 
Idd. Boeing had al productie plaatsen voor BA gereserveerd.
Alle kisten, 787 en 380, worden geleverd met Rolls Royce motoren.
 
De optie van 4x777's is omgezet naar een een optie op 4x787's (opgenomen in het totaal aantal opties op de kist).
Denk dat we geen 777-300ER's gaan zien, tenzij Boeing ze aanbied als interim solution op een 787-10 of B777 Y3.

Goed nieuws.
Nu hopen dat we de EU-US routes gaan crewen. Dan is er eindelijk wat goede beweging in recruitment
 
EU-US routes wordt toch 757/767 in Club World en misschien ook First Config?

Heb wel begrepen dat de nieuwe Club niet op de triple komt vanwege de g-load die de flooring aankan in de Triple, die zou nl zwakker zijn dan die van de 747 en een "re-inforced" floor wordt nu als optie bekeken (kosten en gewicht penalty)....

Mzzl
 
Ja dat met die stoelen hadden ze weer goed gedaan. Bij het design van de stoel hadden ze het alleen toegepast op een 747 rail. Dat ging dus allemaal prima totdat ze het moesten installeren op de 777. Wat niet dezelfde breedte rail heeft.
Dussssss stoel ge'mod' maar de nieuwe manier van vastmaken aan het frame had wel een aanzienlijke sterkte verlies. Vandaar de gefaalde 'g' test.

Ja denk dat het vooral de 757's gaat worden waar ze business mee gaan vliegen. Moet het allemaal nog zien. IIG een PRIAM Bid gedaan voor Baas 747/777/757.
You never know :grijns:

Allemaal wel heel stilletjes rond dat EU-US verhaal. Ze wilden al in januari 2008 dit gaan opstarten. Hopelijk heeft BALPA het redelijk goed voor elkaar.

Trouwens, wat hadden jullie boys gestemd op de work coverage proposals?
 
Back
Top