Air Contractors

Goed,

Maar in Nigeria op de verlengde 300......mmh, blijf maar bij dat "mayBE" clubje.

Overige turbo props....pretty good (voor de zuid amerikaanse modelletjes....kweetniet).
 
Last edited:
Er staat nu al wel een poosje idd een ATR van Air Contractors op B-platform op spl. Voert dacht ik vluchten voor FedEx uit.
 
Ja dat klopt Fedex geeft AirContractors heel veel werk, ik heb 3 jaar in Manchester gewerkt en daar stond er ook altijd 1.


Maar lees ik nu goed op ppjn dat het FO salaris 80K Euros is of is dat na 40jaar service oid?
 
@ JPC en metro,

Mijzelve als contractor pilot kan het woord "air contractors" iets anders interpreteren dan schijnbaar bedoeld door de vraagsteller.
Zeker als iemand het al jaren afvraagt en daarmee mogelijk aangeeft iets van dat luchtvaart wereldje wat info wil hebben.
 
OK, nou heb je me helemaal in de war gebracht.
Er is Aerocontractors in Nigeria die met B737-300 en DHC8 vliegt, met een grote oranje S op de staart (voormalig Schreiner?????).
Dan schijnt er een clubje in europa te zitten dat Air Contractors heet en voor Fedex vliegt.
En Fokker 52 heeft tijdelijke dienstverbanden bij allerlei bedrijven via een uitzendbureau (zoals Parc, Direct Personnel) of via eigen contacten en noemt zichzelf een air contractor. Zie ik dit goed of zit er nu mijlen vandaan?
 
ACL aka Air Contractors Ltd.
Werkte al weer zn 10 jaar geleden voor hun op de 727.
Het was een goed bedrijf om voor te werken, een goed management met aardige mensen in Ops.
Voor zover ik weet nog steeds een goed bedrijf om voor te werken met zeer goede salarissen voor turboprops!

Neil
 
Air Contractors Ireland is meer dan een 'clubje' dat voor Fedex vliegt. Ze hebben ondertussen meer dan 50 vliegtuigen in de boeken staan en daarbij zitten niet eens de toestellen die ze dry leasen naar andere bedrijven (zoals CSA etc).
Ze zijn de grootste turbopropmaatschappij voor Fedex (20 ATRs), ze opereren sinds zeer kort ook ALLE airbussen 300F voor DHL (de laatste komen deze week op de AOC). Verder hebben ze twee jaar geleden Europe Airpost gekocht (17 B737s) en starten ze deze zomer ook met een eigen 737 passengers operation.
Verder hebben ze ook nog een civiele hercules. Salarissen zijn boven gemiddeld en roosters over het algemeen heel goed.
 
Back
Top