Air Berlin selectie

De koffieknop

New member
Goeie dag allemaal,

zijn hier mensen die mij informatie kunnen geven over de Air Berlin selectierondes. Waar bestaam ze uit, hoe kun je goed voorbereiden, iemand die nog een beetje weet wat ze vragen, is het in het Duits, waar is de grading (type) en verder alles wat je er over weet is erg welkom.

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.

Gr de koffieknop
 
Het enige wat ik weet is dat je een soort van Performance Course moet doen bij RWL ( is geloof ik de naam van de vliegschool)in monchengladbach. Pas daarna kan je grading gaan doen. Spreekt voorzich dat je goed Duits moet kunnen spreken.

Zoals bij elke LCC: max blocktimes, niet ongewoon om in okt/nov al aan je jaarlijkse max te zitten.

Maar deze info is al weer 1 jaar oud, kan een hoop veranderd zijn.

Groet CE550B
 
De performance course bij RWL bestaat niet meer. Nu is het een gesprek en een grading.

Sollicitatiebrief straight to the point. Een levensbeschrijving m.b.t. tot het vliegen en een algemene levenbeschrijving.

Je hebt net zoveel kans om op de Airbus terecht te komen als op de Boeing, veel vliegen per jaar, time to command is 3 jaar.

Hard werken, veel plezier maken.

Voor meer info altijd bereid...

Succes!
 
Last edited:
Hallo RTO, je mailbox is vol. Zou graag meer info van je krijgen m.b.t. gesprek Air Berlin (ben uitgenodigd voor volgende week).

Alvast bedankt, mvg Michiel
 
Dit zat eergisteren in mijn mailbox.
Lijkt me dus niet dat ze voorlopig bij AB nog mensen zoeken


Sehr geehrter Herr,

vielen Dank für Ihr Interesse an unserem Unternehmen und für Ihre Online-Bewerbung.

Wir bedauern, Ihnen mitteilen zu müssen, dass wir unseren Bedarf gedeckt haben und somit Ihre Bewerbung nicht mehr berücksichtigen können. Voraussichtlich wird es im Sommer 2006 erneut Einstellungen für den Bereich Cockpit geben.

Wir würden uns freuen, wenn Sie sich dann gegebenenfalls neu bewerben würden und wünschen Ihnen bis dahin alles Gute.

Mit freundlichen Grüßen

Tim Haferl
Flugbetriebsleiter
 
Goh, lijkt op een memo die ik begin van het jaar kreeg. En toch wordt er aangenomen. Wel rated mensen die op gesprek mogen. (ook 0 uur on type).

Hoe is het gegaan MichielSL?
 
Super man,

GEFELICITEERD!!! :D

Ik was een van die 10 volgenden, voor mij was alles al rond, bellen ze opeens af...balen!!!! Volgend jaar zomer weer een kans...


Gr De Koffieknop
 
Gefeliciteerd man!

Zien we jou nog hier in Wenen voor je linetraining?
 
Hey RTO,sorry voor late reply;geen www..Ben laatst in VIE geweest voor (extra) rutschentrng...Supervision wordt in eigen beheer AB gedaan (nog n paar weken en klaar). Moet zeggen Duitse taal en mentaliteit is een verhaal apart, vliegen met de bus is eigenlijk errug simpel,Silent cockpit en LPC is erg leuk (lees:hallo,is dit werk?).Hoop je nog eens tegen te komen (stond vandaag op NUE tussen 2 NIKKI's). I.i.g bedankt voor je hulp!! Grtz Michiel.
 
Oorspronkelijk gepost door MichielSL
. Moet zeggen Duitse taal en mentaliteit is een verhaal apart...

Vooral aan de instelling en menatliteit van die captains tegenover de copi moest ik erg wennen. Enige nadeel is dat de Duitsers absoluut geen humor hebben:D

Morgen weer Daystop NUE....

Mischien zien we elkaar nog wel. Vlieg en vooral geniet ze!


P.S. 13 december Weinachtsfeiern in TXl met 600 man!
 
Back
Top