Afval percentage's

Je hebt hier al een heleboel percentages voorbij zien komen, dat lijkt me toch genoeg?
En ook vaker genoemd: percentages zeggen niks!;)

Stel dat er bij GVSS normaliter een hoog percentage afvalt, maar jij dat makkelijk haalt. Dan kom je bij de medical en daar valt een laag percentage af maar jij valt af omdat je iets hebt met je hart wat je niet wist. Daarom zeggen percentages niks omdat elk persoon zijn eigen sterke en zwakke punten heeft en daarom een bepaalde fase moeilijker/makkelijker kan vinden dan anderen.;)

Klopt, zoals ik al merk heeft iedereen zijn eigen mening over deze percentage's. Ik kan me er deels wel in vinden, maar toch vond ik het een fijne houvast. De cijfers zeggen allen veel als ze representatief zijn, en dat ik het pas als je een groot aantal cijfers weet. Ik denk dat ik beter van het idee af kan zien, omdat het veel commentaar zou oogsten.
 
Username:pilot, zo bedoel ik het niet..
Ik wil je helemaal niet van je ideeen afbrengen, je moet doen wat je denkt wat goed is maar ik gaf je alleen m'n mening;)
 
Username:pilot, zo bedoel ik het niet..
Ik wil je helemaal niet van je ideeen afbrengen, je moet doen wat je denkt wat goed is maar ik gaf je alleen m'n mening;)

Ik zie jouw reply ook niet als commentaar, maar ik denk dat andere er wel eens commentaar op zouden kunnen gaan geven.
 
De selecties kun je niet bekijken met kansberekeningen. Je hebt de kwaliteiten in je of niet. Daarmee wil ik niet zeggen dat je niet goed hoeft voor te bereiden, maar de selectierondes zijn in ieder geval geen loterij.
Ikzelf heb binnenkort de cova van de kls. Als ze daar geen captain in mij zien, is dat nou eenmaal zo. Het zou heel jammer zijn, maar ik heb dan mijn uiterste best gedaan. Meer kun je niet doen.

gr,

Jeroen
 
Idem geldt voor je rijbewijs en voor examens en dergelijke. Het is geen loterij, maar ik ben nu met mijn examens bezig, en als ik wist dat gemiddeld maar 50% het zou halen was ik anders met leren begonnen dan dat ik nu weet dat 95% het haalt. Door percentages te weten word je niet beter, en zijn je kansen niet groter. Maar voor sommige is het prettig om te weten.

Succes bij de COVA!
 
Rijbewijs daarentegen is zeker wel een loterij. Het humeur van zo'n instructeur telt zeker mee. Ik heb een aantal keer examen gedaan en ik had veelal te maken met zuurpruimen. Ik probeer niet te zeggen dat ik eerder had moeten slagen, maar ik denk niet dat dit te vergelijken valt met de COVA.
@Jeroen, succes bij de COVA. Ga je het nog ergens anders proberen mocht je afvallen?
 
Rijbewijs daarentegen is zeker wel een loterij. Het humeur van zo'n instructeur telt zeker mee. Ik heb een aantal keer examen gedaan en ik had veelal te maken met zuurpruimen. Ik probeer niet te zeggen dat ik eerder had moeten slagen, maar ik denk niet dat dit te vergelijken valt met de COVA.
@Jeroen, succes bij de COVA. Ga je het nog ergens anders proberen mocht je afvallen?

Leuk dat je interesse hebt in de ander, maar doe dit via een PM. Je zorgt er anders voor dat dit topic niet meer over dat gene gaat, waar het echt om draait.
 
Waarschijnlijk zou dat resulteren in mogelijk een extra post die niet topic gerelateerd zou zijn, dus maak het niet groter dan het is.

Back on topic.
 
De selecties kun je niet bekijken met kansberekeningen. Je hebt de kwaliteiten in je of niet. Daarmee wil ik niet zeggen dat je niet goed hoeft voor te bereiden, maar de selectierondes zijn in ieder geval geen loterij.
Ikzelf heb binnenkort de cova van de kls. Als ze daar geen captain in mij zien, is dat nou eenmaal zo. Het zou heel jammer zijn, maar ik heb dan mijn uiterste best gedaan. Meer kun je niet doen.

gr,

Jeroen

Het is zeer verstandig om je uitgebreid voor te bereiden op selecties van vliegscholen en airlines. Ook slagingspercentages zijn hier onderdeel van, al is het alleen maar om te weten welk onderdeel je het meest serieus moet nemen. "Je hebt de kwaliteiten in je of niet" - Dacht je dat alle kwaliteiten aangeboren zijn? Of dat iedereen zijn gedachten gestructureerd kan verwoorden? Je wil niet weten hoeveel kandidaten afgeschoten worden omdat ze hun motivatie niet goed onder woorden kunnen brengen, terwijl deze innerlijk wel goed zit.

PS. De COVA gaat waarschijnlijk geen captain in je zien, misschien wel een toekomstige... succes! :biertje:
 
Ik snap dat je een ronde met het hoogste afvalpercentage natuurlijk serieus neemt (al zou je alles hartstikke serieus moeten nemen) maar die percentages zeggen niks. Want wie weet ligt je de ronde met een hoog afvalpercentage juist goed en haal je deze makkelijk. en vervolgens heb je dan moeite met een ronde me een laag afvalpercentage.

Dit bedoel ik als ik zeg dat percentage helemaal niks zeggen;)
 
had anders in 8-4 of 8-5(is door de crisis 9-1 geworden) gezeten.
Dit is niet waar. 8-5 is er gewoon en er zou oorspronkelijk een 8-6 komen, wat 9-1 is geworden vanwege de planning in de theoriefase die niet helemaal zou uitkomen en niet vanwege de crisis..
 
Dit is niet waar. 8-5 is er gewoon en er zou oorspronkelijk een 8-6 komen, wat 9-1 is geworden vanwege de planning in de theoriefase die niet helemaal zou uitkomen en niet vanwege de crisis..


Voordat jij kritiek op mij levert graag eerst even het hele topic lezen ik had namelijk al gezegd dat ik bedoelde wat jij zei en Master Chief had dit ook al gezegd!:snore:


Citaat:
Origineel gepost door Master Chief Bekijk Bericht
8-5 en 9-1 bestaan allebei gewoon.

Het selectietempo is in ieder geval omlaag gegaan. De groepen gradelaars zijn kleiner. Ik weet niet of de selectie als geheel ook 'strenger' is geworden..

Ho mijn fout, Ik bedoelde dat ik in 8-5 of 8-6 zou komen. maar 8-6 is in plaats van op 1 december in januari begonnen en dus 9-1 geworden.
 
Hey Ties89,
bedoel je in welke klas ik nu zit?
zie dan post #25 in dit topic daar geef ik het antwoord al.
Onze AP&M klas wordt waarschijnlijk 10-2
 
Hallo mensen,

sorry dat ik even off-topic ga, maar ik wou jullie toch even laten weten dat ik de COVA van de KLS gehaald heb! :rt: Ik ben ontzettend blij, en hoop jullie allemaal tijdens de opleiding te zien! :biertje:

gr,

Jeroen
 
Gefeliciteerd!

ps. Heb je ze ook verteld over je typeratings?

Wat zouden ze daar over kunnen/moeten vertellen? Ben zelf ook recent door de KLS selectie gegaan, maar heb daar niks over gehoord...

@ Jeroen64: Gefeliciteerd:biertje: , als alles mee zit zien we elkaar ooit wel op de KLS denk:kerst:
 
Back
Top