aftrekbare kosten?

T

turning final

Guest
Hallo allen.

Ik zit met het volgende: ik maak voor mijn werk nogal wat kosten die ik zelf moet betalen.
werk in duitsland, woon in NL. krijg mijn salaris bruto dus moet zelf belasting afdragen.

mijn vraag is of mijn kosten die ik maak voor mijn werk aftrekbaar zijn zoals reiskosten?

Zo ja waar kan ik dat terugvinden, dan bedoel ik in welk wetboek of welke site van de belastingdienst. en hoe moet ik dit opgeven op m'n aangifte?

heb inmiddels al zoveel verschillende dingen gehoord dat ik gewoon niet meer weet.
2 accountants kantoren vertellen mij dat het niet meer aftrekbaar is en vorige week sprak ik een collega die het heeft opgegeven(heb niet precies gevraagd hoe) en bij wie het gewoon goedgekeurd is.

vandaar mijn vraag dus.
 
TF, mijn accountant (BDO) zegt dat het NIET kan.
Echter, ik heb ook een collega (per definitie dus ook jouw collega ;)) die op papier van Brookfield zijn salaris had laten opsplitsen in loon en onkostenvergoeding (per uur) . Dit is door NL goedgekeurd, nl: onkostenvergoeding mag, maar als je geen vergoeding krijgt mag je diezelfde kosten niet aftrekken. Nadeel: vanaf dit jaar weigert Brookfield dit nog te doen....

Wat ik persoonlijk ga doen: stuur maar een PM.

Als er mensen goede legale manieren hebben: one and all ears ;)
 
Back
Top