Aftrekbaarheid kosten sollicitatie

Viper2

New member
Hallo,

Is er iemand die weet of en in hoeverre kosten gemaakt voor het solliciteren aftrekbaar van de belasting zijn? Een paar gesprekjes anywhere in de world kunnen qua reis- en hotelkosten toch aardig in de papieren gaan lopen. Of is het gebruikelijk dat de maatschappij dit vergoed?
 
Tijdens mijn sollicitatie verleden zijn er maar twee (potentiële) werkgevers geweest die mijn reiskosten vergoed hadden. De eerste was de luchtmacht (één keer voor de normale selectie, één keer voor de F60) en Schreiner.
De rest (mijn ervaring) verwacht gewoon dat je er zelf voor dokt.

Voor jou duizenden anderen is denk ik nu de stelregel van HR departementen all-over.
 
Bel de belastingdienst maar, wel de naam van je buurman gebruiken, mij hebben ze verteld tijdens het behandelen van een bezwaarschrift en het doorlopen van mijn bonnetjes dat alle sollicitatiekosten en alle reiskosten niet meer aftrekbaar zijn met ingang van 2001. Een seminar dat ik in Orlando heb gevolgd, daar heb ik alleen 250dollar van mogen aftrekken en de reis niet, jammer maar waar. Je kunt het gewoon opvoeren en niet specificeren in je aangifte, komen ze waarschijnlijk niet achter als je geen protest aantekent en onder die 15000euro per jaar blijft die je maximaal mag opvoeren (low profile aangifte), maar het mag dus niet meer.

cheers,

M.
 
Maar dan heb je over 15000 Euro studiekosten waar je dat dan onder plaatst? Op zich wel een aardig idee. Thanx. ;)
 
Back
Top