Afschaffing Doppelsteuer per 1 januari 2007

hermafrodiet

New member
Iemand al meer van gehoord, vanaf 1 januari 2007 zou het feest gedaan zijn en mogen we allemaal, net zoals onze Duitse collega´s, alles 100% gaan belasten in Duitsland...Graag meer info, groetjes !
 
Tja, dat hebben collega KLS´ers reeds gedaan, en die hebben daar een niet al te mooie mededeling gehoord gekregen...Ik wacht toch nog af, mischien gebeurt er alsnog iets !
 
Mocht dat gebeuren zijn er een heleboel vervelende grappen waarmee wij als "buitenlanders" het FA terug kunnen narren.
Voornamelijk vervelen met allerhande in ons geval internationale aftrekposten , want wat de Duitse collega's mogen aftrekken , mogen wij ook.
Anders is dat "Ungleichbehandlung"en strafbaar voor een rechtbank- maar laten we niet op de zaken vooruit lopen..

Het is waar dat het FA en Oberfinanzdirektion al een aantal jaren hierop zinnen( voornamelijk door onze vakbroeders die dat geintje met Dubai geflikt hebben), echter moet daarvoor het DBA NL-D of B-D waarschijnlijk opengebroken en er een clausule/artikel ingezet danwel gewijzigd worden.
Kortom, de staatshoofden moeten er hun handtekening ook nog onder zetten, dus denk dat het niet zo'n vaart loopt.

Maar helaas, volgens het DBA (art.10 uit mn hoofd , geloof ik) heeft D idd het recht de volle mep te belasten...
 
nope jaap,
ze hebben §49 van het EstG aangepast. DBA´s spelen daarin 0,0 rol. Alleen in de bewuste paragraaf wordt alleen het boordpersoneel van vliegtuigen uitgezonderd. Scheepvaart en andere internationale jobs blijven alsvoorheen behandeld worden. Ik vraag me af of zoiets inderdaad wel op diskriminatie etc gronden kan.

internationale aftrekposten? je bedoeld het verschil tussen beschraenkt en unbeschraenkt en dat je daardoor wat aftrekposten mist? zet ook geen zoden aan de dijk, want dat zijn de sonderausgaben. het enige interessante is voor getrouwden onder ons, die dan splitting in tariefgroep 3 zouden moeten krijgen, maar het niet krijgen vanwege de beschraenkt status, dan wel dat de vrouw te veel verdiend alhier.

we worden aan alle kanten benadeeld/gepakt enz. en dat ook nog eens door de eigen vakbond...
 
Hm, dat werpt een heel ander licht op de zaak...feit blijft dat hier het laatste woord niet over gezegd/geschreven is, niet hier en niet tussen FA en ons allen afzonderlijk.
Met aftrekposten bedoelde ik meer ALLES wat onze D.vrienden aftrekken , dat wij dat ook gaan doen en dan moeten ze niet aan komen kakken met "Ja maar , dat zijn Nederlandse kosten!"

Weest niet bevreesd , met z'n allen krijgen we ze wel gek :grijns:
Zo , ga dan nu maar eens aan m'n bezwaar voor die NL-se blauwe makkers werken.Je blijft er maar fit mee..

Fuerteich!
 
W.b. die Doppelsteuer.... Moet je daarvoor officieel woonachtig zijn in NL, of in Duitsland?

Ik krijg nu bevestiging van CLH voor de type, maar ze hebben het nu ineens over Düsseldorf als Einsatzort, terwijl ze het tot nu toe alleen maar over München gehad hadden. Wat is dan financieel gezien handiger...in NL gaan wonen en vanaf Düsseldorf werken, of in München zitten? Of maakt dat niks uit?

Thanks.

Slim
 
Als ze je daadwerkelijk laten kiezen zou ik het laten afhangen van wat jij wilt; als je niet in duitsland wilt wonen kan je natuurlijk beter naar düsseldorf gaan.
Als je graag het hele netwerk wilt leren kennen, veel onderweg wilt zijn en van skieen en Italie houdt kan ik je München aanbevelen. Tevens verdien je in München meer doordat je veel vaker overnachtingen hebt.
 
Oorspronkelijk gepost door Barberpole
Tevens verdien je in München meer doordat je veel vaker overnachtingen hebt.
:confused:

Leg dat eens uit?Overnachtingen kosten een berg geld aan eten/drinken, daar is je dagvergoeding echt niet genoeg voor!En onderweg ben je op de Avro ALTIJD, maakt niks uit waar je gestationeerd bent...
On TOPIC, Doppelbesteuerung krijg(of zometen wellicht KREEG) je alleen als je niet woonachtig bent in Duitsland.
 
Oorspronkelijk gepost door jaap stobbe
On TOPIC, Doppelbesteuerung krijg(of zometen wellicht KREEG) je alleen als je niet woonachtig bent in Duitsland.
Ok...daar was ik dus ook effe benieuwd naar. Je moet dus officieel in NL woonachtig zijn daarvoor. Is doppelbesteuering altijd financieel aantrekkelijker?

Als ik effe niet naar het financiele aspect kijk, lijkt München me ook leuker. Idd w.b. wintersport, Italïe, Oktoberfeste :grijns: (hoe zijn die eigenlijk??), enz.

Ik zal van de week 's effe bellen naar CLH. Verbaasde me nogal over DUS, dacht eigenlijk dat je daar pas na een paar jaar terecht kon komen. Ik kom trouwens op de CRJ...weet niet of het daaraan kan liggen...

Slim
 
Oorspronkelijk gepost door jaap stobbe
Hm, dat werpt een heel ander licht op de zaak...feit blijft dat hier het laatste woord niet over gezegd/geschreven is, niet hier en niet tussen FA en ons allen afzonderlijk.
Met aftrekposten bedoelde ik meer ALLES wat onze D.vrienden aftrekken , dat wij dat ook gaan doen en dan moeten ze niet aan komen kakken met "Ja maar , dat zijn Nederlandse kosten!"

Ik heb geen clou waar je het over hebt. Ik trek precies dezelfde zaken af als onze duitse collega´s. Ook al zijn het NL rekeningen. Dus ???


Hmm, DUS gebased. Dat kan alleen als er uit capaciteitsgronden mogelijkheden toe zijn. Daar jij zeker niet de enige bent die daar heen wil, kan het niet anders of het station DUS wordt weer uitgebreid. Of ze hebben een foutje gemaakt in CGN. In ieder geval... klinkt goed. V.w.b. DBA, je moet dan wel je HOOFDverblijf in NL hebben (of in ieder geval buiten DE). Je kan dus ook in MUC eenkamertje erbij nemen, als je maar kan aantonen dat hier in NL je hoofdverblijf is. Een aantal MUC based kollega´s moeten je dat nader kunnen vertellen, want die hebben al eens heibel gehad met de interpretatie van deze regeling. Het Duitse FA denkt te mogen aannemen dat je niet meer in NL kan wonen als je in MUC gebased wordt. Of in ieder geval dat je de 178 dagen buiten Duitsland niet gaat redden. Dus beter is DUS based en in NL wonen. Financieel is dat wel degelijk aantrekkelijk. Als je getrouwd bent met kinders, dan is het beter om in Duitsland te gaan wonen, vanwege tariefgroep/splitting etc.

Hannibal is van het noorden naar het zuiden van Europa getrokken. Vlak voor alpen heeft ie alle debielen en gekken achtergelaten. Dus weet waar je in terecht komt als je naar MUC gaat.

Suc6.
 
Na een week met Münchener rampagents denk ik dat je gillend weer terug naar het noorden wilt (mischien zelfs al wel na 2 dagen):grijns:

Succes ieg
 
Nou moe zo slecht is het hier nu ook weer niet. Ik houd het al vier jaar uit hier, zonder doppelbesteuerung. Ik ben getrouwd en geen studieschulden dus dat had voor mij geen nut. Maar ff wat anders, ik trek al drie jaren een werkkamer af en dat wordt ineens niet meer geaccepteerd. Ik moet nu aantonen dat ik meer dan 50% van de totale werktijd in mijn werkkamer,(arbeitszimmer) doorbreng. Dat wordt moeilijk. Hebben andere daar ervaring mee? Servus.
 
Oorspronkelijk gepost door Robin200
Hannibal is van het noorden naar het zuiden van Europa getrokken. Vlak voor alpen heeft ie alle debielen en gekken achtergelaten. Dus weet waar je in terecht komt als je naar MUC gaat.
:grijns:
Ben nooit in München geweest, dus kan me er weinig bij voorstellen. Is het zo anders, qua leven, dan Düsseldorf bijvoorbeeld? Wat zijn de bestemmingen eigenlijk vanaf DUS? Stuk minder dan die vanuit MUC?

Dat doppelsteuer verhaal klinkt trouwens wel aantrekkelijk, zolang er nog gebruik van gemaakt kan worden, dus DUS lijkt me best ok...

Thx
 
Ahh...mistaika di maika.....bleek dus toch gewoon MUC te zijn. Foutje ins Büro....bedankt. :1855: Zie ik je toch gewoon in MUC Flying Finn...hoeft 't vrouwtje ook niet meer jaloers te zijn! ;)

Goed...doppelsteuer zal dan wel lastig worden denk ik. Dat verhaal over die collega's die problemen hebben gehad met de FA, moesten die al het (onterecht) behaalde voordeel terug betalen of zo?

Donderdag naar CGN...heb er zin an!! :yeehaa:
 
Betekend dit dat je niet meer een groot deel van je loon belastingvrij kunt ontvangen in Duitsland ? Help Help Help.
Dubai here I come
 
vorige week met een 1 of andere zwitser die bij LH vliegt bier zitten drinken en die vertelde dat zij natuurlijk met hetzelfde probleem zitten voor volgend jaar, doordat die fuckers uit hamburg ons gaan lopen discrimineren. Hij en z'n zwitserse maatjes die ook in Duitsland vliegen (ongeveer 75 man!) waren wel bereid om minstens 1000 ballen per persoon te betalen voor een superrechtsanwalt die dat ff voor ons gaat regelen. Als wij nou ook met z'n allen bereid zijn om te lappen, gaat dat misschien nog lukken ook. Ik heb z'n email adres gekregen zodat we ons dan eventueel samen kunnen verenigen als er betaald gaat worden.

you gotta fight for your right to... doppelsteuer
 
Die zwiterse kasen hebben 1 echt voordeel: die hoeven idd geen belasting te betalen over het auslandsteil. Bij ons daarentegen is dat (nog) niet duidelijk. Proces loopt nog.

Laat die asociale gruetzies het maar eens oplossen.
 
Ahh...mistaika di maika.....bleek dus toch gewoon MUC te zijn. Foutje ins Büro....bedankt. Zie ik je toch gewoon in MUC Flying Finn...hoeft 't vrouwtje ook niet meer jaloers te zijn!

Gezellig!!

Wel een blunder zeg, was je zeker al op zoek naar een penthouse daar? Mooi dat je er niet tijdens je Type achter komt! :rolleyes:

Ik zit vanaf morgen in Berlin, dus ik zie je daar! TschüB!

FF
 
Back
Top