Aflossen van studieschuld....hoelang?

Jester747

New member
Ik vroeg me af of iemand misschien kan vertellen hoe veel jaar je ongeveer bezig bent, met het aflossen van de studieschuld die je hebt, na een vliegopleiding. Ik ga uit van een bedrag van 130000 euro.
Een exact antwoord zal hier niet gegeven kunnen worden maar misschien een indicatie? Alvast bedankt voor een reactie

Jester
 
Ligt er aan hoeveel je te makken hebt zou ik zeggen. Reken op 20 jaar na het vinden van een redelijk betaalde baan.
 
Ik had ingezet op 8 jaar, maar omdat ik bijna vier jaar moest wachten op een baan als vlieger heb ik er uiteindelijk bijna 10 jaar over gedaan.

Hangt er natuurlijk vanaf hoe snel je aflost en wat je belangrijk vindt.

Ik heb een collega die €3500,- per maand aflost omdat hij er snel vanaf wil. Ik zelf vond leuk leven ook belangrijk en loste ongeveer €1000,- per maand af, gebaseerd op mijn salaris voor ik ging vliegen. Toen ik ging vliegen heb ik dat bedrag nooit verhoogd, omdat ik andere dingen ook belangrijk vond. Verder heb ik de eerste paar jaar na mijn opleiding helemaal niet afgelost, maar alleen rente betaald, omdat ik niet genoeg verdiende in het begin.

Het is dus maar net waar je prioriteiten liggen.

De meeste mensen die ik ken doen/deden er ongeveer 10 jaar over.
 
Kijk eens bij Kennisbank en dan daar Hoe word ik piloot aanklikken en dan op dat eurologo klikken waar bij staat salaris scenario's. Dat is een excel bestand en dat geeft wel een redelijke indruk

Ik weet nog niet hoe ik hier die link bij kan doen. Als iemand het weet doe dat maar ff dat is makkerlijker is dit zo.
 
lamas said:
Kijk eens bij Kennisbank en dan daar Hoe word ik piloot aanklikken en dan op dat eurologo klikken waar bij staat salaris scenario's. Dat is een excel bestand en dat geeft wel een redelijke indruk

Ik weet nog niet hoe ik hier die link bij kan doen. Als iemand het weet doe dat maar ff dat is makkerlijker is dit zo.

Cliquez ici

O ja, dat doe je trouwens zo:
[ url=http://www.....]TEKST[ /url]

óf zonder tekst:

[ url]http://www..... [ /url]
Zonder spaties natuurlijk.

Jesper
 
De vraag was hoe lang voor E130000,- , niet hoe lang je er zelf over hebt gedaan. Lijkt me dat je al minimaal E400,- p/m aan rente kwijt bent.
 
Sommige maatschappijen verwachten dat je zelf de interne opleidingskosten (rond de 35.000 en 38.000 euro) voor je type-rating betaalt. Hadden jullie dat ook of niet?
 
Ik heb geruchten gehoord dat KLM een renteloze studielening wil gaan aanbieden aan hun vliegers ter compensatie van het feit dat de belastingaftrek wordt afgeschaft. Ik begrepen dat het VNV hier mee bezig is en dat dit op een of andere manier in de CAO gegoten gaat worden.

Nogmaals, een erg vaag gerucht maar ben toch wel benieuwd of hier iets van waar is.
 
De meeste banken zullen van je verlangen (lees: eisen) dat je het in MAXIMAAL 15 jaar hebt afgelost, of het nu om 100.000 of 150.000 gaat.

Wel rekenen ze bijvoorbeeld met een 20 of 25 jaars rente, hierdoor worden de termijnbedragen iets verlaagd, wat in het begin erg prettig is, maar de kleine lettertjes zullen hoogstwaarschijnlijk stellen dat je in de loop van de jaren (wanneer je salaris ook omhoog gaat) extra zal moeten aflossen om ervoor te zorgen binnen 15 jaar alles afgerond te hebben!
 
Probeer eens om indien mogelijk de lening onder de overwaarde van het huis te krijgen. De hypotheekrente is een stuk lager dan wat je voor de lening betaald en aftrekbaar is de rente toch al niet meer.

Verkoop je huis over een x aantal jaren en je bent van je schuld af!

Beleggen in stenen is nog altijd het beste;)

GF.
 
Kan Ghostflyers verhaal beamen. 2de hypotheek (als je dit met je vader kan regelen) was een rente van 2.5 procent terwijl mijn lening rusting 3 procent hoger was dan dit. (6 jaar geleden)
Dus net voordat mijn studieschuld in een daadwerkelijke lening werd omgezet een eenmalige storting gedaan.
Contractje opgesteld met mijn vader et voila.
Scheeld je een heleboel doekoe
 
En wat doen jullie met het geld wat je overhoudt door het aftrekken van de opleidingskosten van je inkomstenbelasting? Als je dat gebruikt om je schuld af te lossen ben je al weer een stukje sneller klaar.
 
Smarty2000 dat is alleen maar te doen als je in de NL een baan hebt of belasting betaald in Nederland. Niet van toepassing voor mij helaas, heb inderdaad zo'n 100000Euro negatief inkomen in Nederland te verwerken maar denk ik geen kans om het te gebruiken
 
Back
Top