afgebroken start polar 747

Heren vliegers,

Op weg naar huis zag ik gisteren op 36L een Polar 747 aan het ''eind'' van de baan staan. Deze was volgens mij in de ankers gegaan, omdat er denk ik iets niet helemaal ok was. misschien weet iemand meer??

Greetz
 
Hydraulic failure, gevolg RTO en 12 klapbanden!

Kon (kan) niet weggesleept worden voordat er nieuwe banden opzitten ivm beschadigen baan.

GF
 
Rest van de mensen die op schiphol vlogen waren ongetwijfeld erg blij met dit incidentje. Scheelt weer 15 min taxien en een paar kilotjes brandstof.

C
 
Ja, idd werd natuurlijk 36C ipv 36L. Tijd is tenslotte geld!

Was alleen geen dep. beschikbaar, dus een ieder kreeg een dep. van de toren te opgelegd. (after departure, turn.... and intercept ..., climb to...) Waarop een smartas* z'n klaring terug las "hmmm sounds like radar vectors...."

De humor is de wereld nog niet uit!

GF
 
Hallo,

Ik denk inderdaad dat veel maatschappijen hier blij mee waren, scheelt weer honderden kilo's brandstof, i.v.m. 15 minuten taxieen. Misschien moet dat maar de nieuwe policy worden. KLM betaalt Trans geld om de polderbaan te blokkeren, zodat er daarna van Schiphol Centrum vertrokken kan worden i.p.v. Haarlem CS ofzo.

Groet Koning
 
Ik hoop niet dat de gemiddelde parkeerwachter uit amsterdam in de buurt is. Zou wel leuk zijn een 74 met wiel klem, alleen hoe kan hij zijn waarchuwing sticker nu niet onder de ruitenwisser krijgen :grijns:
 
Het is natuurlijk wel een echte uitdaging voor een parkerwachter om een wielklem op een op klappen staand 747 mainwheel te zetten,.... levensmoe mischien ? ? :D
 
ik las overigens dat alle mainwheels ge-deflated waren dus die klappen niet meer zo hard hoor..

Is natuurlijk volledig in het plan van airfrance-klm om op deze manier eventueel Transavia "strategisch" in te zetten
 
Back
Top