Aerologic sucht Flugschüler

Hier nog wat meer:
http://www.airportzentrale.de/?p=10083
Der erste Kurs von Flugschülern soll noch in diesem Jahr beginnen. Über die Eingangsvoraussetzungen und Konditionen können sich Interessierte direkt bei TFC informieren.
Ziet er in ieder geval niet naar uit dat er veel garanties geboden gaan worden. En een long range carrier die graag ab initio's heeft kan dat eigenlijk ook alleen doen omdat ze het goedkoopst zijn. Eerst een MPL en dan een handje vol landingen per maand... Als je echt wilt leren vliegen biedt TFC geloof ik ook nog een samenwerking met Airberlin aan.

Startsalaris Aerologic 40K (dus 3300 bij 12 salarissen)
Startsalaris Airberlin 4000 pm
Na een jaar of 4 haal je AB echter in, omdat je meer stijging hebt bij Aerologic.

Bij de Airberlin opleiding bij TFC Käufer betaal je 60K, AB kan het financieren en het gaat lopen vanaf einde opleiding. Aerologic nog niets bekend, maar zel wel iets in die richting zijn.
 
Last edited:
Er staat nu meer online:
http://www.tfc-kaeufer.de/ALFA/index.html
Das ALFA Programm ist weder eine Kostenübernahme, noch ein Sponsoring. Mit dem ALFA-Programm ist auch keine Einstellungsgarantie nach Abschluß der Ausbildung verbunden.
Wat het nu wel is, is niet zo duidelijk. Volgens mij betaal je eerst 65K, dan moet je om daadwerkelijk je MPL te krijgen bij Aerologic beginnen zodat je je Type Rating krijgt. Dan word je second officer = co-co = cruise relief pilot die alleen landingen in de flight sim kan loggen. In echte vliegtuigen mag hij alleen aan de radio en de autopiloot zitten. En geen landingen = van baan wisselen kan je wel vergeten. Dus je zit er een behoorlijk aantal jaartjes aan vast met weinig tot geen opties.
 
Aerologic zoekt ook ready-entries die een vliegopleiding achter de rug hebben.

Vloog in augustus met een Duitser in de cabine als steward (Germanwings) en die had z'n Grading bij LH niet gehaald maar had eind augustus de selectie bij Aerologic.

Kwam 'm afgelopen weekend toevallig tegen en toen bleek hij al in de opleiding zat voor de 777....! Gaat dus blijkbaar snel tussen selectie en opleiding bij Aerologic dus wellicht dat hier ook nog kansen liggen voor de Nederlanders die reeds een beetje Duits kunnen spreken. Geen idee hoe de selectie in elkaar zit en via wie er gesolliciteerd moet worden.

Je krijgt bij Aerologic een Typerating op de 777, maar moet indd als Coco beginnen. Maar na 1000 of 1500 uren (weet ik niet precies) mag je wel zelf starten/landen. Dus uitzicht is er wel op echt vliegen maar omdat je te weinig ervaring hebt de eerste jaren dus helaas nog niet... Triple rating is natuurlijk wel interessant om na een paar jaar verder te zoeken!!
 
Ik ben hier niet zo in de materie, maar volgens mij krijg je met alleen de opleiding van TFC Käufer voor 65K nog geen MPL, die krijg je pas met je type rating. Dus hoe je dat moet gaan regelen als je niet aangenomen wordt, weet ik niet precies. Volgens mij ben je dan op airlines aangewezen die jou ook zonder licentie een TR laten doen, zodat je dan je papiertje krijgt. Lijkt me ingewikkeld. Ik denk wel dat je bij Aerologic boven aan de lijst staat, maar als ze even niemand nodig hebben dan is dat jouw probleem.
 
@Cpt O.: Hoe kom je erop eigenlijk dat het een MPL opleiding is? Op de website lees ik dit: ”frozen” ATPL” - CPL(A) mit SEP-IR und MEP-IR (http://www.tfc-kaeufer.de/ALFA/html/grundausbildung.html).

Heb contact gehad met TFC. In de voraussetzungen stond er niet in dat je vloeiend Duits moest spreken. Maar het werd al heel snel duidelijk dat dit ook nodig is. De theorie @TFC wordt namelijk in het Duits gegeven.
Ik studeer nog HBO, dus nog even wachten hiermee, jammer genoeg.
 
@Cpt O.: Hoe kom je erop eigenlijk dat het een MPL opleiding is? Op de website lees ik dit: ”frozen” ATPL” - CPL(A) mit SEP-IR und MEP-IR (http://www.tfc-kaeufer.de/ALFA/html/grundausbildung.html).

Heb contact gehad met TFC. In de voraussetzungen stond er niet in dat je vloeiend Duits moest spreken. Maar het werd al heel snel duidelijk dat dit ook nodig is. De theorie @TFC wordt namelijk in het Duits gegeven.
Ik studeer nog HBO, dus nog even wachten hiermee, jammer genoeg.

Je hebt gelijk, ik was er vanuit gegaan dat het ongeveer hetzelfde programma als bij Airberlin zou zijn, daar is het een MPL.

Dan ziet het er al wat beter uit. Dan is een beetje garantie al beter dan helemaal niets. En 65K is ook te overzien. En je hebt het voordeel van een soort werkgeverselektie vooraf, dus ze nemen waarschijnlijk niet iedereen die geld in het laatje brengt.
 
Back
Top