Advies van studenten??

Beste Boeing737,

Zoals jijzelf, Boschr en Flying Torquewrench al aangeven raad ik ten sterkste aan om een ATPL-Academy in combinatie met een HBO-opleiding te doen. Dit zorgt voor een extra zekerheid voor het geval je bijv. medisch afkeurd wordt.
Ik heb diezelfde beslissing genomen. Zover ik weet zijn er mometeel drie van deze scholen:

KLS - Hanze Hogeschool Groningen - Gericht op bedrijfsmangement + ATPL
NLS - Hogeschool Inholland - Gericht op aircraft design + ATPL
Stella - Hogeschool van Amsterdam - Gericht op aircraft en aiport operations + ATPL

De laatste ben ik mee begonnen.

De geruchten gaan dat ook Hogeschool Saxion een combie-opleiding gaat aanbieden vanaf vliegveld Twenthe.

Ik weet van mijn opleiding dat ook zowel Wiskunde als Natuurkunde op HAVO-niveau vereist zijn.

Douwe
 
Hoi TS,

Hoe oud ben jij? Wat je ook zou kunnen doen is eerst na je MBO een HTS te doen.
Ikzelf heb eerst HAVO gedaan daarna HTS elektronica. Ik ben nu 22. Misschien ook een optie?
 
misschien is het beter om eerst havo te doen, dan selectie en mocht je er niet doorheen komen een hbo opleiding doen en opnieuw proberen....
 
Dit draadje heeft me eerlijk gezegd aardig gedesoriënteerd. Ik heb hier de laatste jaren veel discussies gevolgd en over het algemeen werd er gesteld dat in de luchtvaart MBO lager staat dan Havo en Havisten dus over het algemeen worden voorgetrokken. Met andere woorden: MBO + piloot is niet aan te raden.

Dan komt dit topic voorbij, die dat allemaal in de prullenbak lijkt te gooien en beweert dat het verschil tussen MBO en Havo niet zo heel groot is. Dat is het compleet tegenovergestelde aan wat er hier altijd werd beweerd.

Misschien is Airwork toe aan een soort van feitenbank. Hoeveel MBO'ers komen er aan de bak en waar, en hoe dit zich verhoudt tot aangenomen Havisten en HBO'ers. Ik bedoel, ik neem aan dat scholen wel een dergelijk iets bijhouden over hun afgestudeerde studenten?
 
Back
Top