ADF/HF frequenties radiozenders?

Q

qzqsd

Guest
Heeft er iemand een overzicht van de verschillende ADF c.q HF frequenties waarop nieuws en muziek geluisterd kan worden zoals bijv 747 AM? Ik meende me te herinneren dat onder andere radio 538 ook op de ADF was te ontvangen...

Cheers!
 
RADIO 10 GOLD 1008 ( tot in noord spanje te ontvangen)

ARROW 675
 
538 = 891

Alles wat tot 9 of 18 optelt is meestal een radiostation

Later,

PS'99
 
Ik heb nog een leuk verhaal over 1008.
Ik vloog een hele duty lang van Bilbao naar Gallisie (Vigo, Santiago en A Coruna). Daar is Radio 10Gold goed te ontvangen. Met name `s ochtends.
`S avonds in het hotel een e-mailtje aangevraagd met het verzoek de volgende ochtend een plaatje te draaiien.
Dus wij `s ochtends de radio aan zetten en wat denk je.....
Ja hoor, ze vonden het ontzettend leuk dat er een piloot was die een plaatje had aangevraagd en dat helemaal in Spanje. Was erg leuk.

Greets PD
 
Bedankt heren! Is weer eens wat anders dan ''Die deutsche Welle'' :D
 
Afgelopen week op een nachtvlucht geschrokken. Dacht om een uur of 10 even rustig naar radio 10 gold te luisteren. Is het een :mad: Christelijk georienteerd radiostation geworden onder de naam GrootNieuws Radio. :eek: :traantjes
 
ik had laatst een collega die een klein wereldontvangertje had gekocht, zat een boekje bij met alle frequenties op de hele wereld
AM maar ook HF, is wel nodig boven india

k.
 
Gewoon satellite radio (XM) kopen, kun je boven N. Amerika 200 normale zenders ontvangen.
 
Afgelopen week op een nachtvlucht geschrokken. Dacht om een uur of 10 even rustig naar radio 10 gold te luisteren. Is het een :mad: Christelijk georienteerd radiostation geworden onder de naam GrootNieuws Radio. :eek: :traantjes

Ja dat was idd dik tegenvallen!
 
Gewoon satellite radio (XM) kopen, kun je boven N. Amerika 200 normale zenders ontvangen.

Nee man, waar is de romantiek van het echte vlieger-leven. Toen de kisten nog van hout waren en de mannen van staal. De tijd dat vliegen gevaarlijk was en de sex nog safe...

Een mp-3tje meenemen kan iedereen, maar ff lekker ADF uitluisteren, af en toe een mexiaanse wolf meeluisteren... Dat beleef je niet meer iedere dag! :biertje:
 
Ten tijde van mij vrachtvliegavonturen in California, luisterde ik wel eens naar coasttocoast am. De ene conspiracy theorie na de andere kwam aan bod:grijns:
 
Ahhhh ja die midnight shows... Boy oh boy alle verhalen die dan naar boven te komen van mafkezen die al 45 jaar hun trailer en county lines niet meer verlaten hebben.....

FD
 
864 staat ergens rond parijs en heeft ook redelijk vaak popmuziek. Heb thuis ergens nog een lijstje of een link, zal die binnenkort plaatsen met allerlei zenders (wel veel geouwehoer), van Noord europa tot het midden oosten en noord afrika.

grtz,
H
 
Back
Top