actie

actie

  • Ja

    Votes: 17 50.0%
  • Nee

    Votes: 17 50.0%

  • Total voters
    34
Strijtlustige Dodo is een man naar mn hart!

Mijn vote heb je! (en mn financiele bijdrage ook zodra je een club hebt die op poten staat!)

succes!

FD
 
Beste Dodo,

Ja ook ik was onder de indruk van je strijdlustigheid. Maar is het niet heel erg naief. Is Nederland niet een beetje te klein hiervoor. We hebben te maken met JAA en dus Europa. Die jongens op Hoofddorp doen alleen maar hun kantoorbaantje en gaan echt niet de wereld veranderen en ik geloof niet dat wij dat kunnen.

Denk je...weer zo´n negatieve reactie, negeren. Kijk eens bovenaan deze pagina. Reclame voor een vliegopleiding in Madrid. Wat wil je hier nou aan tegenhouden? Zolang er mensen zijn die bereid zijn heel erg veel geld voor een opleiding te betalen, zullen er (hele foute) mannen zijn die dat geld graag aannemen. Twee jaar geleden is er een aflevering van zembla geweest onder de noemer ¨handel in jongensdromen¨. Hoef hier niemand uit te leggen waar dat over ging. Ik heb het even nagezocht en dat programma had een kijkdichtheid van 1.2 miljoen Nederlanders. Reacties.....nul komma niks.

Met andere woorden het kan gewoon niemand schelen hoe slecht het met piloten gaat, en er gaat niks aan veranderen tenzij die zieke gewoonte van typeratings betalen eens een keer ophoud. En dat zijn geen politici die dat doen, geen managers van vliegscholen, geen andere zwarte schapen. WIJ DOEN HET!!! Zolang dat niet veranderd zal mijn beroep als vlieger afzakken naar nog lagere regionen.

Jammer!
 
FD bedankt!

Fortuna, Ik begrijp je reactie. Denk even aan het volgende:

JAA zetelt in hoofddorp, maar is met de komst van EASA langzaam uitgespeeld.

Onderwijs wordt normaal gesproken gecontroleerd door O&W, luchtvaart niet. In de grondwet staat dat iedereen recht heeft op onderwijs, dit betekend dat onderwijs toegankelijk moet zijn voor iedereen (bij gebleken geschiktheid natuurlijk) Gezien de dure vliegopleidingen is deze vorm dus niet toegankelijk voor iedereen, ergo in strijd met de grondwet.

Ik ben het met je eens dat het waarschijnlijk niemand wat kan schelen hoe het met piloten gaat, want ach die verdiennen immers zoveel.....En idd alleen wij kunnen hier wat aan doen. Dus we moeten duidelijk maken dat we lang niet zoveel verdienen als algemeen gedacht wordt. En de kwaliteit van het vliegonderwijs/selectie aan de kaak stellen.

Ten slotte betalen voor een rating, 75% van de vliegers is bereid dit te doen, dus we zullen moeten zoeken naar randvoorwaarden welke in ieder geval voldoende borging geeft tegen maatschappijen die failiet gaan (exel debakel) en snel nog even wat willen verdienen aan ons.

Nederland is zeker niet te klein!
En of het succes heeft is nu niet belangrijk, dat zien we wel. Nu moet er iets gebeuren en dan zien we wel of het succes heeft. Zolang wij maar doen wat we kunnen is er al wel wat succes.

Groet, Dodo
 
Back
Top