maar de website van AB flightschool suggereert wel dat AB de helft van je opleiding betaald en dat je bij AB mag beginnen. ? misschien iemand die wat feiten weet ?
Heb net nog ff gekeken. Ik kan (maar ik heb niet al te lang op de website gesurft) nergens meer lezen dat AB ook maar in het geringst de indruk wekt, dat je bij Air Berlin een baan kunt krijgen! Er staat overal "een baan als piloot," nergens "Een baan bij AB als piloot." 'tuurlijk Wordt er wel vrolijk gebruik gemaakt van het AB logo, maar goed, het is dan ook een dochterbedrijf...
Verder klopt het dat Air Berlin 60.000 'investeert,' maar waarvoor is mij een raadsel: Aktuele vlieguren (volgens de website: ) 70h voor je PPL SEP, en 15h op een MEP.
De rest alles FNPT. Daarmee kom je met je eigen 60.000 Euro al makkelijk rond, die andere 60.000 schijnt dus voor de TR's te worden gebruikt.
Ik denk dat vooral het stukje "AB investeert 60.000 Euro" wel een paar klein-gedrukte lettertjes bevat.
Verder hebben ze inderdaad nog de vacature op de career.aero staan, maar begindatum: 01.03.2011, dat is een tijdje terug. Dat ziet dus eerder naar een verouderde vacature uit, die ze 'per ongeluk' laten staan?!
Àls je er binnen kunt komen, is AB niet eens zo'n slecht bedrijf meer.
Maar Air Berlin (bijna failliet) samen met British Airways (niet veel beter) en Iberia (Failliet, als het geen staatsbedrijf zou zijn) ... Tja...
Verder stem ik met Cpt Oveur in, dat een MPL zonder aansluitende baan bij een airline niet echt bruikbaar schijnt. Het is namelijk geen CPL, dus je mag theoretisch niet eens rondvluchten doorvoeren, als ik het goed heb begrepen.
-edit- alle referenties naar Ryanair weggehaald, geen zin er een bashing-topic van te maken.