Ab initio + Type Rating Airbus

Eugene

New member
Hallo,

Ik ben aan het denken om dit jaar te beginnen met de opleiding ATPL ab initio. Ik ben zelf 27 jaar. Dus 29 als ik klaar ben. Ik ga de opleiding waarschijnlijk bij de RWL doen in duitsland. Ik zal meteen uiteraard beginnen met zoeken na een baan. Maar ik ben ook bereid om een type rating te doen voor Airbus. Ik kan gelukkig hier uitkomen zonder al te veel schulden.

Wat vinden jullie van deze keuze???

Alvast bedankt.
 
Als je een TQ gaat doen op een Airbus dan heeft dat alleen zin als je daarna minimaal 500 uur op het type kunt gaan vliegen. Alleen aan een type rating heb je zeer weinig.

Succes!
 
Hoi Eugene,

ik zit in een dergelijk situatie, ik ben vorig jaar afgestudeerd, momenteel aan het werken en ga in augustus beginnen maar ik ben iets jonger (25). Ik ben nu alles aan het berekenen: aflossingen, rente, salaris etc en zal proberen een conclusie te trekken.
Ik zou wel wachten met de type rating, het kan wel zijn dat de maatschappij een deel zou kunnen betalen (gebeurt zelden maar het is wel mogelijk). Trouwens, als je straks F50 gaat vliegen dan heb je niks aan de 35k van de A320.

Gr. Eduardo
 
Back
Top