Aardbeving

Ja maar dit is geen naschok.. het klopt dat hij elke keer door blijft schokken, maar deze aardbeving kwam heel ergens anders vandaan en het waren er 2. eentje 110 km van santiago en een 80 km van santiago.
op het moment van de aardbeving had ik mijn tante op msn, uit chili. ze zei: het begint hier allemaal weer te schudden, ik pak mijn tas doei! :p:
 
Naschokken kunnen er vaak meer zijn en op andere plekken. Hoe is het met je tante afgelopen?
Toch is het geen naschok geweest, maar een op zichzelf staande aardbeving... Niet helemaal onverwacht gezien de platen die daar tegen elkaar bewegen... Voorlopige onderzoeken duiden wel op een gevolg van de eerste aardbeving, maar op twee verschillende oorzaken. Waarbij de eerste aardbeving een uit elkaar bewegen van twee platen betrof, is deze aardbeving het resultaat van een beweging in 1 enkele plaat.
The March 11 earthquakes almost certainly occurred as the result of the change of regional stress caused by the February 27 earthquake.
Preliminary analyses of their locations and seismic-wave radiation patterns, however, imply that the March 11 shocks occurred as the result of normal faulting within the subducting Nazca plate or the overriding South America plate, unlike the February 27 earthquake, which occurred as thrust faulting on the interface between the two plates.

Bron
 
haha, nee gaat prima met iedereen daar!

Maar het was dus wel een nieuwe aardbeving.. ben benieuwd of het nu ook afgelopen is.. zo kun je natuurlijk nooit beginnen met de wederopbouw;)
 
Back
Top