Boeing747
New member
Ik herinner me nog de tijd dat passagiersvliegtuigen altijd over meer dan twee motoren moesten beschikken om ‘de plas’ over te mogen. Die tijden zijn inmiddels vervlogen. De vliegtuigmotoren zijn natuurlijk steeds verder verbeterd. Toch, als ik lees dat als gevolg van uitval van een van de motoren de piloot van een Britten-Norman BN-2 Islander genoodzaakt was op het water te landen, besef ik weliswaar dat dit toestel geen Boeing 777 is of een A330 om maar eens wat te noemen, maar ontstaan er bij mij ook vraagtekens. Graag jullie visie.
Daaraan gekoppeld meteen nog een andere vraag. Ik heb wel eens vernomen dat Boeing na de overname van McDonnel Douglas met de gedachte heeft gespeeld de staartmotor van de MD-11 te verwijderen om het toestel vervolgens te herintroduceren als tweemotorig vliegtuig: goedkoper in gebruik en onderhoud. Als ik dan een toestel zie als de Dassault Falcon 7x, vraag ik me af waarom de fabrikant een dergelijk klein toestel van drie motoren heeft voorzien (ik zal niet de enige zijn die het er gaaf uit vind zien, maar dat zal toch niet de reden zijn van de onderhavige keus).
Daaraan gekoppeld meteen nog een andere vraag. Ik heb wel eens vernomen dat Boeing na de overname van McDonnel Douglas met de gedachte heeft gespeeld de staartmotor van de MD-11 te verwijderen om het toestel vervolgens te herintroduceren als tweemotorig vliegtuig: goedkoper in gebruik en onderhoud. Als ik dan een toestel zie als de Dassault Falcon 7x, vraag ik me af waarom de fabrikant een dergelijk klein toestel van drie motoren heeft voorzien (ik zal niet de enige zijn die het er gaaf uit vind zien, maar dat zal toch niet de reden zijn van de onderhavige keus).