Aannames KLM Transavia

Appelle

New member
Hoeveel mensen worden er per jaar gemiddeld aangenomen bij de KLM en/of Transavia? (Inc. die van de bufferlijsten afkomen) ik weet dat dit een slechte tijd is maar kan iemand een indicatie geven van de afgelopen 2 jaar en misschien een verwachting voor de komende 2/3 jaar??
 
Koning Lucht said:

Martinair instroom ;-). Alhoewel dat wel erg weinig is. Meen gehoord te hebben iets van 40/50 per jaar. De bufferlijst is vol genoeg voor een jaartje of 4. Precieze aantallen heb ik niet maar er zijn hier een aantal mensen die dat wel hebben.
 
In 2008 crisis aangevangen en daardoor in 2009 en 2010 nul vliegers aangevangen. Begin 2011 het nieuws dat het 'erg goed' ging met KLM en dat ze 150 KLSers wilden aannemen van de bufferlijst. Uiteindelijk werden het er maar 75 en kwamen er nog zo'n 70 van Martinair over.

In 2012 weer goed nieuws over aannames en dat er weer KLSers nodig zijn. De eerste 9 van de bufferlijst krijgen een startdatum en zeggen hun baan op, om vervolgens weer afgebeld te worden dat ze toch noch geen vliegers nodig hebben....

Wachtlijst sinds 2008 staat totaal op ongeveer 350 vliegers waarvan er dus ongeveer 75 een baan hebben gekregen. Dus 275 vliegers wachten nog op die baan en dat kan nog jaren duren want KLM heeft het zwaar.
- iedereen moet meer werken
- vliegers bij Martinair over
- pensioenleeftijd omhoog

Als er ook maar iets gaat plaatsvinden aan bovenstaande scenario's dan duurt het nog jaren voordat de bufferlijst leeg is.

Mocht de bufferlijst OOIT leeg zijn, vergeet dan niet dat er vanaf 2010 alweer 150 man met de opleiding zijn begonnen en dat niemand weet hoe KLM in de toekomst gaat werven.

Verwacht dus zeker niet dat het een kwestie van tijd is want KLM heeft gewoon minder vliegers nodig dan dat zij opleidt...
 
Mocht de bufferlijst OOIT leeg zijn, vergeet dan niet dat er vanaf 2010 alweer 150 man met de opleiding zijn begonnen en dat niemand weet hoe KLM in de toekomst gaat werven.

Inderdaad moeilijk te zeggen.
Komende jaren kan het plan een paar keer veranderen.
Maar vooralsnog; eerst bufferlijst, dan niet KLS'ers die in 2007 en 2008 al in de selectie zaten maar door crisis niet verder kwamen, dan KLS'ers met nieuw contract, en als ze dan nog meer vliegers zoeken wellicht vrije markt.
Bron; recruitment 2 maanden geleden

Maargoed, komende tijd eerst niks en dan een hele lange bufferlijst.
 
En vliegscholen die maar mensen blijven aannemen en verleiden.. Doet de overheid niks? Dit is toch ethisch onverantwoord?
 
Wat zal de overheid eraan moeten doen?
HEt zijn veelal commerciele instellingen die maar op 1 doel uitzijn, geld verdienen.
Daar is als commerciele instelling niets mis mee.
Als er op de TV reclame wordt geschreeuwd dat Witte Reus het beste wasmiddel is, hoeft dat niet per definitie waar te zijn. Zelfde als met de hoeveelheid banen die er is. Dat bv een Stella schreeuwt dat er straks waarschijnlijk tientallen banen zijn, hoeft niet per se waar te zijn.....
 
Back
Top