Aannames HV 2011?

Status
Not open for further replies.
G

Guest

Guest
Beste Allen,

Op het VNV-forum wordt gesproken over aannames van nieuwe FO's in de zomer van 2011. Weet iemand hier meer over?
 
Er zijn inderdaad aannames gepland. Vooralsnog gaat het om 1 klasje (4 mensen) en misschien dat daar nog 1 klasje (weer 4 mensen) bij komt.

De mensen die hiervoor benaderd worden zijn de mensen die voor 2010 al waren aangenomen maar waarvan de opleiding gecanceled werd. Deze moeten nog een korte assesment doen over hetgeen ze het afgelopen jaar gedaan hebben en that's it.
 
Zijn dit de mensen die van de aanname lijst van Trans zijn gehaald vorig jaar?
Dus dat ze mogen terugkomen na een gesprekje?
 
Last edited:
Laatste gerucht wat ik hoorde was geloof ik 12 man.
met mogelijk nog een klas op standby omdat er nog niet bekend is met hoeveel kisten we exact gaan vliegen volgend jaar.

Tim, geen idee :)
 
Zijn dit de mensen die van de aanname lijst van Trans zijn gehaald vorig jaar?

Weet iemand hoeveel mensen er nog in verschillende stadia van selectie of aanname zitten die nog op hold staan?
 
Altimiter, ik hoorde ook eerst 12 man, maar het laatste nieuws dat ik vernam van vliegdienst was 4, misschien 8.

Zijn dit de mensen die van de aanname lijst van Trans zijn gehaald vorig jaar?
Dus dat ze mogen terugkomen na een gesprekje?

Ja, dat zijn deze mensen. Het is een evaluatie over wat je het afgelopen jaar gedaan hebt en of je dus nog steeds waardevol bent voor het bedrijf.

@PH, ik weet niet hoeveel dat er waren, maar gezien het aantal geannuleerde klasjes van vorig jaar, waarschijnlijk meer dan 12.
 
Die willen niet! Single aisle vliegen en om 3 uur s'nachts opstaan voor een canarische weilanden v.v. is te min voor ze.
 
Bravo RTO, dat is dus wederom een reactie waaruit blijkt dat je een volwassen vlieger bent met cpt's potential. Ga zo door, kun je met Schuiltje je vijfde streep afhalen bij HVD.
Ooit gedaan by the way?

Fokkerkoning laat zien dat er ook anderen rondlopen met een wat verstandigere blik.
 
RTO, inderdaad beetje beneden je niveau. Je laat je toch ook niet teveel ophitsen door cockpitpraat op de lijn of VNV retoriek?

Ten eerste zijn de voorwaarden nog niet bekend, ten tweede kan ik me voorstellen dat een captain widebody het niet erg vindt om 737 te vliegen, maar wel als dat hem een 70% teruggang in salaris betekent. Met andere woorden: type en operatie maakt niet uit, arbeidsvoorwaarden wel.

Ook ik ken wel een MP'er die liever passage blijft vliegen dan vracht, en hoe zeer ik ook vind dat iemand niet moet zeuren over het type operatie als je baan op de tocht staat, weet ik ook dat er bij HV mensen zijn die er niet op zitten te wachten om F50 te vliegen en dat er bij KLM ook ICA-vliegers zijn die geen short haul willen vliegen. Mijzelf maakt het niet uit, de meeste HV'ers, KLM'ers en ook MP'ers ook niet. Dat er een paar zijn die daar wel over 'zeiken' moet je niet meteen als argument aangrijpen om te illustreren wat een stelletje arrogante eikels dat zijn bij MP. Beetje meer niveau graag.
 
Het enige wat mij (terrecht) verweten kan worden is dat mijn uitspraak populistisch was. De kern van de boodschap is totaal niet verzonnen, dat geeft IZ zelf toe. Fair enough, mijn excuses als ik iemand met mijn uitspraak beledigd heb. Ik word een beetje moe dat elke ander positie dan widebody passagiers vliegen (= KLM ICA) ten koste van anderen (Juniore KLM vlieger) onacceptabel is voor de boventallige MP vlieger. Na een paar wijntjes komen meningen er dan iets minder correct uit. Once again; sorry.

Ook ik kom in mijn privesfeer dezelfde mening bij MP vliegers tegen, welliswaar meer genuanceerd maar de boodschap komt op hetzelfde neer. Ik kan het me zelfs wel enigzins voorstellen dat menigeen widebody MP vlieger zo denkt. Dus die schijnheiligheid kunnen we wel achterwege laten.

Deze handreiking is gedaan door het VNV bestuur (welke niet vertrouwd word door de MP ledenraad) naar juniore MP vliegers op de 767 die boventollig zijn. Niet naar een baas met 20 dienstjaren want die is natuurlijk te duur en niet boventollig. Die Juniore MP vliegers willen niet in een lager functie vliegen. In dat opzicht kun je Trans vergelijken met hun opvattingen jegens KLM europa/KLC. Anders was die hele AVB niet opgericht!

Laten we eerst afwachten hoeveel boventallige vliegers van deze gelegenheid gebruik willen maken voordat we mijn opvatting als retoriek bestempelen. Zeker als nog niet duidelijk is hoe de MP vlieger in KLM geintegreerd gaat worden gaat niemand voor Trans kiezen. Tenzij je over een detachering spreekt kijk je tegen nog eens minimaal 8 jaar rechts zitten aan. Als men nog niet eens naar KLC wil waar je na 5 jaar baas kunt zijn met doorstromingsmogelijkheden naar ICA, waarom zou men wel naar Trans gaan? De MP vlieger zou wel gek zijn want je kunt er alleen maar mee verliezen aangezien er geen gedwongen ontslagen komen.

@Sjakie; in tegenstelling tot jou speel ik niet op de man. Wat heeft mijn captains potential hier in godsnaam mee te maken? Ben ook blij dat jij je nooit populistisch uitlaat. Iets met pot en ketel. Geef eens eerlijk antwoord; zou jij overstappen naar Trans om op de 73 te gaan vliegen met je huidige salaris als jij een boventallige 767 F/O zou zijn met nog 20 dienstjaren voor je?

@Fokkerkoning: op de A320 zaten veelal seniore vliegers die het vracht- c.q. ICA vliegen zat waren en s'avonds thuis wilden zijn. Die mannen hadden al hun hele carriere ICA gevlogen of hadden nog de mogelijkheid weer door te stromen. Die mogelijkheid heb je bij Trans niet en ook als de boventollige juniore MP vlieger zijn huidige salaris mag meenemen gaat hij er op ten duur op achteruit omdat hij helemaal onderaan de senioriteitslijst mag aanschuiven en zijn command vertraagd word. Verder zal hij als hij over 8 jaar baas wordt het Trans salaris overnemen en niet het MP gezagsvoerder salaris krijgen.
 
Last edited:
@RTO, je trekt gelijk wel heel veel conclusies, ik zie al deze randvoorwaarden niet in de VNV-nieuwsflits staan, maar misschien heb jij achtergrondinfo die ik niet heb.......
En als er alleen maar seniore vliegers op zouden zitten dan vlogen ze altijd met twee captains??? Kan me ook voorstellen dat wat jongere gasten met kinderen het relaxed zouden vinden om eens wat vaker thuis te zijn/geen tijdsverschil mee te pakken iedere keer, was voor mij een zegen toen ik van ica naar eur ging!
 
Fokkerkoning, de conclusie die ik trek is van toepassing indien dat aanbod geen detachering inhoud. Zo interpeteer ik het woord ''overstappen'' ook. Verder basseer ik mijn mening en conclusies inderdaad naar aanleiding van discussies met MP mensen in mijn nabije privesfeer.

Nee, op de A320 vlogen ze niet met 2 captains, maar zoals ik in mijn eerdere post vermeldde hadden F/O's indien ze nog geen ICA hadden gevlogen wel de mogelijkheid om door te stromen. Dat kan bij trans natuurlijk niet, buiten het feit dat je weer onderaan de senioriteitslijst mag aansluiten en als je je TRA salaris hoger wordt dan je MP salaris dan stap je over op het TRA salaris. Onder de streep kom je dan slechter uit.
 
Hoe dan ook is het fantastisch dat er weer aangenomen gaat worden, toch?
Daar moeten we ons op richten...ook binnen MP. Daarmee bedoel ik, dat het nog wel eens heel hard kan gaan met MP (ook al moet er een afgesproken verhouding blijven bestaan met AF) en schaalvergroting. Het zou toch mooi zijn als MP zou kunnen uitbreiden en daardoor een vervelend probleem wordt opgelost? Ik zie overigens niet in waarom iemand problemen zou kunnen hebben om (eventueel tijdelijk) bij HV te gaan vliegen? Ongeacht de achtergrond.
Datzelfde geld overigens ook voor functies bij KLC.
 
Als je het mij vraagt is dit de uitgelezen kans om 1 senioriteitslijst te maken van KLM/Trans en MAC.
Verzin iets leuks met seatlocks etc etc. boeit me allemaal niet.
maar zo kun je voor eens en altijd de bom onschadelijk maken.

Doe het zoals bij Delta en NW. Laat een extern bureau iets bedenken, en ga van te voren akoord dat wat daar uit komt ook toegepast gaat worden.

Nou klm'ers ;) schieten maar..
 
Als je het mij vraagt is dit de uitgelezen kans om 1 senioriteitslijst te maken van KLM/Trans en MAC.
Verzin iets leuks met seatlocks etc etc. boeit me allemaal niet.
maar zo kun je voor eens en altijd de bom onschadelijk maken.

Doe het zoals bij Delta en NW. Laat een extern bureau iets bedenken, en ga van te voren akoord dat wat daar uit komt ook toegepast gaat worden.

Nou klm'ers ;) schieten maar..

Ik schiet!

Ik heb bij de KLM gesolliciteerd omdat ik graag bij de KLM wilde werken. Anders had ik wel bij HV of MP gesolliciteerd. Ik als KLMer heb weinig interesse in HV of MP werkgelegenheid en zit al helemaal niet te wachten op deze mannen boven mij op de lijst.

Delta en NW was een fusie waarbij 2 vrijwel identieke maatschappijen ( zelfde opbouw vloot&vliegers ) samengevoegd werden. Het had gelijke voordelen voor beide maatschappijen en ging niet ten kosten van een partij.

Edit: Welke bom? De 2700 KLM vliegers zitten niet op een bom! Ik vind jou opmerking over een bom onschadelijk maken zeer kort door de bocht en zelfs opportunistisch. Als HV'ers of MP'ers vanwege onvrede over eigen tewerkstelling/carriere graag bij de KLM willen vliegen hadden ze daar moeten solliciteren. Ik heb ook mijn functie, senioriteit en hogere salaris bij een andere club ingeleverd om als vrije markter onderaan bij de KLM nu als coco te vliegen.

Zo.. Schiet mij maar af.... ;)
 
Last edited:
lijst integratie?

Wat schiet de KLMer daar mee op? En wat levert hij in?
als je die vraag voor alle drie de maatschappijen stelt en hij voor alle drie de maatschappijen beantwoord kan worden met; niets/niets of beter; de uitkomst na de integratie neutraal is.
Dan kun je er over nadenken.

Ik denk er niet aan.
 
Ok ik schiet wel even terug ;)

Jij hebt exact het beeld wat veel klmers hebben.
Het idee dat WIJ allemaal bij klm willen vliegen.

Zoals ik al zei, verzin iets met seat locks e.d. van mij part tot ik met pensioen ga bij trans.
Maar jij bekijkt het alleen van de roze KLM kant.
Ik zie het nu ook van de MAC kant en ik snap hun frustratie maar al te goed!

ze zijn structureel door klm jaren leeg gezogen om over genomen te kunnen worden. Daarom vind ik dat KLM nu ook zijn verantwoordelijkheid moet nemen om te kijken wat ze met die mac mensen doen! Maar nu zitten ze allemaal glazig te kijken.
De bom waarop ik doel is de ontstane situatie.
Want nu blijkt dat klm ook gaat bepalen wie er bij ons aangenomen gaat worden. Dus hoe lang gaat het duren voordat wij in het zelfde schuitje belanden.
daarom zeg ik, pleur het allemaal op een lijst dan kun je in iedergeval beter met mensen om gaan.

Maar goed, jij bent veel te bang dat iemand jou kostbare plekje in neemt.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top