Aanname Nederlanders

Wat is er waar van het gerucht dat er minder Nederlanders worden/werden aangenomen vanwege klikjes vorming?
 
Bullshit. Zie veeeeele eerder geplaatste posts. Begint nou vervelend te worden.
300 cadetten in RYR dit jaar en van elke nationaliteit wat.

En het is 'kliekjes'
 
Of er veel Nederlanders worden aangenomen durf ik niet te zeggen, maar weet wel dat ik in april met de TQ ga beginnen :yeehaa:
 
Dank je ... en gewoon blijven proberen :biertje:

Nog tips&tricks voor wanna-be's om binnen te komen?
Ik heb mezelf 2 maanden terug ingeschreven, hoe lang heb je zitten w8en op een reply?
Ben je al boeing rated?

Good luck mate!

grtz
 
Ik heb in oktober na mijn MCC&JOC direct mijn cv verstuurd naar CAE alswel naar SAA en geregeld geupdated.

Speciale tips & tricks? Klinkt heel oud bollig, maar ben gewoon me zelf geweest, duidelijk cv gemaakt en obv deze ervaringen (buiten aviation) mijn keuzes, beslissingen toegelicht en aangegeven wat ik graag wil gaan doen en hoe we hier als gezin tegen aankijken etc etc.

Ook duidelijk belichten dat niet alles rozegeur en maneschijn is ... integendeel soms zelf maar toch dat je de dingen graag wil.

Daarnaast toegelicht wat mij en mijn omgeving persoonlijk is overkomen gedurende de opleiding en wat dit heeft betekend voor keuzes, maar zeker ook voor toewijding en doorzettingsvermogen.

Zorg verder dat je op de hoogte bent van het bedrijf waar je op gesprek komt en lees de (grading)informatie welke je dan mogelijk toegestuurd krijgt aandachtig door. En zorg dan ook dat je daar naar handelt. Hetgeen soms niet wordt gedaan en in mijn directe omgeving gezien dat die jongens er dan (terecht) niet doorkomen.

Maar wees ook enthousiast. Kortom geniet ervan en laat zien dat je er klaar voor bent.

By the way, ben nog niet type rated, dat staat op de planning voor april-mei.

Bij meer vragen, dan hoor ik het wel.
 
Ik heb in oktober na mijn MCC&JOC direct mijn cv verstuurd naar CAE alswel naar SAA en geregeld geupdated.

Speciale tips & tricks? Klinkt heel oud bollig, maar ben gewoon me zelf geweest, duidelijk cv gemaakt en obv deze ervaringen (buiten aviation) mijn keuzes, beslissingen toegelicht en aangegeven wat ik graag wil gaan doen en hoe we hier als gezin tegen aankijken etc etc.

Ook duidelijk belichten dat niet alles rozegeur en maneschijn is ... integendeel soms zelf maar toch dat je de dingen graag wil.

Daarnaast toegelicht wat mij en mijn omgeving persoonlijk is overkomen gedurende de opleiding en wat dit heeft betekend voor keuzes, maar zeker ook voor toewijding en doorzettingsvermogen.

Zorg verder dat je op de hoogte bent van het bedrijf waar je op gesprek komt en lees de (grading)informatie welke je dan mogelijk toegestuurd krijgt aandachtig door. En zorg dan ook dat je daar naar handelt. Hetgeen soms niet wordt gedaan en in mijn directe omgeving gezien dat die jongens er dan (terecht) niet doorkomen.

Maar wees ook enthousiast. Kortom geniet ervan en laat zien dat je er klaar voor bent.

By the way, ben nog niet type rated, dat staat op de planning voor april-mei.

Bij meer vragen, dan hoor ik het wel.

Via welke weg ben je uiteindelijk aangenomen? CAE of SAA?
 
Uitnodiging via CAE ontvangen.

Las onlangs dat SAA de sollicitatieprocedure niet meer doet, maar dat dit is overgedragen aan OAA. Op zich niet wezenlijk anders, omdat SAA ook een onderdeel van OAA, maar dat even terzijde.
 
Back on topic:

In het verleden (minimaal 5 jaar terug) was er en hardnekkig gerucht dar FR een tijdje lang Nederlanders heeft geboycot. E.e.a. had te maken met het feit dat er in korte tijd een redelijk aantal de maatschappij had verlaten voor een andere werkgever. In hoeverre dit ook echt gebeurd is weet ik niet. Blijft natuurlijk een feit dat als je zelf je TQ betaalt je vrij bent om te gaan en staan waar je wilt...
 
Back
Top