Aangenomen!

777 -

Sorry voor je vervelende ervaring. Geloof me, zoals je gemerkt had hadden die piloten je graag even voorin gelaten. Op domestic flights, aan de gate, was dit geen probleem geweest. Echter bij 'overseas' vluchten gaan ze nog een stap verder, en heb je tenzij je piloot (in uniform met pasjes van een andere amerikaanse maatschappij bent) inderdaad helaas niks te zoeken voorin.

FD
 
Ik kan me nog wel een vlucht 5 jaar geleden ofzo herrinneren :D. Als ik er op terugkijk, vind ik het nog hilarisch :D. 5 jaar geleden gingen we naar Bonaire op vakantie. We zaten op een van de voorste rijen en een paar rijen achter ons zat een Nederlands gezin met de oma van hun kinderen die:
1. Dik in de 80 was
2. Behoorlijk dement was

Afijn, ze moest dus naar de wc. De wc stond ietwat op de hoek tov de cockpitdeur, maar deze mevrouw vergiste zich in de deur en wilde de cockpitdeur opendoen. Uiteraard was deze op slot. Stewardess was helemaal verontwaardigd, maar de bejaarde mevrouw heeft haar behoefte gelukkig niet moeten achterlaten op een van de twee (of drie) piloten. :grijns:

Gelukkig was dit geen bedreigende situatie. De bemanning kon er eigenlijk wel om lachen ;).
 
Naam is weg gehaald, had ik aan moeten denken :(

Oeroeberoe, ik heb het advies van DFA gekregen om niet meer als PIC te vliegen in de tussentijd... :( Maar als je zin hebt en wilt dat ik een keertje mee kom vliegen moet je het me gwn even laten weten, en drinken we een "biertje" achteraf haha ;)

Mag ik dan wel de fotos en video's op internet vrijbrengen, of is dat ook af te raden ??? De piloten zelf zeiden dat het geen probleem is als hun gezicht erop staat... Graaf even advies, ik wil namelijk niemand in de problemen brengen

Groeten, Patrick
 
Swa, waarom mag je niet meer als pic vliegen?

(b.t.w. je hebt net de naam van die piloot weggehaald en nu wil je zijn foto plaatsen bij je verhaal? Paste gewoon een link van www.airliners.net met veel MD11 cockpitfoto's, dan snappen we het ook wel :grijns:. Alle gekheid op een stok, ik zou heel terughoudend zijn met het publiceren van persoonlijke foto's op het internet. Permissie krijgen om een foto te maken is niet hetzelfde als toestemming om die foto de wereld rond te sturen, ook al volgt het één vrij snel op het ander in deze digitale wereld)
 
Ze raden me af om nog veel te vliegen zodat ik niet meer eventuele slechte gewoontes aanleer die hun straks moeten afleren.

Haha jah maar het is natuurlijk toch leuk om die video die ik gemaakt heb aan al mijn vrienden te laten zien. Maar ik denk dat ik dan alleen de stukjes pak waar je geen herkenbaar gezicht in zie. Bijvoorbeeld met de landing is snachts en alleen zie je vanuit de cockpit de baan met de overhead panel en de achterhoofd van de co piloot met al zn instruemten. Ik kijk wel wat ik ervan kan maken :)
 
Pattyboy...
Elk uur is er een... Gewoon lekker blijven doorvliegen in de tussentijd! Dat geneuzel over "slechte gewoontes" is grote onzin. Een vliegschool is een tool om je papieren te halen, 't liefst zo goedkoop en snel mogelijk. De "ervaring" krijg je alleen maar door zoveel mogelijk te vliegen... dat regel je zelf.
Succes!
 
dat dacht ik ook ja. Ik ben wel van plan om zeker 1 a 2 keer per maand te gaan vliegen, omdat ik eraan verslaafd ben en het me een fantastisch gevoel geeft, niettemin dat ik er altijd naar uit kijk. Daarnaast kan mee vliegen geen kwaad toch ;)
 
777 -

Sorry voor je vervelende ervaring. Geloof me, zoals je gemerkt had hadden die piloten je graag even voorin gelaten. Op domestic flights, aan de gate, was dit geen probleem geweest. Echter bij 'overseas' vluchten gaan ze nog een stap verder, en heb je tenzij je piloot (in uniform met pasjes van een andere amerikaanse maatschappij bent) inderdaad helaas niks te zoeken voorin.

FD

Dank FD!:cool: Die Amerikanen blijven apart. Ik kan het best begrijpen dat ze het liever niet hebben, maar om dan op zo'n manier iemand de cockpit uit te werken gaat nergens over. Waarom mag het op domestic flights wel, en op overseas flight niet? De vluchten die op 11/9 gekaapt werden, waren tenslotte ook binnenlandse vluhten.
 
Achterlijke veiligheidscontroles, stalen cockpit deuren, voorin geen bezoek, zelfs niet op de grond. Een flesje water kan zomaar nitroglycerine zijn.

Mr. Bin Laden, gefeliciteerd met uw overwinning van de 'War on Terror!'
 
Hahaha

Maar ik kom toch eigelijk altijd de cockpit in, zelfs bij American en Continental na of voor een vlucht. Bij Air Jamaica heb ik zelfs met een landing op de jumpseat gezeten...

Daarnaast vlieg ik bij DAE, Insel Air, Divi Divi, en andere maatschappijen waar ik de piloten enzo ken meestal ook mee vanuit de cockpit. Is dit dus allemaal illegaal ? Ik dacht dat uiteindelijk de captain het laatste woord had ?
 
Ik kom bij een bepaalde NL maatschappij ook zomaar de cockpit in! laatst mocht ik zelfs ZELF het stuur vasthouden tijdens de vlucht.
 
Maar JPC zo te horen heb je zelf ook een aantal uren op zak wat het niet zo gek maakt voor jou. Als ik het juist heb en voor zover ik weet, heb je een (F) ATPL, dus als je dat tegen een piloot zegt, en vraagt of je even mag kijken zal dat niet zo'n groot probleem moten zijn toch? ;) Maar toch leuk dat je dat kan doen. Ik vond het ook wel speciaal dat ik het mocht, maar een fantastische ervaring!
 
Last edited:
Back
Top