Aangemeld voor selectie Stella Aviation Academy

concorde

New member
Hallo,

Ik heb me onlangs aangemeld voor de selectie van Stella Aviation Academy. Kan iemand mij meer vertellen over hoe Fase 1 gaat en mij indien mogelijk hiervoor advies/tips geven?

Zijn er trouwens ook mensen op dit forum die op SAA zitten/zaten? Zo ja, kunnen jullie me dan wat meer vertellen over de school (goede keus ja/nee etc.).

Alvast bedankt,


Concorde
 
Uitstekende keus!

De school wordt vaak onderschat, vaak wordt er verweten dat ze minder bekend zijn e.d.
Overigens zijn ook alle beelden van de school gebaseerd op de jaren 2001 en daarvoor..
Heden ten dage is het een grote school met een grote overkoepelende organisatie...

Ik en mijn klasgenooten voelen zich er ontzettend thuis..

kijk ook eens op www.tuksal.nl onze klassensite

Groetjes
G.
 
Concorde

Nou er wordt veel over scholen e.d gepraat op dit forum...
uiteraard ook over onze school..
Er is wel eens gezegd dat de school weinig aan baangarantie deed en dat er geen garantiefonds is..

Dit was allemaal ten tijde van toen de school nog van Rob van den Sigtenhorst was.. het waren toen opzich andere tijden.. dit was voor ik meen 2002.
Het is al een lange tijd overgenomen en tijden zijn drastisch veranderd.. er is een garantiefonds en er wordt hard gewerkt om afgestudeerden aan een baan te helpen. dit lukt overigens goed.
en nu komende de bekende namen op dit forum weer vragen heb je ook namen en hoeveel ken je er persoonlijk..
Nou om prive redenen zal ik geen namen noemen. maar ik ken ze allemaal en ik heb ze ook allemaal bijna voor grading training voorbij zien komen. dus ik praat hier niet over laffe beloften...

Helaas zijn alle mededelingen die gemaakt worden op dit forum nog van de oude tijd. Ik weet ook dat het makkelijk is om een school af te branden. maar doe het dan wel op basis van recente informatie..
SAA is een volwassen school geworden met ongeveer 70 leerlingen die hele goede vliegers aflevert..
Stella doet overigens nog veel meer.. Ook is het een groot linemaintanence bedrijf op schiphol waar het samenwerkt met ArkeFly en vele anderen...

Gegroet.
G.
 
Hey,

Ik had net nog even gekeken op die site van jullie klas en een filmpje over de voorbereiding van een IFR vlucht gedownload. Het lijkt me echt mooi om dat zelf in het echt te doen. Die voorbereiding zag er alleen wel moeilijk uit, of valt dat wel mee?

En hoe zit het nou precies met huisvesting? Zou je me daar wat over kunnen vertellen? Waar je woont e.d..

Ik heb over een paar dagen Fase 1 van de selectie, ik zie er naar uit en hoop echt dat ik het haal.

Concorde
 
Gerbert said:
Concorde

en er wordt hard gewerkt om afgestudeerden aan een baan te helpen. dit lukt overigens goed.

Geen namen, ok fair enough. Maar wel concrete voorbeelden aub..

1) Hoeveel uit een klas kregen een grading bij welke maatschappij?

2) hoeveel zijn er aangenomen?

3) hoeveel uit de volgende klas krijgen een grading (gegarandeerd)

FD
 
Ik had een post kunnen verwachten van je FD..

Je moet begrijpen dat veel dingen zijn veranderd sinds de shool is overgenomen door de Stella groep.. Waar veel mensen op dit forum na referen is de tijd van RVDS..
Er is veel veranderd en je kunt het absoluut niet meer vergelijken met vroeger.. Ik weet dat het makkelijk is om wel te doen en om maar te blijven wijzen naar de KLS/NLS en EPST.

Maar Stella is een grote school geworden over de afgelopen twee jaar. vele dingen zijn veranderd waaronder een garantiefonds e.d. Het leerlingen helpen aan een baan is de volgende stap.. nu weet iedereen dat dit niet iets makkelijks is. je gooit niet zomaar ergens een deur in. en het is vrij lastig om een baan te garanderen bij een maatschappij die een hiringfreeze heeft.. dat moet jij ook weten.
Toch heeft de school bekwame mensen op dit vlak ingezet en we merken dat het zijn vruchten afwerpt.
DenimAirways is al veel langer een afnemer van leerlingen van onze school en VLM komt daar bij. zoals je zelf ook al weet zijn er twee leerlingen door.
Je kunt dus niet zeggen dat de school er niet mee bezig is? er zit nog meer aan te komen.. we weten uiteraard niet wat.. maar de berichten zijn goed. we zijn als school en organisatie ontzettend aan de weg aan het timmeren..
Dit zie je terug in dat de luchtmacht traint bij ons en dat de stella groep nu werkzaam is op schiphol voor line maitanence voor de 767/757 etc....

je kunt dus niet van een school verwachten dat ze binnen een jaar hele klassen aan een baan helpen... het begin is er. en ik heb er zoals ik al eerder zei velen zie komen en gaan. iets wat mij gerust stelt..
Ik heb ontzettend veel vertrouwen in de school en organisatie.. en dit zeg ik niet omdat ik een onwetend knulletje ben.!
Ik zeg altijd maar zo.. de genen die het hartst schreeuwen kunnen het vaak niet waarmaken..
van stella hoor je over het algemeen niet zoveel.. maar ze proberen het wel waar te maken..

Cheers
G.
 
DenimAirways is al veel langer een afnemer van leerlingen van onze school en VLM komt daar bij.

Hahhaha see: Holy CRAP.. denim overgenomen door VLM
 
Lijkt wel een infomercial. Fantaaaaaaaaastisch bob. "Aan een baan helpen"pffff, jonge vliegers voor 30.000,- E uitkleden voor een turboprop type. Bedankt voor je hulp.
 
Doordat scholen als SAA nu extra leerlingen opleiden (je noemde het getal 70 geloof ik), staan we met z'n allen weer langer te wachten op een baan...
 
Fence -

JAA = JAA dus zo slecht zal die school niet zijn.

Gerbert -

Fair enough. Klink inderdaad beter als dat het was. Je kunt het me niet kwalijk nemen sceptische noten tegenover je verhaal te hangen, aangezien veel wannabe's (zoals je weet) niks, niks weten en bijna alles voor waarheid aannemen..

succes daar! Teuge is iig een heerlijk plekkie om je opleiding te doen..

(ja steef, ook ik ben wel eens op teuge geweest :grijns: )

All the best
FD
 
Frenceman..

Ik ga er niet op in, hopelijk vind je dat niet erg.. je opmerking gaat namelijk nergens over.

Wepz..
De luchtmacht doet meerdere dingen bij ons..
Stella verzorgt de conversie naar de transportvloot en MCC. In de toekomst gaat er waarschijnlijk nog meer bijkomen..

Groeten
G.
 
FD

Ik heb geen bezwaar tegen sceptische noten..
Vind het alleen wel prettig om een volwassen discussie te voeren over een onderwerp.. en dat gaat soms een beetje moeilijk op deze forums..
Een pittige discussie is soms goed om belangrijke dingen boven tafel te krijgen.. daarom snap ik ook jou vragen..

Ik post niet superveel, maar ik vind het wel belangrijk dat waarheden en feiten gepost worden.. dat is dan mijn kleine bijdrage aan dit forum. En gelukkig zijn er genoeg mensen zoals jezelf waarmee je hierover een goede discussie kan hebben..

thx en jij ook succes met het dit mooie beroep..

Groeten
Gerbert.
 
Flying Dutchman, waar heb jij de opleiding gedaan?

Weet iemand trouwens hoe het zit met kleding met de selecties, ik heb op deze site (bij kennisbank) gelezen dat je bij kls, nls en epst in pak met stropdas moet komen. Is dit ook zo bij SAA en andere scholen?

Concorde
 
Lijkt mij een goed plan om netjes en verzorgd op de grading te komen Concorde.

Dresscode is dus: dressed to impress. En verder, wees jezelf.

Succes ;)
 
In Nederland bij een kleine school die niet meer bestaat (andere naam iig voorzover ik weet)

En in de VS bij een kleine school waar opa en oma Farmer het voor het zeggen hadden, met een C172 en een C170 (inmiddels 6 kisten en 2 twins)

Stropdas: moet niet eens een vraag zijn. Altijd dragen, jij wilt overkomen als een potentiele airline captain.

succes met alles.

FD
 
Je hoort mij niet zeggen dat ze slecht zijn, ik zeg alleen dat ze het niet doen omdat SAA in hun ogen zo'n goede school is daar zijn ongetwijfeld andere redenen voor (geld, plaatsen vrij..). JAA=JAA daar heb je gelijk in, maar dat zegt dus echt helemaal niks over kwaliteit van een opleiding. JAA is gewoon een minimum eis.
 
Originally posted by Gerbert
Je moet begrijpen dat veel dingen zijn veranderd sinds de shool is overgenomen door de Stella groep..
Gerbert,
Veel succes gewenst op de stella school, laat ik dat voorop stellen. Ik ben ervan overtuigd dat ze mensen netjes opleiden. Je post inspireert mij niet echt als ik op zoek zou zijn naar een school. Ik lees dat de school 'hard' aan de weg timmert en dat er veel is verandert. Meer lees is eigenlijk niet...
Het leerlingen helpen aan een baan is de volgende stap.... Toch heeft de school bekwame mensen op dit vlak ingezet en we merken dat het zijn vruchten afwerpt.
Klinkt als een reclame folder van een goedkope schoenenwinkel. Bekwaam in wat? In je post lees ik dat er welgeteld 2(!!!) mensen door de selectie zijn. Hoeveel hebben ze er tot nu toe opgeleid? Er zitten er nu 70(???) op school?
er zit nog meer aan te komen.. we weten uiteraard niet wat.. maar de berichten zijn goed.
Sorry, maar ik weet niet wat ik hiermee aan moet...
Dit zie je terug in dat de luchtmacht traint bij ons en dat de stella groep nu werkzaam is op schiphol voor line maitanence voor de 767/757 etc....
De luchtmacht doet wat? Volgens mij is de opleiding op de PC-7 nog steeds in eigen beheer. Tenzij Stella in de tussentijd F-16's en T-37's heeft aangeschaft heb ik tot nog toe nog geen bewijs kunnen vinden van een opleidingstraject bij Stella. Dat ze een MCC geven voor de jongens op de tankers/transportkisten vind ik ook geen argument. Stella is de lowest bidder. Als ik morgen naar 't min. v. Defensie stap en een cursus aanbied voor de helft van 't geld is de hele klas morgen weg bij Stella. En ga nou niet leuren met de 'screening' die ze voorheen deden bij een onbeduidende school op Seppe. Dat Stella line maintenance doet op schiphol is voor mij al helemaal geen argument om deze school te kiezen.
je kunt dus niet van een school verwachten dat ze binnen een jaar hele klassen aan een baan helpen... het begin is er.
Nee, dat kun je inderdaad niet verwachten. In de tussentijd stoomt Stella vliegers klaar die ze niet kunnen plaatsen. Straks is er een backlog van een kleine 200 vliegers die werkloos thuis zitten.... en dat heb ik 't alleen nog maar over vliegers van Stella!
en ik heb er zoals ik al eerder zei velen zie komen en gaan. iets wat mij gerust stelt..
1 zwaluw maakt nog geen zomer. Mensen komen en gaan... ja... en waar gaan ze heen? Ze gaan naar huis met een torenhoge schuld... daar gaan ze heen. Waarschijnlijk krijgt men ooit wel een baan maar of dat in de rechterstoel van een vliegtuig is blijft zeer de vraag. Gerbert, zoals je merkt ben erg sceptisch over al die mooie verhalen... Misschien zelfs een beetje te sceptisch maar dat heeft mij nog nooit in de weg gezeten. Ik wil je geen depressie aanpraten maar 't is en blijft gewoon erg moeilijk om een baan te krijgen. Jij.. en JIJ ALLEEN zult 't moeten doen. De school kan je hooguit een adres geven waar je je sollicitatie naar toe kan sturen."Er zijn nog .... wachtenden voor je..." Jij dacht dat een bearing naar HSD vliegen lastig was... wacht maar totdat je je brevet op zak hebt... dan pas wordt 't lastig. Een lange (financiele) adem is essentieel.

Veel succes nogmaals maar ik zie vooralsnog geen reden om aan Stella 100.000 euris over te maken.
 
Last edited:
Back
Top