Originally posted by Gerbert
Je moet begrijpen dat veel dingen zijn veranderd sinds de shool is overgenomen door de Stella groep..
Gerbert,
Veel succes gewenst op de stella school, laat ik dat voorop stellen. Ik ben ervan overtuigd dat ze mensen netjes opleiden. Je post inspireert mij niet echt als ik op zoek zou zijn naar een school. Ik lees dat de school 'hard' aan de weg timmert en dat er veel is verandert. Meer lees is eigenlijk niet...
Het leerlingen helpen aan een baan is de volgende stap.... Toch heeft de school bekwame mensen op dit vlak ingezet en we merken dat het zijn vruchten afwerpt.
Klinkt als een reclame folder van een goedkope schoenenwinkel. Bekwaam in wat? In je post lees ik dat er welgeteld 2(!!!) mensen door de selectie zijn. Hoeveel hebben ze er tot nu toe opgeleid? Er zitten er nu 70(???) op school?
er zit nog meer aan te komen.. we weten uiteraard niet wat.. maar de berichten zijn goed.
Sorry, maar ik weet niet wat ik hiermee aan moet...
Dit zie je terug in dat de luchtmacht traint bij ons en dat de stella groep nu werkzaam is op schiphol voor line maitanence voor de 767/757 etc....
De luchtmacht doet wat? Volgens mij is de opleiding op de PC-7 nog steeds in eigen beheer. Tenzij Stella in de tussentijd F-16's en T-37's heeft aangeschaft heb ik tot nog toe nog geen bewijs kunnen vinden van een opleidingstraject bij Stella. Dat ze een MCC geven voor de jongens op de tankers/transportkisten vind ik ook geen argument. Stella is de lowest bidder. Als ik morgen naar 't min. v. Defensie stap en een cursus aanbied voor de helft van 't geld is de hele klas morgen weg bij Stella. En ga nou niet leuren met de 'screening' die ze voorheen deden bij een onbeduidende school op Seppe. Dat Stella line maintenance doet op schiphol is voor mij al
helemaal geen argument om deze school te kiezen.
je kunt dus niet van een school verwachten dat ze binnen een jaar hele klassen aan een baan helpen... het begin is er.
Nee, dat kun je inderdaad niet verwachten. In de tussentijd stoomt Stella vliegers klaar die ze niet kunnen plaatsen. Straks is er een backlog van een kleine 200 vliegers die werkloos thuis zitten.... en dat heb ik 't alleen nog maar over vliegers van Stella!
en ik heb er zoals ik al eerder zei velen zie komen en gaan. iets wat mij gerust stelt..
1 zwaluw maakt nog geen zomer. Mensen komen en gaan... ja... en waar gaan ze heen? Ze gaan naar huis met een torenhoge schuld...
daar gaan ze heen. Waarschijnlijk krijgt men ooit wel een baan maar of dat in de rechterstoel van een vliegtuig is blijft zeer de vraag. Gerbert, zoals je merkt ben erg sceptisch over al die mooie verhalen... Misschien zelfs een beetje
te sceptisch maar dat heeft mij nog nooit in de weg gezeten. Ik wil je geen depressie aanpraten maar 't is en blijft gewoon erg moeilijk om een baan te krijgen. Jij.. en JIJ ALLEEN zult 't moeten doen. De school kan je hooguit een adres geven waar je je sollicitatie naar toe kan sturen."Er zijn nog .... wachtenden voor je..." Jij dacht dat een bearing naar HSD vliegen lastig was... wacht maar totdat je je brevet op zak hebt...
dan pas wordt 't lastig. Een lange (financiele) adem is essentieel.
Veel succes nogmaals maar ik zie vooralsnog geen reden om aan Stella 100.000 euris over te maken.