A/C data

wdierick

New member
Kan iemand mij soms waarden geven voor volgende grootheden?

B777-300ER en A380-800

V2
Cl(T/O)

Vcruise
Cl(cruise)

Bedankt!
 
Hoi, je stelt wel zeer moeilijke vragen. Ik weet zeker dat er niemand op dit board rondloopt die ervaring heeft met de A380, en er zijn er ook niet veel die de 777-300 vliegen. Al die snelheden varieren enorm, ze zijn afhankelijk van het take-off gewicht. De waarden voor de 777 zullen wel aardig dicht in de buurt van de 747-200 komen, die van de A380 in de buurt van de 747-400.
 
Alvast bedankt! Ik weet dat hiet niet de meest eenvoudige vragen zijn, maar heb die nodig voor een kleine berekening. Zijn waarden die ik niet direct kan vinden. Voor andere toestellen is het blijkbaar geen probleem...
 
volgend is een stukje voorbeeld uit de 777-224 manual, ik neem aan dat de 300 hier niet al te veel van verschilt.

Example: Flap 15 takeoff, sea level, 86°F, actual G/W = 440,000 lbs. Accuload V speeds: V1 = 121, Vr = 128, V2 = 139, Maximum G/W for the runway = 580,000 lbs. from the table Vr for 580,000 lbs. takeoff = 151.

-IBLB-
 
Bedankt!

Of weet soms iemand de lift to drag ratio? Met ergens rond de 19 liggen voor cruise en 10 voor T/O.
 
Dude, dat soort info staat niet in onze manuals (die al dik genoeg zijn). Wanneer het op het vliegen van dit soort kisten aan komt dan kijk je in de runway analisys manual of je met de huidige temperatuur en gewicht weg kunt van die runway en welke snelheden daar bij horen. Als de tabellen zeggen dat het kan, dan vliegt het, als het niet kan, dan vliegt het dus niet. Heel simpel. Wij zijn vliegers, geen Boeing of Airbus ontwerpers.
Wat zorgt ervoor dat een vliegtuig vliegt? Papierwerk. Als het papierwerk voor elkaar is dan vliegt een vliegtuig dus. Geld speelt ook een rol, maar als je ziet hoeveel maatschappijen in financiele nood verkeren dan is geld dus niet zo belangrijk. En lift is maar een bijzaak. Volgens mij komt 500 ton aluminium niet maar zo van de grond. lift of geen lift. Maar als het papierwerk zegt dat het kan........ dan zal dat dan wel ;)
 
Back
Top