A-330 total-loss?

Ik hoorde vandaag dat er een KLM A-330 in Entebbe staat die dusdanig door loskomend asfalt is beschadigd dat de kist waarschijnlijk af wordt geschreven. Iemand die daar meer van af weet? Ik ken het incident verder niet, weet alleen iets van een birdstrike een paar weken geleden op hetzelfde veld.

Groeten,

FV
 
Dat lijkt mij van niet. Er moest een motor verwisseld worden na een birdstrike. Er is toen niets vermeld over asfalt beschadiging(en). Bovendien is een afgeschreven motor geen reden om de kist dan maar total loss te verklaren.
 
Cpt-x:
Dit zou een ander incident betreffen dan de birdstrike. Van wat ik begrepen heb is er sprake van structurele schade o.a. aan de vleugelvoorrand en/of de motorophanging. Maar als niemand hier verder iets van af weet en het niet in de media is geweest zal het misschien wel meevallen.
 
Dit zou een ander incident betreffen dan de birdstrike. Van wat ik begrepen heb is er sprake van structurele schade o.a. aan de vleugelvoorrand en/of de motorophanging. Maar als niemand hier verder iets van af weet en het niet in de media is geweest zal het misschien wel meevallen. .

Misschien, maar zoals je zegt, niets in de media of in het bedrijf.
 
@FV

Er waren 2 incidenten in Entebbe met KLM A332's en deze worden nu even door elkaar gehaald.
Het incident met de PH-AOI vond plaats op 13 juli 2010, (staat overigens ook gewoon in de link die je zelf stuurde)
Het incident en het toestel waar het hier om gaat is de PH-AOB, en dat incident vond plaats op 10 oktober 2010.

Behalve de motor is ook de pylon beschadigd. Deze pylon moet geproduceerd worden bij Airbus en daarna vervoerd worden naar Entebbe. Pas na reparatie daarvan kan er een nieuwe motor op geplaatst worden. Al met al een dure vogel.
KLM hoopt/verwacht dat deze kist op 5 december weer terug is in Amsterdam.
Leuk Sinterklaaskado :D
 
B767-300ER:
Wederom dank voor je informatie. Ik haalde die 2 inderdaad door elkaar. Het verhaal over de pylon hoorde ik gisteren ook. Daar werd in 1 adem de totale afschijving genoemd omdat er door specialisten van Airbus nog wat mankementen zouden zijn ontdekt. Zoals 1 van de reageerspdres op avharald schrijft: Zo'n pylon heeft een ontwerpsterkte van 50g, het is moet dus een flinke klap geweest zijn. Ik hoop in ieder geval de AOB snel na 5 december weer op AMS te zien. Zou zonde zijn als reparatie niet meer rendabel zou zijn.
 
Back
Top