767-400ER vs 787 family

Wezzel

New member
hey!

na een beetje vergelijken op de Boeing site vraag ik me af waarom bedrijven überhaupt nog een 767-400ER zouden bestellen als je net zo goed voor de 787-3,787-8 of 787-9 kunt gaan?

Bij vergelijk in MTOW, aantal PAX, Cargo Volume en max Range is de 787 reeks in alle opzichten beter... daarbij komt nog een keer het feit dat de 787 reeks waarschijnlijk qua brandstofverbruik ook een stuk gunstiger zal zijn...

Waarom zijn er nog steeds airliners die voor de 767 gaan? Is dat alleen om de aanschaf prijs en misschien levertijd?
Of zit er ook een stukje "zekerheid" bij waardoor men liever kiest voor een model dat zijn betrouwbaarheid al heeft bewezen?

graag jullie meningen hierover :D
 
Uuuhh.. Prijs?
In vergelijking zal de 764ER veel goedkoper zijn dan de hele 787 family..:eek!:
En ik zie dus net dat je dat al had geschreven..
 
Last edited:
Prijs, levertijd (787 heeft nog niet eens gevlogen!) en het is misschien handiger voor sommige airlines die al 767s hebben. Niet alleen dat, nieuwe vliegtuigen hebben een zeker risico - vertragingen en mogelijke kinderziekten, terwijl de 767 zichzelf al bewezen heeft.
 
Geloof ook niet dat 767-400 een groot succes is. Alleen Continental en Delta vliegen ermee en dan ook nog in kleine aantallen. Totaal zijn er rond de 40 geproduceerd. En idd zoals Fish al aangeeft, als een maatschappij al met de 767 serie vliegt is dat natuurlijk kosten besparend i.v.m. ratings etc.
 
thnx.. :D

is het prijsverschil dan zo groot dat de 20% brandstofbesparing welke Boeing noemt op de lange termijn niet veel goedkoper is?
20% lijkt mij ook wat overdreven trouwens maar als het in die richting gaat praten we dus over behoorlijke bedragen..

sorry heb nergens de nieuwprijzen kunnen vinden :D

idd naar ratings en eventuele onderhoudscontracten gekeken, zal een company welke al 76 vliegt eerder kiezen voor de 764...
Maar.....

Waarom kiest bijvoorbeeld Tui, welke volgens mij behoorlijk wat 76 rond heeft vliegen.. dan niet gewoon voor de 400? aantal stoelen in de 400 te veel ofzo?

Mss mensen van Arkefly ofzo die hier antwoord op hebben?

gr
 
Back
Top