747 and A320 tegenover elkaar op schiphol

emielemiel

New member
Goedenavond,

Op 5 januari 2010, stonden een 747 van KLM Cargo en een A320 van Iberia tegenover elkaar op het tarmac van schiphol bij de quebec rijbaan over de A4, De KLM Cargo kist moest wachten voor het entrypoint van quebec van LVNL en had dat genegeerd. Zo reed de kist tegengesteld quebec op, en zo krijg je onderstaande plaatjes!
747%27s%205%20jan%202010.jpg


747%27s%205%20jan%202010%20%282%29.jpg
 
Last edited:
Ja nu wel, maar 5 januari was de sneeuw bijna weg, nu is er weer een pak gevallen en in het weekend wordt het nog erger (of leuker, het is hoe je het bekijkt:p, ik krijg waarschijnlijk erdoor maandag sneeuwvrij)
 
Damn, volgens mij je grootste nachtmerrie als je groundcontroller bent. Behalve als ze tegen elkaar oprijden uiteraard.
 
Als ik de baas van die bumbo was ik had ik echt direct de neus open gezet.
"Jij bent klein en ik ben groot.. HAP"
Opgekloot heb je het toch al, dan kun je tenminste proberen er nog enige humor in te zien.
 
Damn, volgens mij je grootste nachtmerrie als je groundcontroller bent.
Denk dat als je van zulke "incidentjes" al dusdanig wakker ligt je beter geen dergelijke baan kan ambieren.
 
Denk dat als je van zulke "incidentjes" al dusdanig wakker ligt je beter geen dergelijke baan kan ambieren.

Ja en als een foutje je geen reet kan interesseren ben je niet gemotiveerd.
 
Waar, maar denk je dat dat van toepassing was dan??? Niet alles is extreem. Er ligt nogal een gat tussen "grootste nachtmerrie" en "geen reet interesseren". Denk dat je in beide gevallen niet geschikt bent voor de baan.
 
Even over het gras taxieen is er niet bij vermoed ik :)

Kan iemand mij vertellen hoe zoiets wordt opgelost? Zo'n push back karretje?
 
spiegels? goede marschaller. De DC9 / MD80 deden dat als standaard operating procedure op bijv DFW. Niet alle kisten zijn daarvoor geschikt omdat bij laag hangende motoren rotzooi die naar voren geblazen wordt weer door de motoren naar binnen gezogen wordt. En dat kan kostbaar worden
 
Back
Top