742

Ambitious

New member
Zat net even één der ordinaire muziekzenders in de UK te kijken en er kwam Robbie Williams kwam met zijn nieuwe nummertje Bodies voorbij. In die clip beweegt mijnheer zich voort op één van de welbekende vliegtuig cemeteries in The States. Op 2:49 ziet u daar een 742 van KLM staan, en uit pure interesse ben ik benieuwd waar deze geparkeerd staat. Op een fractie van een seconde op 2:59 zien we een beter overzicht van het vliegveld. Ook passeerde mij 3kwart jaar geleden het nieuws dat 1 à 2 van de cargo apparaten in de woestijn in The States een winterslaapje gingen doen.
http://www.youtube.com/watch?v=tTt9QF2hfkU
 
Ook passeerde mij 3kwart jaar geleden het nieuws dat 1 à 2 van de cargo apparaten in de woestijn in The States een winterslaapje gingen doen.
Alleen is dat toen niet door gegaan, in plaats daarvan zijn ze geleased aan Martinair. Natuurlijk betrof dat 744's en heeft het verder dus niks met de clip te maken.
 
Machines staan in victorville VCV of KVCV..
staan er ook een paar waar ik mee heb gevlogen.

in een van de luchtvaartbladen airliners of airways een artikel hierover met indrukwekkende foto s

k.
 
Doet toch n beetje pijn ze zo te zien, lege cowlings, radome er af....eeuwig zonde..
 
Maar welke KLM kist is dit nou? Moet er eentje uit de PH-BU.. serie zijn.
Van die ouwe KLM 200/300's vliegen er nog aardig wat. BUK staat in museum. Is het misschien de BUH of BUI?

Iemand die weet welke ouwe KLM kist het is?
 
Ik lees net op Airnieuws dat die 742(3) van SLM er ook uit is...
Zonde...was zo'n beetje de laatste pax kist in NL met een stoker er op... :(
Als ik m zag staan kroop ik die stinkbak altijd in en ging ik even op de 3e stoel zitten, gewoon uit sentiment... :huilt:
Maar goed, uit economisch standpunt is 't ook wel weer begrijpelijk...anyway, weer n ex KLM bak weg...
 
Last edited:
Maar welke KLM kist is dit nou? Moet er eentje uit de PH-BU.. serie zijn.
Van die ouwe KLM 200/300's vliegen er nog aardig wat. BUK staat in museum. Is het misschien de BUH of BUI?

Iemand die weet welke ouwe KLM kist het is?

Het zijn er zelfs 2...

De PH-BUT (Re-registerd N730SA) en de PH-BUR (Re-Registerd N729SA)
 
Doet toch n beetje pijn ze zo te zien, lege cowlings, radome er af....eeuwig zonde..

Hartgrondig mee eens!
Toen ik in de documentaire "Breaking up the biggest, Boeing 747" de slopers zich in de handen zag wrijven toen die majestueuze kist aan kwam vliegen maakten ze zich bij mij ook niet bepaald populair.
In een eerder door mij geopend topic 'Naar de woestijn' stelde ik al de vraag hoe het voor jullie moet zijn om zo'n gave kist naar zo'n kerkhof (want dat is het toch?) te vliegen. Ik kon me Kliko's reactie goed voorstellen: "Ik heb het gelukkig nooit hoeven doen." Metrodriver vertelde ervaring te hebben met een DC-10. Ja, die waren ook te zien op die clip van Robbie Williams. En een Tristar en nog vele andere. :niet_bli:
Als eerbetoon aan de 742 van SLM die er spijtig genoeg inmiddels ook uit is:
http://www.rnw.nl/nl/suriname/article/laatste-vlucht-van-boeing-747-300-van-de-slm
 
Last edited:
Een aantal ex-KLM en Martinair -200 en -200SUD' vliegen nu voor Southern Air (NxxxSA). Als ik hem kan vinden dan zal ik een foto plaatsen.
N748SA stond begin mei 2007 in Miami om wat onderhoud te ondergaan na aflevering aan Southern Air. 747-206B(SF)(SUD) - cn 21110 / ln 271 ex PH-BUH

100_41471.jpg
 
Last edited:
Als we dan toch oude herinneringen ophalen:

De PH-BUI Soutern Air als N746SA
De PH-BUW is zojuist "stored" op Amsterdam als PC-TZM
De PH-BUU vliegt voor Phuket Air als HS-VAC

als ik goed ben geinformeerd ;)
 
Last edited:
Op Google Earth, coördinaten: 35°03'38.64"N 118°08'52.46"W staan ook twee KLM 747 kisten weg te rotten. Vergane glorie, zonde om te zien..

Groet!

Edit: op coördinaat: 35°04'03.84"N 118°09'44.62"W staat er geloof ik nog één... Lijkt op de locatie van de clip van Robbie Williams, maar in de clip heb je ook een weg en een ander vliegtuig die niet op Google Earth staan, maar de foto is dan ook wel weer van 4 maart 2004.
 
Last edited:
Op Google Earth, coördinaten: 35°03'38.64"N 118°08'52.46"W staan ook twee KLM 747 kisten weg te rotten. Vergane glorie, zonde om te zien..

Groet!

Edit: op coördinaat: 35°04'03.84"N 118°09'44.62"W staat er geloof ik nog één... Lijkt op de locatie van de clip van Robbie Williams, maar in de clip heb je ook een weg en een ander vliegtuig die niet op Google Earth staan, maar de foto is dan ook wel weer van 4 maart 2004.

Dat zijn de BUP, BUH en BUT, alle 3 te Mojave, Arizona
Ook de plaats van de clip. In VCV staan geen KL 747's
 
Last edited:
BUV vloog ook nog in Thailand bij Orient Thai Airlines na de KLM te hebben verlaten. Maar ik weet niet of dat nu nog zo is.

Zijn het in die clip van Robbie Williams echt twee oude KLM kisten? Lijkt me er maar één, maar zal de clip nog 's goed bekijken, want dat was me niet opgevallen.
 
@ Metrodriver,

Southern Air, vliegen die niet in opdracht van de CIA? Weet jij daar toevallig meer van? De laatste 742 van martinair vliegt tegenwoordig voor Midex Airlines. Nog regelmatig te zien op o.a AMS en HHN...

Adios
 
JIP, de oude southernair vloog id veel voor de cia ed met oa C-130's. Ongeveer 10 jaar geleden hield het bedrijf op te bestaan en een groep investeerders heeft het certificaat gekocht en 6 jaar geleden een nieuw bedrijf begonnen met 747's voor ACMI werk (vliegen voor andere bedrijven). Ze vliegen veel voor de militairen, maar dat doet bijna elk bedrijf en is gewoon legaal. Niet het clandisteine spul van vroeger.

Vlieg je toevallig voor Midex op de A300? zand... oerbus...
 
Back
Top