738 van AA breekt in tweeën

PIC_A320

Member
klik

Ben benieuwd hoe dit heeft kunnen gebeuren, een vrij nieuw toestel die in tweeën breekt. Gelukkig zijn er in ieder geval geen doden gevallen.
 
Heel vreemd inderdaad. Benieuwd wat er gebeurt kan zijn met zo'n nieuwe kist.
 
Jullie zeggen beiden met een nieuwe kist. Maar heeft dit uberhaupt wel iets met de leeftijd van de kist te maken?

Er staat, althans in het artikel op luchtvaartnieuws, dat het toestel pas brak nadat het van de baan was geraakt.

Kan je je beter afvragen waarom het toestel in eerste instantie al van de baan raakte, en dat heeft denk ik absoluut niets met de leeftijd van het toestel te maken.
 
Het lijkt me ook sterk dat dit er iets mee te maken heeft, het was gewoon een detail. Net zoals ik American Airlines vermeld heb, heeft denk ik ook weinig met hun te maken :kiss:

Ik denk dat een te harde landing oid een betere verklaring zou zijn. Maar dan nog erg raar!!!
 
Een geluk bij een ongeluk dat er geen brand is uitgebroken. Een vriend van mij stuurde een zooitje foto's. Linker vleugel gebroken vanaf het aileron, rechter motor ligt naast het stabilo, twee breuken in de romp, gear afgebroken, romp van onder totaal ingedrukt en de cockpit heeft behoorlijk wat schade. Het vliegtuig is een sloot met stenen randen overgeschoten en daar de meeste schade opgelopen. Nu ligt het op een helling die naar het water loopt, en de neus ligt inderdaad een paar meter van vloed water weg. Zonder sloot was de uitkomst iets anders geweest. Minder schade, maar wel zwemmen.
 
Back
Top