737 zelfbouw simulator

Phoenix_X

New member
Ik kan me herinneren dat er lang geleden een link op Airwork stond naar de site van iemand die zelf een FS-based 737 sim in elkaar had gezet en deze verhuurde voor een redelijk bedrag. Als ik het me goed herinner was 't ergens in Flevoland maar daar kan ik naast zitten.

Weet iemand toevallig welke ik bedoel?
 
Denk het niet putty, deze is net af.
Overigens een geweldig apparaat als ik even reclame mag maken. Alles zit erop en aan (based on FS en project magenta). Glass cockpit, en zelfs het overhead pannel zit er in, en werkt! Scherm rondom, waardoor het niet eens uitmaakt dat ie fixed is..
 
Vind die in Lelystad er wel goed uitzien hey... Brugge vond ik ERG tegenvallen. Ik weet niet waar je hem voor nodig hebt, maar behalve voor het nemen van een fotootje zou ik er niet in gaan zitten.
 
Vind die in Lelystad er wel goed uitzien hey... Brugge vond ik ERG tegenvallen. Ik weet niet waar je hem voor nodig hebt, maar behalve voor het nemen van een fotootje zou ik er niet in gaan zitten.

En voor de fun?
 
Simsensation was het! Bedankt voor de reacties, nu heb ik zelfs nog meer keuze ;). Seppe ziet er ook wel mooi uit.

Bedankt!
 
?

?

Brugge was weinig fun. Veel vastlopers. 'Aparte' wannabee vliegers die zich voordeden als instructeurs in witte vliegersoverhemden van de hobbyshop.
 
Tja toch leuk?

Voor de flightsimmer is het toch hartstikke leuk dat ze in van die vliegersoverhemden rondlopen? Zorgt net voor dat beetje meer sfeer. In het Archeon ga je toch ook niet de medewerkers afkatten omdat ze zich verkleden als romeinen? Als je hier al van slag raakt...Zoiets hoort gewoon erbij, als aankleding van het geheel.

Dat ze zich als (betweterige?) instructeurs voordoen..das wel jammer, tenzij zei niet wisten dat jij een cpl/atpl brevet op zak hebt.
 
PMDG en PSS zijn mijn favoriet, maar misschien niet compatibel genoeg met de rest?

Anyway dat in Belgie is misschien amateuristisch en in een kleine loods etc.,
toch is het leuk dat het er is.
 
Cloud Buster, ik ken Project Magenta ontzettend goed, de man erachter ook persoonlijk, en de 737 ook. Zo'n beetje alle verbeteringen qua functionaliteit van de afgelopen 6 maanden komen door mijn input. Helaas vinden ze hun status in de FS-community belangrijker dan realisme.
 
Helaas vinden ze hun status in de FS-community belangrijker dan realisme.
Hmmm, ik had juist begrepen dat ze zoveel proffesioneler wilde worden (en ook zich meer richtend op de profi markt ipv de thuisbouwer). Met name ook door de enorme prijsverhoging (die ze of onlangs gehad hebben, of onlangs aangekondigd hebben, dat ben ik even vergeten). Anyway, het was al zo enorm duur zodat het voor de gemiddelde persoon in de FS-community al niet te betalen was, maar dat is dus alleen nog maar gekker geworden.
 
Last edited:
Jo,

Ik help mee om die sim op seppe klaar te krijgen voor certificatie samen met de eigenaar en een martinair vlieger. Op het moment wachten we nog op orginele Yokes en orginele stoelen, maar die houd Bush nog vast omdat het strategische goederen zijn!!!

De eigenaar heeft ons vliegers gevraagd alle fouten eruit te halen en we zijn dus druk met test vliegen, en ja alles werkt en de sim heeft alle juiste panelen , geen touch screen geleuter,een complete cockpit shell, 2 werkende FMSen, voledige AP/AT etc, 180 graden vision geeft een realistisch gevoel.
er zijn al mensen omgevallen tijdens vluchten om de vision te checken in de Grand Canyon omdat ze meeleunden met het beeld!

Ook hebben we al enkele KLS/Epst-ers in de sim gehad ter voorbereiding op hun grading bij KLM danwel mensen met een ppl die eens 737 willen vliegen.
Ook een paar groepen mensen die met het bedrijf uit waren.

Voor de duidelijkheid, de sim vliegt en er kan op getrained worden maar er is nog een hoop klein werk te doen!!
uiteindelijk moet ie gecertificeerd worden als FNPT2.

Heb je vragen mail/bel dan met Seppe Air Service.

de eigenaar zal tzt wel contact opnemen met Diana om een link en info te plaatsen.

k.
 
Last edited:
He rik,

Waarom moet jij ineens op de 737 sim vliegen. Ben je van plan je 737 rating opnieuw geldig te maken? Bij EPST hebben ze ook een mooie 737NG fixed fase sim en die is voor oud epst-ers ook met korking af te horen.

PK
 
Volgens mij heeft "Captain Kangaroe", Gert van der Winden of de enige-captain zonder-brevetten-maar-met-het-vijf-gouden-strepen-syndroom van de luchtvaart hobby shop, ergens in een dorp ten noorden van Amsterdam zijn eigen 737 sim op zolder gebouwd.

Ik heb nog ergens een foto van hem. Eens even kijken hoe ik die hier zichtbaar maak...

Gert-cockpit.jpg


[edited for additional:] HAAAAAAAAAAA ha ha ha ha ha ha ha
WS
 
Vijf strepen :eek:

Wat een held :cool:

Vraag me af hoeveel tijd in zo'n hobby-sim je moet steken, lijkt me toch niet in 1-2-3 gemaakt.
 
Back
Top