737 Trainining offer

Djanello

New member
Ik kreeg net deze aanbieding in de mail van een training organisation:

We have been approached by a third party about a flying opportunity flying the Boeing 737. We have at this stage only been asked to gauge the level of interest out there. This 3rd party are in negotiations with an airline to provide pilots to gain line flying experience for 500 hours. The contract will be for 500 hours of line experience, with possible long term contract. The projected cost is 25000 Euros for the line experience element and is expected to take approximately 10 months to complete. Obviously prior to this you will have to undertake a Type-rating training course (if you haven't already done so) prior to commencing line training. At present I don't have any more details but if you are interested please send an email and we will pass on your interest.

Is dit 25.000 betalen voor het werk en nog eens 20.000+ voor de typerating of mis ik iets?
 
De volgende stap in het uitbuiten van low timers en kostenbesparing binnen (locost) airlines. Je koopt (betaalt) je typerating en 500 uur line training. Duur voor jou en goedkoop ( voor niks?) voor de airline. Lokkertje is het mogelijke vaste contract daarna. Vergis je echter niet, zolang er veel lowtimers zijn die dit accepteren, sta je dus na je 500 uur weer op straat. Op deze manier betalen de maatschappijen geen loonkosten meer voor de (juniore) copiloten.
 
Nooit doen zoiets. Je betaalt een hoop en je hebt geen garanties. Solliciteer lekker bij Ryanair of Easyjet en hou je verre van dat soort Low Cost praktijken.
 
Last edited:
Ja dat soort projecten kosten zo'n 45000 Euri...typisch bedrijf is Gulfstream...andere bekende is Astraeus....
Niet doen, is alleen maar goed voor dat bedrijf....
 
Idd, oppassen. In een niet al te ver gelegen verleden deed bijv. ook Air Berlin hier aan mee:

De deal: Je betaald eigen type, en vliegt op eigen kosten de line-training. Na "erfolgreiche" linetraining kreeg je een vaste aanstelling.

Ergo: Je linetraining was niet "erfolgreich," en vaak werd hij daarom maar even met een paar weken verlengt (seizoen was nog niet voorbij, kun je ook zeggen). Aan het begin van de herfst was het dan definitief. Je bent niet goed genoeg.
Daar sta je dan. Bak met geld uitgegeven, geen baan en op elk volgend sollicitatiegesprek mag je uitleggen waarom je je linetraining (met verlenging) niet gehaald hebt...

"Ja, ik was best wel goed, maar m'n baas wilde me niet hebben."??
 
Kosten zijn nog veel hoger als je het goed bekijkt: 10 maanden geen salaris is toch al zelfs bij echt een minimumsalaris van 2000e x 10 =20000 kan je er ook bij op tellen. Wat een aanfluiting zeg, had het emailtje ook gehad , had altijd wel een goed idee van dit bedrijf uit de uk maar voor niks werken :passed:
 
Beetje off topic maar ik plaats hem toch maar even in deze thread.

Kijkend naar de tip van Overload vroeg ik me het volgende af:
Kun je als Ab Initio ook solliciteren bij EZY en RYR en dat zij je vervolgens naar een plek voor een type rating verwijzen of moet je dat eerst zelf gedaan hebben voordat je ze uberhaupt mag mailen/bellen?
 
Last edited:
Om bij easyjet binnen te komen momenteel heb je een hoop uren nodig op type (vraag en aanbod).
Ik heb meerdere vrienden met +2000u op type die nog aan het wachten zijn op uitnodigingen.
Zoals ik al zei, vraag en aanbod. Er zijn periodes geweest waarin mensen met 100u op type al werden uitgenodigd. Ook werden mensen met andere relevante ervaring uitgenodigd.
Er is ook nog de CTC-route, voor ab-initios. Zover ik weet ligt dat vrijwel stil momenteel. En zelfs in tijden van vliegertekort is dit niet echt een conventionele route te noemen. (lees: hoop geluk hebben)
 
CTC is wel weer aan de gang , alleen phase 4 van de selectie is soort van MCC en die ben je verplicht te doen ongeacht of je al een MCC certificate bezit. Dus mocht je je MCC nog niet gedaan hebben bieden ze goede mogeljkheden.

Deze aanbieding kwam trouwen -on topic- uit dezelfde hoek.
 
Beetje off topic maar ik plaats hem toch maar even in deze thread.

Kijkend naar de tip van Overload vroeg ik me het volgende af:
Kun je als AB ook soliciteren bij EZY en RYR en dat zij je vervolgens naar een plek voor een type rating verwijzen of moet je dat eerst zelf gedaan hebben voordat je ze uberhaupt mag mailen/bellen?

Als je nou geld tevee hebt zou ik t zo doen ja....OCC'tje na je 500 uur (conversie)...maar waarom niet direct met weinig uren bij RYR solliciteren?
 
Onassis, dat is mijn geweer daar. Jij hebt toch een side by side?

Ryanair plaatst je in een typerating. Die betaal jij zodat Ryanair het risico dat je het opkloot niet draagt. Dan verdien je vervolgens meer dan bij maatschappijen die wel voor je typerating betalen zodat je makkelijk je lening kan terug betalen. Simpel.
 
Back
Top