737-900ER

Schmeissfliege

New member
Inmiddels al weer even geleden las ik in een artikel op Luchtvaartnieuws.nl dat ArkeFly deze zomer met 2x 737-900ER gaat vliegen , machines zijn bestemd voor Futura , maar gaan eerst vliegen voor TFL.

Gaat OR deze machines wetleasen , dampleasen of dry ?
Is iemand bekend welke configuratie deze kisten gaan vliegen (pax #) ?
Wat is de performance van de kisten ? (Kun je er zonder restricties mee naar bijv. Egypte, Gambia en Griekse luchthavens met korte banen ?)
Last but not least , denkt ArkeFly hier geld mee te gaan verdienen ?
 
Lijkt me een wetlease.

Vliegen ze al voor TFL? Ik hoorde vandaag in de buurt van MAD een Arkefly callsign in het Spaans...
 
Lijkt me een wetlease.

Vliegen ze al voor TFL? Ik hoorde vandaag in de buurt van MAD een Arkefly callsign in het Spaans...

Dat was de EC-IJH A330 van Iberworld.. Deed een op en neertje voor OR donderdag/vrijdag en is vrijdag weer teruggekeerd naar MAD als OR368P
 
Inmiddels al weer even geleden las ik in een artikel op Luchtvaartnieuws.nl dat ArkeFly deze zomer met 2x 737-900ER gaat vliegen , machines zijn bestemd voor Futura , maar gaan eerst vliegen voor TFL.

Gaat OR deze machines wetleasen , dampleasen of dry ?
Is iemand bekend welke configuratie deze kisten gaan vliegen (pax #) ?
Wat is de performance van de kisten ? (Kun je er zonder restricties mee naar bijv. Egypte, Gambia en Griekse luchthavens met korte banen ?)
Last but not least , denkt ArkeFly hier geld mee te gaan verdienen ?

Wetlease....
Aantal pax 207, onderverdeeld in comfort en economy, hetzelfde als hun PH TFA, alleen een stukje langer.
Kan zonder problemen naar de griekse egyptische en gambiaanse luchthavens vliegen, zeker de luchthavens waar ze ook met de 763 komen...
Uiteraard, maar geld verdienen is niet de grootste prio. Een licht verlies bij TUI airlines Nederland kan wel leiden tot een veel hogere winst bij TUI totaal.... Stoelen inkopen bij bijvoorbeeld HV of 2U (Amsterdam Airlines) kan veel duurder zijn waardoor de TUI winst totaal lager uitvalt...
 
Wetlease....
Aantal pax 207, onderverdeeld in comfort en economy, hetzelfde als hun PH TFA, alleen een stukje langer.
Kan zonder problemen naar de griekse egyptische en gambiaanse luchthavens vliegen, zeker de luchthavens waar ze ook met de 763 komen...
Uiteraard, maar geld verdienen is niet de grootste prio. Een licht verlies bij TUI airlines Nederland kan wel leiden tot een veel hogere winst bij TUI totaal.... Stoelen inkopen bij bijvoorbeeld HV of 2U (Amsterdam Airlines) kan veel duurder zijn waardoor de TUI winst totaal lager uitvalt...



Heeft Amsterdam airlines al wat kunnen vastleggen voor deze zomer ? Gaan ze inderdaad naar het Midden Oosten of in eerste instante voor Nederlandse touropertor klantjes?

Hoe gaat de dienstregeling er uit zien ? Met hoeveel a/c in 2008 ? Weet er iemand meer ?
 
Wetlease....
maar geld verdienen is niet de grootste prio. Een licht verlies bij TUI airlines Nederland kan wel leiden tot een veel hogere winst bij TUI totaal....

nee, natuurlijk is dat niet de grootste prio, logisch :eek!: Als je je profileert als een vliegclub!....of was het een stichting?

Hoop toch echt voor alle medewerkers dat er eens iemand daar opstaat en er een echte maatschappij van gaat maken, waar passagiers terugkomen vanwege een goede service en werknemers willen blijven omdat er goed betaald wordt en een reel toekomstperspectief geboden wordt!:angel:

Climb350
 
Last edited:
Heeft Amsterdam airlines al wat kunnen vastleggen voor deze zomer ? Gaan ze inderdaad naar het Midden Oosten of in eerste instante voor Nederlandse touropertor klantjes?

Hoe gaat de dienstregeling er uit zien ? Met hoeveel a/c in 2008 ? Weet er iemand meer ?

Hoi

A/C 1xA320

Greetz

(overigens wel erg off-topic)
 
Last edited:
nee, natuurlijk is dat niet de grootste prio, logisch :eek!:

Het klinkt misschien niet zo logisch als dat het is...

Maar een verliesgevende tak binnen een bedrijf kan wel degelijk leiden tot een hogere winst van het gehele bedrijf .
Dit is het geval als het uitbesteden aan andere bedrijven van bepaalde dingen meer kost als het verlies wat gedraaid wordt als je deze dingen in "eigen beheer" houdt

Anders gezegd:

Het onderbrengen van alle pax bij bv TRA, MP of Amsterdam Airlines kost namelijk meer dan dat het (eventuele) totale verlies van ArkeFly is als die een gedeelte van deze pax vervoert (de massa).

Het verlies van ArkeFly (dus kosten voor moederbedrijf TUI) is dan lager dan dat de kosten zijn voor TUI als alle stoelen extern gekocht moeten worden bij andere vervoerders .

Samangevat: het verlies van ArkeFly kost TUI geld, maar alle pax elders onderbrengen kost TUI nog veel meer. Daarom zal ArkeFly nog wel even blijven bestaan.....
 
Het klinkt misschien niet zo logisch als dat het is...

Samangevat: het verlies van ArkeFly kost TUI geld, maar alle pax elders onderbrengen kost TUI nog veel meer. Daarom zal ArkeFly nog wel even blijven bestaan.....

@B767-300ER

je uiteenzetting is logisch en ik begrijp heel goed wat je bedoelt, toch moet je het met me eens zijn dat het geen gezonde gedachte is - en er geen lekker gevoel bij zou moeten hebben als je CEO van Arkefly bent- dat jouw bedrijf binnen het concern verlies maakt, ipv dat het een florisant draaiend bedrijf is dat de zaken onder controle heeft en onder de streep geld over houdt voor....you name it...om jouw bedrijf gezond te houden voor de toekomst, i.e. dat het een plek VERDIENT binnen het concern, toch?
Ik zou niet een ondernemer willen zijn die dit verlies neemt/ accepteerd omdat onderbrengen bij externen NOG MEER verlies zou opleveren. Ja, ik weet dat het veel voorkomt in bedrijven en dus is jou uitleg ook heel valid.

Kort gezegd; ik begrijp je verklaring, maar het is geen gezonde gedachte als je aan het roer staat van zo'n onderneming. Dan zou je alleen maar bezig moeten zijn met het genereren van omzet teneinde winst te kunnen opstrijken ipv verliezen te beperken........kan mij niet aan de gedachte onttrekken dat mij dit meer doet denken aan het begin van het einde, sorry!

Niettemin hoop ik voor iedereen die er werkt en er wil werken, dat deze tent blijft bestaan!

Climb350
 
@B767-300ER

je uiteenzetting is logisch en ik begrijp heel goed wat je bedoelt, toch moet je het met me eens zijn dat het geen gezonde gedachte is - en er geen lekker gevoel bij zou moeten hebben als je CEO van Arkefly bent- dat jouw bedrijf binnen het concern verlies maakt, ipv dat het een florisant draaiend bedrijf is dat de zaken onder controle heeft en onder de streep geld over houdt voor....you name it...om jouw bedrijf gezond te houden voor de toekomst, i.e. dat het een plek VERDIENT binnen het concern, toch?
Ik zou niet een ondernemer willen zijn die dit verlies neemt/ accepteerd omdat onderbrengen bij externen NOG MEER verlies zou opleveren. Ja, ik weet dat het veel voorkomt in bedrijven en dus is jou uitleg ook heel valid.

Kort gezegd; ik begrijp je verklaring, maar het is geen gezonde gedachte als je aan het roer staat van zo'n onderneming. Dan zou je alleen maar bezig moeten zijn met het genereren van omzet teneinde winst te kunnen opstrijken ipv verliezen te beperken........kan mij niet aan de gedachte onttrekken dat mij dit meer doet denken aan het begin van het einde, sorry!

Niettemin hoop ik voor iedereen die er werkt en er wil werken, dat deze tent blijft bestaan!

Climb350

Ik snap je gedachte!!
Realiseer je echter wel dat dit bij meer bedrijven voorkomt als dat jij (wellicht) denkt.
Overigens is het een misvatting dat TFL geen winst wil maken, in tegendeel zelfs, alleen winst maken is echter niet het belangrijkste punt voor TFL, zoals hiervoor reeds beschreven. Echter de afgelopen jaren is dit nog niet gelukt, door "aanhoudende" vlootproblemen en alle daaruit voortvloeiende kosten waardoor de gemaakte kosten per passagier zijn opgelopen en de kostprijs per passagier hoger is geworden dan de opbrengst per passagier.
Ik verwacht dat de komst van de 787 hierin verandering gaat brengen. Vloot zal daarmee stabieler worden, minder verstoringsgevoelig, iets wat TFL veel geld kost op het moment. Alleen een hogere post aan afschrijvingen, maar dit zijn vaste kosten geen variabele zoals inhuren van extra materieel.

En ben het met je eens, aan het roer staan of werken voor een verliesgevend bedrijf is niet altijd even motiverend voor iedereen, maar men kan het ook als een uitdaging zien. Overigens zijn de leidinggevenden gewoon in loondienst van TUI, en derhalve geen ondernemer.. Ook dit maakt wel een verschil. Er is niemand binnen TFL die dit verlies zelf moet slikken/betalen, alles is voor rekening van TUI

En het begin van het einde. Zover ik weet is TFL sinds de oprichting niet winstgevend...
Ik werk niet voor TFL, maar geloof wel in de strategie van deze "club"
 
Last edited:
Back
Top